Ik begreep ook op tv van een kinderarts geen enkele ic opname onder kinderen. Alleen is dat niet helemaal waar want in het begin lag toch die 16 jarige turkse jongen op de ic? Of was dat de gewone longafdeling? Dit heeft mij aan het denken gezet en wat mij betreft mogen de kinderen 1e week juni weer naar school als dit zo blijft. Man staat alleen lijnrecht tegen over me. Toen ik zei dit is in september niet over en we kunnen ze niet thuis houden tot een vaccinatie was zijn antwoord moet jij eens opletten. Toen ik het voorbeeld van de auto gaf dat er meer verkeersdoden onder kinderen zijn dan onder corona en we de kinderen belemmeren was zijn antwoord als ze dood zijn belemmer je ze pas. Ik weet niet hoe ik nog tot hem door kan dringen hem op andere gedachten kan brengen. En zoon steunt zijn vader die vind het heerlijk thuis. Dochter heeft er zin in maar die baalt wel dat ze niet mag trakteren op de psz ter afscheid. Ik zie er tegenop dat ze dat niet goed kan afsluiten en gek bij de kleuters begint met halve klasjes en dat ik haar zo de 1e keer af moet zetten bij een hek ipv mee de klas in. Maar ik denk ook dat dat mijn angsten zijn. Dochter is vrij flexibel en verwacht geen verdriet bij haar hierover.
Ik zou optie 1 doen. Wat ik overal in je berichten lees kunnen je kinderen heel goed met elkaar opschieten. En gedraagt je zoon zich verantwoordelijk. Ze zijn ook gewend dat jij wel eens een week moet herstellen in bed. Dus het zal vast goed gaan. En bij nood kan je altijd nog je zus inschakelen of niet?
Tja wanneer wil hij ze dan laten gaan? Want in september is er nog geen vaccin en zeker nog niet voor kinderen. Hier was de jongste voor dit hele gedoe al 2 weken naar school geweest en nu brengt en haalt een van de andere twee haar van het hek bij de juf. Hier mag je het nog wel zelf doen, maar het gaat zo prima, dus waarom niet en ik hoop eigenlijk dat ze na 1 juni weer normale dagen naar school mogen en niet meer met halve klassen.
@GossipGirlxoxo ik zou voor optie 1 gaan met optie 2 als beide kinderen het zat zijn. Zou je niet kunnen vragen of je zus bij jou thuis een uurtje kan helpen? Jullie kinderen kunnen lekker met elkaar in de tuin spelen en zus kan helpen met de lunch voorbereiden en even wat opruimen/helpen.
Als het kan zou ik haar thuis houden mits je zoon het ziet zitten om op zijn kleine zusje te letten En anders naar je zus.
Ik heb een 4 jarige en een 7 jarige. Bij hen zou ik voor optie 1 gaan. Zouden zich prima redden. Gezellig bij mij op bed tv kijken en lekker zelf spelen. .... Tenzij je je echt nog heel beroerd voelt en half van de wereld bent ofzo. dan zie ik het toch als noodzakelijk om haar naar je zus te brengen. Optie 3 lijkt me niet handig. Je zult altijd zien dat er dan net iets als als je man in die afspraak zit.
Oh help, hoe kan ik een uitnodiging voor een verjaardag afslaan zonder iemand te kwetsen Het voelt niet goed om naar een verjaardag te gaan waar ook andere mensen zijn die niet tot onze kring behoren. Ik wil mijn vriendin niet kwetsen want ze bedoelt het zo goed en lief. Haar familie zal er zijn, en vrienden die ze nu ook ziet (zonder de 1,5 meter in acht te nemen)
@amdaa Dat hij van iedere vreemde volwassene maar afstand moet houden? Ik wil niet dat hij in die angst gaat leven. In de winkels prima, dan weet hij van de afstand en waarom hij in het winkel wagentje moet. Maar als hij bij onze buren gaat spelen of naar de opvang gaat heb ik hem niet gezegd afstand te moeten houden. Naar mijn idee maakt het voor die personen zelf ook niet uit. En naar vreemden op straat loopt hij sowieso niet heen,maar dat was al voor corona zo.
Jeetje ik begrijp oprecht niet waarom zo veel mensen er moeite mee hebben om gewoonweg aan te geven dat je het (nu nog) niet verstandig vindt!? Speelafspraakjes afslaan, feestjes afslaan, het hoort er nu gewoon nog even bij, jammer dan. Je wilt je kring voorlopig nog even klein houden. Punt. En je bent vast niet de enige!
Ik heb thuis een discussie met mijn man. Hij heeft vanavond een vergadering in/bij het clubhuis aancde sportvereniging met 7 mensen. Volgens mij mag dat nog niet? Volgens hen mag dat wel. Mijn man wil geen spelbreker zijn bij de groep en denkt dat het wel kan. De vorige vergaderingen gingen prima online. Ik snap dan ook niet waarom het nu dan anders moet. Waarom extra risico lopen opeens. Of heb ik het mis en zijn deze regels al versoepeld? Ik kan zoiets niet terugvinden om te laten zien aan de deelnemers van de vergadering.
Bij ieder anders heb ik er dus geen moeite mee maar bij deze vriendin wel. Stom hè? Juist daarbij zou je dit soort dingen helemaal gewoon moeten zeggen maar ik wil haar niet teleurstellen.
Er komen ook meer als 3 mensen begrijp ik? Dan zou je daarom al kunnen zeggen dat je liever niet komt. Anders spreek je gelijk een andere datum met haar af op 1,5 meter afstand?
Ik zou optie 1 doen. Hij is oud genoeg om even voor zijn zusje te zorgen toch? Mocht het niet lukken dan zou ik je zus achter de hand houden.
Bedankt voor de reacties. We gaan voor optie 1. Zoon vind het geen probleem, heeft die dag geen huiswerk want vrije dag van school. Ik vind het nogal wat om hem zo een verantwoordelijkheid te geven maar weet ook dat hij die aan kan. Voel me een beetje schuldig naar hem toe omdat ik vind dat het niet zijn probleem hoort te zijn maar denk dat het meer mijn gevoel is.
Ik herken de vraag, en heb gezegd dat ik afwacht of de maatregelen dan versoepeld zijn, en als het nog steeds max 3 mensen zijn ik een cadeau langsbreng of een andere keer langskom. Ik heb er geen moeite mee hoor, zij zijn eerder de uitzondering op de regel, en officieel zelfs in overtreding want meer dan 3 mensen op bezoek...
Ja klopt, meer dan 3 mensen. Het is idd wel een goede om die 3 mensen als reden aan te houden. Ik hoop maar dat ze het begrijpt.. ons gevoel is er gewoon niet goed bij en ons gevoel volgen is het belangrijkste!
Pech als ze het niet begrijpen hoor. Ik vind het sowieso absurd nu een feestje te gaan vieren met meer dan 3 man. Die regel is in ieder geval erg duidelijk.
Kan iemand mij nu vertellen hoe het zit met de richtlijnen mbt groepjes van meer dan 3 personen? Mag dit nu wel of niet? Ik bedoel dan buitenshuis