Wel of geen draagdoek aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zasu, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Voor mijn oudste nooit een draagdoek of iets dergelijks gebruikt en voor de jongste had ik voor op vakantie een mini monkey draagzak. Deze alleen gebruikt voor het dragen op de heup.

Nu twijfel ik of ik naast de mini monkey ook nog een draagdoek zal aanschaffen. Ik heb er totaal geen ervaring mee en dus ook geen idee van de voor en nadelen. De kleine zal eind juni geboren worden is dat nog iets waar ik eventueel rekening mee moet houden?

Graag tips en advies dus!

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik vind een draagdoek persoonlijk heel erg fijn en gebruik 'm vaak. e eerste weken heeft mijn baby overdag ook vrijwel alleen maar in de draagdoek geslapen. Kun je er 1 lenen van iemand? Dat scheelt je weer de aanschaf. Als je toch wilt kopen zijn de doeken van bijv. little frog en hoppediz niet erg duur. Ik zou voor een geweven doek gaan, een rekbare doek is een stuk warmer en zeker in de zomer kan dat erg plakkerig zijn. Je kunt ook een draagconsult boeken waarbij je verschillende doeken kunt proberen en meteen leert knopen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het niet doen, gebruik hem zelf amper.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kan niet zonder, mijn jongste is nu 1,5. Met naar psz/school brengem van de oudste zat en zit ze altijd in de doek. Ideaal, want met kinderwagen is echt geen doen. En verder doen we er alles mee; boodschappen, wandelen in het bos etc

5. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Dit lijkt mij dus idd ideaal dat ik gewoon effe heen en weer kan naar school zonder heel de wagen mee te nemen.

Helaas ken ik niemand die een doek heeft die ik kan lenen anders had ik dat zeker gevraagd.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Waar woon je? Mijn doeken zijn toch grotendeels werkloos nu

7. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Kijk eens naar een Marsupi (via Google). Erg makkelijke ergonomische draagzak voor in het begin! Prijs is ook redelijk.

Heb je niet het gedoe van knopen maar kun je wel ergonomisch dragen!

8. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik vind zelf een doek heel fijn voor de eerste maanden. Ik gebruikte een rekbare, maar dat lijkt mij niet fijn voor een juni baby i.v.m. warmte. Dus als ik jou was zou ik voor een geweven doek gaan. Ik vind een doek na de eerste maanden minder fijn en heb bijna alleen nog maar met een zak gedragen, maar dat is heel persoonlijk.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48

Super mijn een marsupi! Niet knopen, en lekker makkelijk en snel.

10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    +1! Ik gebruik hem nog steeds regelmatig..

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik vind het jammer dat ik bij de eerste geen draagdoek had :) De meiden hebben er veel in gezeten, zeker de eerste tijd. En nu nog zitten ze er weleens in (op mn rug) als ze een hangdag hebben en ik wel wat moet doen

12. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker aanschaffen! En als het niet bevalt, wat ik me bijna niet kan voorstellen, verkoop je hem weer. voor 90% van het aankoopbedrag. Kijk ook eens naar yaro. Mooie doeken voor een mooie prijs.
    Leer wel van iemand goed en veilig knopen of boek een consult

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Je kunt ook huren via een consulent. Kun je proberen of je knopen wel fijn vindt

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb de doek niet veel gebruikt maar ik had een rekbare denk dat ik bij een eventuele tweede een geweven doek neem. Draag mn zoontje nog steeds in de Tula met enige regelmaat. Vooral als hij helemaal overstuur is, dan is hij gelijk stil.
    Met Regen op de fiets ook fijn onder je jas ipv in het zitje.

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Deze kwam ik ook tegen en inderdaad leek het me wel wat!
    Ik vind persoonlijk een draagdoek een beetje suf eruit zien en een draakzak schijnt weer niet helemaal goed te zijn.
    Dit leek het beste van beide. Geen ervaring mee verder!
    Het is heel persoonlijk... Ik vind het lichamelijk een last en manlief ziet het wel zitten.
    Eerst maar eentje van iemand lenen!

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Kodaki Flip !! Draagzak gemaakt van draagdoekenstof

en ideaal is dat hij verstelbaar is van broekmaat 50/56 tot 80 :) ik gebruik hem dagelijks

17. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik woon in Hoogvliet zuid Holland

18. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik ga me is even oriënteren hihi denk dat ik toch maar een aanschaf!

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Is Delft een beetje te doen voor je? Aidulac heeft inloopochtenden. Dan kun je doeken voelen en vragen stellen.

Zelf ben ik heel goed geholpen bij het Knooppunt in Voorschoten, maar dat is misschien wat te ver weg (bij Leiden). Inloop in Voorschoten is op woensdagmiddag en zaterdag.

20. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik vond het super hippie er uitzien, dus heb eerst een draagzak aangeschaft. Wat een genot. Kindje tegen je aan. Valt vaak binnen 3 sec in slaap. Wij wandelen graag in dr bossen dus als kleine spruit groter is kunnen we met deze zak ook rugdragen. De bopa 4g.

Maar wel meteen een doek gekocht, want zeker met zo'n kleintje kan je dan veel preciezer omhullen voor meest comfortabel dragen. Ik zeg, doen!

Deel Deze Pagina