Voor mijn oudste nooit een draagdoek of iets dergelijks gebruikt en voor de jongste had ik voor op vakantie een mini monkey draagzak. Deze alleen gebruikt voor het dragen op de heup. Nu twijfel ik of ik naast de mini monkey ook nog een draagdoek zal aanschaffen. Ik heb er totaal geen ervaring mee en dus ook geen idee van de voor en nadelen. De kleine zal eind juni geboren worden is dat nog iets waar ik eventueel rekening mee moet houden? Graag tips en advies dus!
Ik vind een draagdoek persoonlijk heel erg fijn en gebruik 'm vaak. e eerste weken heeft mijn baby overdag ook vrijwel alleen maar in de draagdoek geslapen. Kun je er 1 lenen van iemand? Dat scheelt je weer de aanschaf. Als je toch wilt kopen zijn de doeken van bijv. little frog en hoppediz niet erg duur. Ik zou voor een geweven doek gaan, een rekbare doek is een stuk warmer en zeker in de zomer kan dat erg plakkerig zijn. Je kunt ook een draagconsult boeken waarbij je verschillende doeken kunt proberen en meteen leert knopen.
Ik kan niet zonder, mijn jongste is nu 1,5. Met naar psz/school brengem van de oudste zat en zit ze altijd in de doek. Ideaal, want met kinderwagen is echt geen doen. En verder doen we er alles mee; boodschappen, wandelen in het bos etc
Dit lijkt mij dus idd ideaal dat ik gewoon effe heen en weer kan naar school zonder heel de wagen mee te nemen. Helaas ken ik niemand die een doek heeft die ik kan lenen anders had ik dat zeker gevraagd.
Kijk eens naar een Marsupi (via Google). Erg makkelijke ergonomische draagzak voor in het begin! Prijs is ook redelijk. Heb je niet het gedoe van knopen maar kun je wel ergonomisch dragen!
Ik vind zelf een doek heel fijn voor de eerste maanden. Ik gebruikte een rekbare, maar dat lijkt mij niet fijn voor een juni baby i.v.m. warmte. Dus als ik jou was zou ik voor een geweven doek gaan. Ik vind een doek na de eerste maanden minder fijn en heb bijna alleen nog maar met een zak gedragen, maar dat is heel persoonlijk.
ik vind het jammer dat ik bij de eerste geen draagdoek had De meiden hebben er veel in gezeten, zeker de eerste tijd. En nu nog zitten ze er weleens in (op mn rug) als ze een hangdag hebben en ik wel wat moet doen
Zeker aanschaffen! En als het niet bevalt, wat ik me bijna niet kan voorstellen, verkoop je hem weer. voor 90% van het aankoopbedrag. Kijk ook eens naar yaro. Mooie doeken voor een mooie prijs. Leer wel van iemand goed en veilig knopen of boek een consult
Ik heb de doek niet veel gebruikt maar ik had een rekbare denk dat ik bij een eventuele tweede een geweven doek neem. Draag mn zoontje nog steeds in de Tula met enige regelmaat. Vooral als hij helemaal overstuur is, dan is hij gelijk stil. Met Regen op de fiets ook fijn onder je jas ipv in het zitje.
Deze kwam ik ook tegen en inderdaad leek het me wel wat! Ik vind persoonlijk een draagdoek een beetje suf eruit zien en een draakzak schijnt weer niet helemaal goed te zijn. Dit leek het beste van beide. Geen ervaring mee verder! Het is heel persoonlijk... Ik vind het lichamelijk een last en manlief ziet het wel zitten. Eerst maar eentje van iemand lenen!
Kodaki Flip !! Draagzak gemaakt van draagdoekenstof en ideaal is dat hij verstelbaar is van broekmaat 50/56 tot 80 ik gebruik hem dagelijks
Is Delft een beetje te doen voor je? Aidulac heeft inloopochtenden. Dan kun je doeken voelen en vragen stellen. Zelf ben ik heel goed geholpen bij het Knooppunt in Voorschoten, maar dat is misschien wat te ver weg (bij Leiden). Inloop in Voorschoten is op woensdagmiddag en zaterdag.
Ik vond het super hippie er uitzien, dus heb eerst een draagzak aangeschaft. Wat een genot. Kindje tegen je aan. Valt vaak binnen 3 sec in slaap. Wij wandelen graag in dr bossen dus als kleine spruit groter is kunnen we met deze zak ook rugdragen. De bopa 4g. Maar wel meteen een doek gekocht, want zeker met zo'n kleintje kan je dan veel preciezer omhullen voor meest comfortabel dragen. Ik zeg, doen!