Dat vind ik dan weer erg overdreven. Als ik bij de buren ben om iets te vragen en de buurvrouw is niet thuis, stap ik toch regelmatig even binnen bij de buurman voor een praatje, of om zijn laatste project te bekijken (is altijd ergens mee bezig, heel leuk). Ik zie daar echt geen kwaad in. Mijn man stapt ook gerust binnen bij de buurvrouw als de buurman er niet is. We hebben goed contact met z'n vieren. Dan is het toch nergens voor nodig om iemand de deur te wijzen, alleen maar omdat hij/zij van het andere geslacht is? (Ik moet er misschien bij zeggen dat onze buren 80+ zijn, maar als ze jonger zouden zijn, zou ik er nog steeds zo over denken.) Ik begrijp dat het voor sommigen een grens over gaat en dan zou ik zeggen, blijf doen waar je je goed bij voelt. Maar ga niet aan anderen suggereren dat het aan hen zelf ligt, omdat zij nooit naar binnen hadden moeten gaan. Als die buurman gewoon normaal had gedaan en niet zo opdringerig zou zijn, was er niks aan de hand geweest.
Afstand houden, negeren en anders gewoon zeggen dat je het niet prettig vindt. Als je net ergens woont zou ik toch voorzichtig zijn met contact; ben zelf niet het type om gelijk bij mensen over de vloer te gaan.
Ik zou zeggen meteen korte metten mee maken. Brrr! Ik begrijp niet zo goed waarom je dat niet meteen hebt gedaan. Hij gaat idd te ver.
Denk echt dat je te lief bent en over jezelf heen laat walsen door deze gefrustreerde buurman om de goede vrede te bewaren terwijl je jezelf er niet fijn bij voelt. Ik ben altijd enorm direct als het me niet aanstaat maar in situaties met mensen waar ik meer mee te maken heb probeer ik ook altijd netjes en vriendelijk te blijven (terwijl ik mede weggebruikers bij wijze van spreken wel uit hun auto wil trekken van tijd tot tijd, oftewel ik heb best een kort lontje ). Watjouw buurman doet vind ik persoonlijk best ver gaan. En eerlijk gezegd denkt hij zelf nou ook niet bepaald erover na hoe hij de goede sfeer kan behouden. Misschien toch eens zeggen dat je een naar gevoel krijgt van zijn gedrag en aantijgingen. En inderdaad, dat als hij wat wil drinken, helemaal prima, maar dan wel met zijn vrouw en jouw man erbij en dan eens zien wat een grote mond hij dan nog heeft... Succes!