Hoe omgaan met overdag korte slaapjes baby 6,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze steeds een uur per keer en dan 3-4x per dag. Laatste tijd slaapt ze regelmatig wat langer dus het begint hier nu te komen.
    Ze slaapt nu 2-3x per dag, gemiddeld zo'n 4 uur denk ik.
    Gisteren zelfs een keer 2 uur en s middags 3 uur maar dag ervoor had ze bij de oppas weinig geslapen.
    Ik geef hier bv dus zit niet aan hoeveelheden en tijden vast.
    Ik geef hier nu de bijvoeding na het slapen en borst voor het slapen zodat ze altijd met een volle buik naar bed gaat. Hier werkt het ook niet om haar bijv. 1,5u na het eten op bed te leggen, dan komt ze niet in slaap.

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113

Ja wel apart hoor! ze was altijd zo'n slaapkopje!
    Nu heb ik haar net om half 10 op bed gelegd en heeft ze volgens mij 10 min geslapen.. en nu is ze dus weer klaar wakker... ik snap er niets meer van.. ze ligt nog in bed en ik laat haar maar liggen. ze kan nu echt nog niet uitgerust zijn!

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Kan het ook zo zijn dat het een fase is( die wel lang duurt haha )
    Hier ook hoor eerst een slaapkop en toen max maar 30 min slape. En nu slaapt Ze weer goed?

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Ja ik hoop een fase! maar dan wel een erg lange idd;)

rond kwart over 10 was ze toch weer in slaap gevallen.. ben wel 3 keer naar boven gegaan omdat ze naar de rug was gedraaid (slaapt op der buik) maar ze heeft toen tot kwart voor 11 geslapen.. en nu net lig ze weer op bed.. ben erg benieuwd hoelang ze nu gaat slapen..

5. misa

misa Niet meer actief

Ooh heel herkenbaar. Het wordt hier nu heel langzaam makkelijker, aangezien ze steeds ietsje langer volhoudt. Maar soms zijn er momenten dat ze niet meer gaat slapen terwijl ze wel moe is. Dan wordt het dus niet gezellig en is niets goed.

Wij probeerden elke dag in het ritme te komen dat ze eerst een fles krijgt als ze uit bed komt. Dan spelen tot ze moe is en weer naar bed.
    En nu gaat dat ook steeds beter. Hoe ze ook uitkomt, ik kan haar soms gewoon in bed leggen, terwijl het nog een uur duurt tot aar fles. En ik probeer soms nu een beetje lauw water te geven zodat ze iets warms in haar maagje heeft voor het slapen gaan.

Hopelijk heb je er wat aan. Het is slopend, ik weet het.

Oja, twee slaapjes moet je nog niet aan denken. Mijn zoontje was zelfs voorbij een jaar toen zijn 3e slaapje verviel.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is het punt vaak... Ik denk hier regelmatig ook: hij kan nog niet uitgeslapen zijn. Maar dat is dan wel zo....

Ja hier tot een week of 12 ook alleen maar slapen. Daarna was t ineens over...

7. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Oh meis als ik jouw schema zie dan zou ik willen dat mijn meisje zoveel zou slapen. Die is nu 5 maanden en heeft er dagen bij zitten dat ze Niet slaapt (en wel gewoon vrolijk is en druk aan het spelen) sommige dagen doet ze powernaps van n kwartier en als we mazzel hebben doet ze 1 lange slaap van 2-3 uur. Maar dat is vaak maar 1x per week. De nacht slaapt ze wel goed van 19:00- (wisselend) 7:00/8:00 uur ik liep me er eerst ook over op te winden maar nu laat ik t maar zo en probeer dr maar in mee te gaan.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Waarom kijk je niet gewoon naar de behoefte van je kind en laat je schema's en dergelijke achterwegen? Als een kind een schema nodig zou hebben zou het wel op de buik geplakt zitten bij de geboorte.

Leer je kindje lezen, baby's slapen in bed vaak korte slaapjes, in de draagdoek vaak veel langer (is mijn ervaring). En daarbij, je hoeft ook niet een bepaald flessenschema aan te houden he, flesvoeding kan ook op verzoek (splits de flessen op in kleinere hoeveelheden).

9. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi Wendyah!

We zitten in hetzelfde schuitje Haha! je verhaal is zo herkenbaar! mijn zoon wordt ook telkens te vroeg wakker is dan nog wel moe, soms slaapt hij met speentje wel eventjes verder, maar als hij dat niet lukt dan haal ik hem naar beneden, en dan mag hij pas na ongeveer 1,5 uur de volgende fles, dus eerst fruithapje verschonen spelen etc. de fles en dan weer naar bed, vervolgens slaapt hij dan weer 3 kwartier of uurtje en als iki dan geluk heb kan ik het rekken met speen maar als dat niet lukt, dan is hij wel 3 uur zeker op incl. fles op het laatst. Soms zet ik hem in de wipper als ik ga koken, dan kan ik tenminste gewoon ierts doen.....ps het is wel mn liefste schat hoor!! tlijkt net of ik hem lastig vind maar dat is absoluut niet zo! maar de situatie soms is lastig!

Groetjes x

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon ermee omgaan hoe het is. Ik heb hier mijn dochter altijd gevolgd wb de slaapjes, er was tot 8 maanden geen peil op te trekken overdag. Ik geloof niet in schema's en liet haar dus slapen als ze moe was en als ze wakker was hoefde ze echt niet in bed te blijven omdat 'het nog geen tijd was'. Zij had daar echt geen boodschap aan.

Hier dus ook een periode heel korte hazenslaapjes, dan een periode dat het wat beter ging (2 slaapjes van een uur ongeveer), en nu met 8 maanden hebben we echt een 'schema' dat ze zelf heeft bepaald trouwens. Ze doet nu twee grote slaapjes op een dag, een keer rond 11 uur, 11.30, en een keer eind van de middag. Soms slaapt ze dan 1,5 uur, soms 2,5 uur. Het is allemaal goed, maar als ze wakker is is ze wakker en dan hoeft ze van mij niet in haar bed te blijven.

Het gaat nu toch goed? Waarom maak je je zorgen?

11. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Wat doen jullie zoal als je kleintje beneden is....na fruithapje zit hij nog even in wipper, daarna speelt hij zon 15 min. in de box, dan vermaakt hij zich vaak nog een tijdje onder de babygym, niet altijd als hij zin heeft, de babygym heb ik op een dik kleed op de grond in de woonkamer staan, heel soms kijkt hij 10 min baby tv, maar ondanks hij dat heel erg interessant vind, vind ik het nog niet zo goed voor hem, hij is pas 5 en halve maand dus.

Als hij wakker wordt gaat en echt niet meer wil slapen, na meerdere malen te hebben geprobeerd met speen, laat ik zn kamer deur open staan en geef ik hem een knuffel om mee te spelen, ik ga dan de was op zolder doen, machine en droger aan etc, en bed opmaken, hij vermaakt zich dan nog wel een 15 min. op bedje.

En hoe gaat dat bij jullie ben benieuwd! :)

12. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Wat herkenbaar!
    Mijn zoontje van bijna 12 weken slaapt overdag ook hazenslaapjes. Vooral in het begin was ik hier erg onzeker over, maar door zijn gedrag goed te lezen voelde ik me steeds zekerder. Ik kijk wanneer hij moe wordt (wit worden, gapen, jammeren, oogjes wrijven) en dan is het hop naar bed. Dan blijf ik meestal even boven kleine dingetjes doen, bijvoorbeeld de was opvouwen, en jammert hij nog zo'n 5 a 10 minuutjes door, daarna is hij vertrokken. Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten, want na 45 minuten is meneertje weer klaarwakker. Als ik bij hem op z'n kamertje kom, krijg ik zo'n enorme big smile, heel schattig. Maar dan neem ik hem weer mee naar beneden en mag hij weer even spelen. 's Middags ga ik dan trouwens vaak wandelen in de wagen. Weet je, hij geeft wel aan wanneer hij moe is. Het nadeel is alleen dat hij rond de klok van half 5/5 uur altijd een moeilijk momentje heeft en moeilijk in slaap valt. Dan moet je echt een tijdje bij hem blijven, anders valt hij echt niet in slaap.
    Fijn om te lezen dat iedereen eigenlijk tegen dezelfde dingen aanloopt!

Deel Deze Pagina