Uitslag op buik dreumes 15 maanden. Naar de huisarts? Of wachten tot maandag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

#1 KimK, 4 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2014
    Hoi dames,

Vorige week heeft onze dochter in het ziekenhuis gelegen. Haar broer, 15 maanden, is toen vaker op bezoek geweest en heeft ook gespeeld op de speelkamer, waar natuurlijk ook de kindjes spelen die echt zelf in het ziekenhuis liggen...

Nu had hij vanochtend ineens wat uitslag op zijn buikje. Nu zit zijn hele buikje onder en begint het ook in zijn gezicht... Weet iemand wat het is?? Hij heeft geen koorts, is wel vrolijk maar wil bijv niet slapen.... Hij heeft diverse allergieen maar dat is hele andere uitslag die hij dan krijgt. Meeste kinderziektes brginneb in het gezicht maar dit is dus op zijn buik begonnen en gaan naar het gezicht.

Weet iemand soms wat dit kan zijn? En moet ik nu meteen naar huisarts of kan het tot maandag wachten? 4 uur kan ik de dokter pas weer bereiken, dus vandaar dat ik het hier even vraag??? Ik heb geen idee wat het is omdat hij dus geeb koorts heeft. Mijn vriend dacht aan roodvonk maar hij is pas 15 maanden???

Hij is trouwens vorige week maandag ingeent met bmr-prik, daarkan het toch geen bijwerking van zijn?

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou even bellen.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ja doe ik ook, maar ik kan pas om 4 bellen, dan zijn ze pas weer bereikbaar....

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Als je het echt niet vertrouwd zou ik Bellen en uitleggen, zoals je hierboven doet.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zesde of vijfde ziekte?

bellen voor advies kan nooit kwaad

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    5e ziekte misschien? Google anders even op afbeeldingen om te kijken of de uitslag overeen komt.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vraag me alleen af hé, die ziektes horen allemaal gepaard te gaan met koorts... Zijn temp is constant 37 graden, dus echt super... En hij is vrolijk maargoed ik ga maar bellen zo, anders maak ik me het hele weekend zorgen!!

Weten jullie misschien hoe het zit met ziektes die bijv pas vanaf 3/4 jaar voorkomen? (Roodvonk, 5e ziekte) kan dat ook bij dreumessen van 15 maanden?

8. KimK

KimK Niet meer actief

Het lijkt een beetje op zesde ziekte, maar kan hij ook alleen last hebben van de uitslag en verder nergens last van hebben???

9. Alf

Alf Niet meer actief

Misschien is het precies andersom maar ik meen dat vijfde ziekte begint met koorts en daarna vlekjes uitbraak, en zesde eerst vlekjes en daarna pas koorts.
    Hoop dat ha hem even wil zien. Ga je een stuk rustiger het weekend is. Sterkte

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij 5e ziekte hoeft kind geen koorts te hebben en hoeft zich ook niet ziek te voelen

11. KimK

KimK Niet meer actief

Maar kan hij dat al krijgen? Op thuisarts.nl las ik dat het bij kinderen van 4-10 voorkomt.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waterpokken! Gaat nu rond en begint vaak op de romp.

13. KimK

KimK Niet meer actief

Hij gaat niet naar de kinderopvang, maar kan dat natuurlijk op hebben gelopen in ziekenhuis. Als ik de afbeeldingen google lijkt het er trouwens niet op. Is echt alleen uitslag.

14. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Daar dacht ik ook meteen als eerste aan!

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je zegt dat hij zijn prikken vorige week gehad heeft! Dan kan het wel daar van af komen. Meestal rond een week tot twee weken kunnen er bijwerkingen op treden. Even kijken bij de rivm. Om te kijken welke bijwerkingen kunnen optreden na de bmr. En het kan idd van alles zijn als hij vorige week veel in het ziekenhuis is geweest daar loop je nog het meeste risico om ergens mee in aanraking te komen en zeker op de kinderen afdeling.

BMR | Bof, mazelen en rodehond
    De BMR-inenting geeft meestal weinig bijwerkingen. Als ze voorkomen, zijn ze mild en duren ze kort. Bijwerkingen beginnen pas 5 tot 12 dagen na de vaccinatie.

1 op de 10 tot 20 kinderen wordt na de eerste BMR-prik hangerig, krijgt koorts en/of huiduitslag. Dat duurt meestal 1 of 2 dagen.
    Sommige kinderen krijgen hoge koorts en heftige huiduitslag.
    Bij heel hoge koorts kunnen sommige kinderen koortsstuipen krijgen. Dat gebeurt bij 1 op de 5.000-10.000 kinderen.
    Heel zelden komt een tekort aan bloedplaatjes voor. Dat is bij 1 op de 20.000 kinderen en gaat vanzelf weer over.
    Zeer zelden krijgen kinderen gewrichtsklachten. Ook die gaan vanzelf weer over. Bij volwassenen komt dat iets vaker voor.
    Na de tweede BMR-prik zijn er bijna nooit klachten. Oudere kinderen kunnen wel, zoals bij elke injectie, flauwvallen.
    Omdat het BMR-vaccin een levend vaccin is, mag het niet aan zwangere vrouwen worden gegeven. Vrouwen moeten in de eerste 4 weken na een BMR-vaccinatie voorkomen dat zij zwanger worden.

Bron Rivm.

16. KimK

KimK Niet meer actief

Pff wat duren minuten dan lang hé? Het wordt steeds erger... Nu ook op zijn rugje allemaal vlekken... Nou nog 9 min wachten....

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Als hij geen koorts heeft en vrolijk is en zo zou ik het gewoon afwachten. De HA kan ook niets doen aan de verschillende kinderziektes. Gewoon lekker een beetje verwennen en in de gaten houden.

18. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het zou idd door de bijwerkingen van de bmr prik kunnen komen. Maar ik zou dat even achterwege laten als je de huisarts belt, anders gooien ze het daarop en zo kun je wellicht bij ze langskomen. Succes!

19. KimK

KimK Niet meer actief

Weet je wat ik vooral lastig vind aan het afwachten? Ik heb ook nog een dochter van 9 weken dus ben bang dat zij het straks ook krijgt en dat het bij haar dan heftig wordt opgepakt!

20. Janna

Janna Fanatiek lid

De waterpokken bij mijn dochter begonnen ook als rode vlekjes. Daarna kwamen er pas blaasjes. En van veel heb ik zelfs het idee dat er nooit echt een blaasje heeft gezeten.

Deel Deze Pagina