Drama in de metro

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

We zitten op dit moment in de metro. Ritje van 20 min en na een minuut of 5 begint het drama. Sara huilt en gilt de hele metro bij elkaar. Dit gaat iedere keer zo. Totale paniek en zodra we uitstappen is het goed. Het is irritant omdat we volop de aandacht trekken en iedereen heeft er last van volgens mij. En voor Sara is het ook geen pretje. Herkenbaar voor iemand? Wat is er toch mis en wat kunnen we doen hieraan?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De herrie? Ik vind de metro altijd een rotherrie maken, kan me voorstellend dat baby's en kleine kinderen dat ook niet echt kunnen waarderen.

Geen idee wat je eraan kunt doen overigens ... misschien oordoppen, of zo'n koptelefoondinggeval (als je begrijpt wat ik bedoel)

3. adi

adi Niet meer actief

Ik denk ook herrie of de druk in de oren misschien? Inderdaad oorbeschermers proberen?

4. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk ook de herrie

BabyBanz Baby Earmuffs Pink

haha, ik vind het er grappig uitzien. Wellicht niets voor jullie want je dochter wilde haar muts ook niet laten zitten toch?

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Mijn dochter heeft dat met de lift in de bieb. Andere liften prima maar die ene lift, man gelijk huilen geblazen. Ik doe haar nu met haar gezicht naar de deur en blijf tegen haar kletsen en dan is het wel goed (snap jij het?)

6. kleinesara

Blijven rare wezens, die kleintjes ;).

Ik denk inderdaad dat ze oorbeschermers niet laat zitten, muts en capuchon blijven ook nooit zitten. Maar wie weet als ze doorkrijgt dat het fijner is met oorbeschermers in de metro laat ze ze dan wel zitten. Is in ieder geval het proberen waard. Verder snap ik er echt helemaal niets van. Op het perron niets aan de hand, eerste 5 minuten ook geen probleem en daarna duurt het haar blijkbaar te lang en barst het drama los met onophoudelijk huilen, gillen samen met hoesten en kokhalzen van de paniek tot het moment dat we het perron weer op lopen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zit ze in de kinderwagen of heb je haar vast? Heb je geprobeerd of een speeltje mee of iets te eten of te drinken helpt?

8. kleinesara

Ze zit in de draagdoek. Speeltje hebben we geprobeerd maar dat ziet ze niet eens.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goed - ik zie je valkuil weer verschijnen ... niet over-analyseren!!!! ;)

Sara heeft duidelijk niets met metro's. Dat kan liggen aan de herrie, de druk (mijn oren gaan ook dicht in de metro). Iig moet je het accepteren en wellicht er iets aan doen, maar niet analyseren waar het nou toch vandaan kan komen ...

10. kleinesara

Maar, misschien ben ik dan raar, maar ik kan toch pas iets doen om haar te helpen als ik weet waar het vandaan komt? Want dit is enorm zielig.. We hebben geen auto dus we komen niet onder die metro uit, als ik de reis voor haar wat aangenamer kan maken dan wil ik dat doen.

11. Flubje

Flubje Niet meer actief

Misschien eens uit de draagdoek proberen? Kan ze meer zien en bewegen?

12. kleinesara

Doen we in principe al. Als ze zich loswurmt uit de draagdoek mag ze ook gewoon op schoot zitten of zelfs op een eigen stoeltje. Maar dat helpt niet. Lopen mag ze niet in de metro. Ze kan nog lang niet goed en stabiel lopen en valt om in de metro en gaat vervolgens kruipen, en dat vind ik smerig in de metro. Dus ze moet wel echt blijven zitten.

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je bent niet raar hoor, tuurlijk wil je het gedrag van je dochter begrijpen. Want een huilend kind nodigt niet echt uit om op stap te gaan.

De meeste moeders willen het gedrag van hun kind verklaren. Het is niet voor niets dat alles onder fases wordt gecategoriseerd ;).

14. kleinesara

Het is niet eens dat ik haar gedrag wil verklaren voor mezelf, maar echt voor haar. We moeten nog veel vaker met die metro reizen dus ik wil iets doen voor haar. Dit is geen aandacht vragen of aanstellen meer, het is echte paniek en daar wil ik haar bij helpen.

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    mag ik vragen waarom je dan geen buggy of wandelwagen mee neemt? kan ze rustig zitten, rond kijken. wat eten of drinken... en zich niet uit de gordeltjes wurmen...
    of is het daar te druk voor in de metro? sorry ik woon niet in een stad, hier gaat ieder half uur een bus met geluk :D

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Of met de tram/bus?
    Misschien vind ze metro gewoon 3x niks.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier een medestander van je dochter. Als het normaal was voor volwassenen om te gillen, dan is de metro voor mij dé plek om dat te doen. Gelukkig ben ik er niet (meer) van afhankelijk, maar ik had er echt een klerehekel aan. Het stinkt altijd (meestal staat er wel iemand achterin te blowen, altijd in míjn coupé), het is altijd te warm of te koud, het is vies, het maakt een rotherrie en het is ondergronds, wat ik dus eigenlijk maar niks vind. Het kan dus aan heel veel dingen liggen...:(

18. kleinesara

Meerdere redenen. Ten eerste hebben we geen kinderwagen of buggy en in ons kleine flatje ook geen plek om zo'n ding te bewaren, zelfs ingeklapt zou hij nog enorm in de weg staan in ons kleine gangetje waar je amper je kont kan keren. Een berging hebben we niet. En dan ook nog het feit dat de lift naar het metro perron hier minstens 3 keer per week kapot is en de roltrap alleen naar beneden gaat, ik zie regelmatig mensen met buggy's en kinderwagens op de trap sjouwen en daar doe ik liever niet aan mee ;). En dan inderdaad ook de drukte in de metro, het station ligt boven een populair winkelcentrum dat 7 dagen per week open is dus er zijn altijd enorm veel mensen die hier in en uitstappen. Dus al met al, ik vind de draagdoek echt ideaal in de metro.

19. kleinesara

Hmm dan ben jij lang niet met de metro geweest denk ik ;). Zolang de ramen dicht zitten maken zeker de nieuwste metro's maar weinig herrie. Blowen heb ik nog nooit iemand in de metro zien doen en ondergrond gaat hij maar een heel klein stukje ;).

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ben benieuwd in welke stad jullie wonen dan dat de voorzieningen verder zo ernstig zijn. Geen normale lift maar 1 kant roltrap op. Lekker voor de gehandicaptw mensen pff

Deel Deze Pagina