Een jaar om te huilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isis26, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Morgen is mijn zoontje 1 en hij heeft echt een vervelend jaar achter de rug, verborgen reflux, kma, 6 tanden die gelijk kwamen (niet erg maar wel zielig voor hem) en nog veel meer ongemakken en nu is hij ziek! 39,5 koorts! Had zo gehoopt voor hem dat hij het jaar leuk zo afsluiten.

Vind het zo zielig voor hem :(

2. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Hier helaas ook een rot jaar voor de jongste
    Kma , eczeem , benauwdheid , tandjes en nu ze 1 is is heel veel gelukkig weg

3. Bri

Bri Niet meer actief

Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!

Weet je, er is natuurlijk veel gebeurd dat eerste jaar. Ook een hoop narigheid als ik dat zo lees. Maar er waren vast en zeker ook een hoop mooie dingen voor je zoontje: hij heeft jullie leren kennen, heeft geleerd hoe hij dingen kan pakken, kan misschien kruipen of tijgeren of zelfs al staan, heeft toch maar een mooi bekkie met 6 tandjes erin, heeft ontdekt dat hij met z'n stem geluid (of herrie ;)) kan maken....

en zelfs al zou hij morgen misschien nog ziek kunnen zijn (valt misschien reuze mee, soms knappen ze snel op); dan nog kan hij er vast wat plezier aan beleven. Lekker bij mama op schoot, een cadeautje open trekken, dan is het toch al snel goed. Hou het lekker rustig voor 'm, dan geniet hij er het meeste van.

En trakteer jezelf op iets lekkers of leuks. Goed gedaan, je hebt hem door zijn eerste, moeilijke, jaar heen begeleid. Op naar de 2e verjaardag!

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Alvast gefeliciteerd!!! Hier was ze ook ziek op haar 1e :(
    Maar na haar 1e werd alles zoveel beter en is het echt dubbelop genieten!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    #5 Juul75, Dec 13, 2011
    Last edited: Dec 13, 2011
    Wat Bri al zei, er is vast ook heel veel leuks gebeurd dit jaar! Het helpt om naar die dingen te kijken heb ik gemerkt. Bij mijn dochtertje was het eerste jaar een prematuren en dysmature geboorte, 5 weken ziekenhuis, norovirus, 3 ziekenhuisopnames, 2 operaties, reflux, 3 longontstekingen en een huilbaby. Je moet gewoon de leuke dingen eruit pikken anders maak je het wel heel zwaar voor jezelf! En het is waar wat mijn voorgangsters zeiden hoor, het eerste jaar is vaak het zwaarst!

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Toen ik deze topic titel zag dacht ik.. die zit er erg doorheen.. Tuurlijk allemaal heel vervelend en daar kan ik niet over oordelen.. maar kijk naar de mooie dingen!! dat hij alweer een jaar is en een hele hoop heeft geleerd dit jaar en al een echte dreumes is ipv een klein kwetsbaar babytje.. Ook van genieten hoor!!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach gos, hopelijk is het morgen allemaal een stuk beter (kan snel gaan met die kleintjes) Veel gezondheid gewenst voor het nieuwe levensjaar!

8. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet hoe je je voelt! Hier de afgelopen dagen met hetzelfde gevoel rond gelopen.
    Mijn zoon is nu net 1 jaar en heeft in zijn eerste jaar veel zieke momenten gehad (verborgen reflux, 3x luchtweginfectie, astma, 2x uitdrogingsverschijnselen) Van de afgelopen 12 maanden heeft hij 4 goede maanden gehad zonder kwaaltjes en ziek zijn. Tussen 4 en 9 maanden oud stond zijn ontwikkeling stil. Hij groeide en dat was het wel.. Tussen 9 en 11 maanden heeft hij alles geleerd (rollen, zitten, tijgeren, kruipen, langs tafel staan en lopen enz.) We hadden eindelijk ons kind weer terug. Nu is hij een jaar en meneertje heeft een flinke verkoudheid en mega ontstoken ogen. Hij is al weken niet helemaal fit en het doet me pijn als ik hem zo zie zitten.
    Ondanks dat blijft hij lachen. Hij is een echte bikkel en zal niet snel laten merken dat hij ergens last van heeft. Hij gaat overal lachend doorheen. Dit heeft ons er ook doorheen gesleept. Zijn vrolijkheid en liefde voor iedereen en alles om zich heen!

Hoe rot zijn eerste jaar ook is geweest voor ons maar vooral ook voor hem. Ik denk terug aan de goede momenten die we hebben gehad en blijf hopen dat zijn gezondheid alleen maar een stijgende lijn gaat krijgen de komende tijd. Daarbij ben ik onwijs trots op mn ventje dat hij dit allemaal heeft gehad en er toch nog zo vrolijk blijft.

Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!

9. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nou vandaag dus echt een dag om te huilen! Vanochtend was hij echt vrolijk en koortsvrij dus ik dacht nog mooi dat gaat al goed. Vanmiddag uit zijn bed gehaald maar er zat geen pit meer in zo slap. Uiteindelijk naar de dokter omdat hij erg naar hoest. Dacht krijg wel medicijnen ofzo. Nou werd mooi doorgestuurd naar het ziekenhuis en heb daar 4 uur gezeten. Rs virus! Gelukkig mocht ik hem na veel overleg wel meenemen. Lieve was wel dat hij sinds hele lange tijd lekker op mijn schoot heeft geslapen, dat is toch wel fijn!

En we hebben zeker leuke tijden hoor! Alleen had ik deze dag ook graag zo gezien, het ging de laatste dagen zo goed. Maarja kun er er weinig aan doen helaas.

10. Bri

Bri Niet meer actief

ach gut, dat is niet hoe je z'n eerste verjaardag had willen vieren. het is ook zo'n rotvirus! hopelijk knapt hij gauw op, en beginnen de mooie tijden (weer)...

bij m'n oudste was de 2e verjaardag veel leuker dan z'n 1e.... (en ik hoop er nog vele, vele met hem te kunnen vieren)

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

gos... zielig hè als je kleine zo loopt te tobben. Maar iig van harte gefeliciteerd!
    Anders prik je ergens een dag dat je zijn verjaardag 'opnieuw' viert, gewoon met taart, lekker dagje uit (of wat dan ook). Dat het echt jullie dag is zeg maar, gewoon saampjes, of met visite. Een soort afsluiter of iets.

12. mommylove

mommylove Actief lid

Aug 9, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach gos... Wat ontzettend sneu dat dan uitgerekend zijn allereerste verjaardag zo moet verlopen:(... Op naar betere tijden vanaf nu! En toch alsnog van harte gefeliciteerd natuurlijk!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He meid, gefeliciteerd! Ellendig dat hij ziek is, maar jullie hebben je toch maar mooi door dit jaar heen geslagen.
    Hopelijk kun jij het nu ook een beetje achter je laten, je schatje wordt groot :)

@bri: mooi gezegd!

Share This Page