Bultjes babyacne?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liny, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liny

Liny Lid

2 mei 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine meid heeft nu al even last van bultjes! Vanaf de geboorte heeft ze al puistjes her en ded maar nu ongeveer een week geleden (met al die hitte ) kreeg ze ook mini bultjes, heel dicht op elkaar (waar de huid dan ook wat rood is) op haar wangen. Bij het bezoek aan het consultatiebureau dacht ze niet aan babyacne..... misschien last van de warmte en gezien het een beetje droog leek kon ik het beste vasaline smeren.

Natuurlijk netjes geluisterd. Maar het werd groter en een paar plekjes op haar voor hoofd en het blijft steeds meer worden! Ook zit het al op haar oortjes!

Na wat artikelen te hebben gelezen hier over bultjes ven ik er nog niet zeker van wat het is. Ze heeft geen koorts lijkt er geen last van te hebben en zit alleen op haar gezichtje.

Kan iemand mij vertellen of dit nu wel acne is of iets anders?

Bijgevoegde bestanden:

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, ziet er heel herkenbaar uit, zeker wel babyacne. Gaat na een paar weken vanzelf over. :)

3. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ja, dit is volgens mij inderdaad baby acne.
    Ons jongste dochtertje heeft er ook heel erg last van gehad. Ze zat helemaal onder. Ik zat toevallig laatst de foto's terug te kijken en ze zag er echt niet uit. :D
    Maar na een paar weken was het weer helemaal weggetrokken en je ziet er dus helemaal niks meer van.

4. Liny

Liny Lid

2 mei 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, ik gokte het al maar wel fijn om de reacties van jullie te lezen! Begon me toch een beetje zorgen te maken, maar gezien de reactie van het consultatiebureau bureau wou ik niet meteen weer aan kloppen haha.

Bedankt!

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Mijn zoontje ziet er precies hetzelfde uit. Zit ook op zijn oren en zelfs op z'n buik en rug. De arts bij ons op het consultatiebureau had wel het idee dat het baby acne was en aan de reacties van de andere dames te lezen moeten we daar maar op vertrouwen! :)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Baby acne.
    Mijn jongste had het ook heel extreem en op het moment waarvan ik dacht dit komt nooit meer goed begon het te verdwijnen.
    Zij was echt een maanlandschap hihi

7. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Heeft mijn dochter ook zo gehad! Misschien wel een combi van warmte en acne maar ik zou er als ik jou was geen vaseline op smeren. Gaat echt vanzelf weer weg :) !

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Lijkt wel een foto van mijn dochtertje van 2 weken geleden! Werd zoveel dat ik me er zelf naar van ging voelen, tot in de nek, op de rug, oren helemaal onder. zeker met die hitte 2 weken geleden voelde ik haar jeuk. Ging op een gegeven moment ook schilferen en kreeg her en der wat gelige korstjes.
    Nu is ze vandaag 8 weken en is het helemaal weggetrokken :D!
    Ze heeft alleen nog ontzettende berg op haar hoofdhuid. Dit leek er bij haar wel mee samen te hangen.
    Overigens zei de arts op het cb bij ons ook wel aan baby acne te denken hoor.

Deel Deze Pagina