(opnieuw) bloedverlies na miskraam, wel schone echo?

Discussie in 'Miskraam' gestart door haantje93, 3 mei 2025 om 13:59.

1. haantje93

haantje93 Lid

26 feb 2024
    21
    8
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb 2 weken geleden een spontane miskraam gehad helaas (was 5-6 weken zwanger). Ik heb nu ruim 1 week geleden, 1 week na de miskraam, een echo gehad op mijn eigen verzoek en daar is geconcludeerd dat de baarmoeder schoon was, dat eierstokken er goed uitzagen en dat ik weer aan het begin van mijn cyclus leek te zijn. Toen was ik helemaal gerustgesteld, maar nu het heb ik sinds een paar dagen opnieuw bloedverlies, wisselt van bruin, tot donker of soms helderrood, soms ook een mini stolseltje lijkt het. Hier heb ik echt maandverband voor nodig, qua hoeveelheid. Terwijl het bloeden van de miskraam eerst na 4-5 dagen helemaal was gestopt, en de echo dus goed was.

Nu lees ik overal dat je tot 6 weken na een miskraam wel wisselend bloedverlies kan hebben, maar dat het ook kan betekenen dat er restweefsel zit. Daar maar ik me nu opeens zorgen over, omdat bij mijn missed abortion vorig jaar, er ook restweefsel zat en dat is uiteindelijk 2x gecuretteerd moest worden en dat herstel heeft uiteindelijk bijna een half jaar geduurd...
    Kan ik vertrouwen op de schone echo en is dit waarschijnlijk toch nog wat restjes die ze op de echo niet goed hebben kunnen zien? Dat nu bij verder hormoondalingen toch nog eruit komt ofzo? Is het gek dat het bloedverlies opnieuw is begonnen? Ik maak mezelf een beetje gek haha. Voor een menstruatie is het veel te vroeg, dan zou deze cyclus maar 2 weken zijn geweest.

Dank voor het meedenken!

2. FlashPoint

FlashPoint Actief lid

4 jul 2024
    223
    133
    43
    Vrouw
    Hey,
    Wat ontzettend rot dat je dit allemaal moet mee maken :(
    Ik heb geen antwoord op je vraag maar misschien kun je het zkh of je verloskundige bellen? Bij twijfel altijd doen hoor miss kunnen zij wat duidelijkheid geven wat het is en je geruststellen.

Ik hoop voor je dat je snel een goede zwangerschap mag hebben

3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Allereerst sterkte!

was je baarmoederslijmvlies bij de echo dun of dik?

Ik kreeg een echo met dik baarmoederslijmvlies met de mededeling dat mijn menstruatie er aan kwam en mijn baarmoeder leeg was.

uiteindelijk wekenlang steeds bloedverlies gehad soms gepaard met weeenachtige buikpijn en grote stolsels. Ik had de meeste tijd licht bloedverlies en dan af en toe een paar dagen veel met pijn. Na veel aandringen nog een echo gekregen en toen werd er toch nog restweefsel gezien van 2cm. Achteraf gezien probeerde mijn lichaam dat stukje er dus steeds uit te werken.

Het ging bij mij wel om een missed abortion en het gebruik van medicatie om een miskraam op te wekken.

uiteindelijk is die rest er niet vanzelf uitgekomen en moest ik een aantal weken wachten voordat deze middels een scopie verwijderd werd. Vanaf positieve test tot verwijderen rest zat 4,5 maand, embryo was 6,5 week groot.

tijdens het verwijderen hebben ze een echo gemaakt en zagen ze een eitje dat op springen stond. Ik had 3 dagen later mijn ovulatie en werd 2 weken daarna ongesteld.

Deel Deze Pagina