Hallo, Het zou zomaar kunnen dat wij eind volgend jaar ons tweede kindje krijgen. Nu ben ik opzoek naar een zorgverzekering waarbij ik in de loop van het jaar nog een aanvullende verzekering kan afsluiten voor kraamzorg. Ik weet dat dit bij FBTO kan. Zijn er nog meer verzekeraars die deze mogelijkheid bieden?
Bij zorg en zekerheid kan dit ook alleen moet je dan wel al een aanvullende verzekering hebben. Dus bijv en standaard aanvullende verzekering. Ik zit namelijk ook in jouw situatie, alleen heb ik al wel een aanvullende verzekering maar die dekt geen kraamzorg. Eerst wacht ik m'n 13 weken echo af voor ik overga naar de uitgebreide aanvullende verzekering.
Ik ben zwanger en ga juist over naar fbto. Jij wil erbij weg?? Mag ik vragen waarom?? Sorry verkeerd gelezen!!!!! Voor zover ik weet kan het ook alleen Bij fbto
Ja, sowieso als je al een aanvullende verzekering hebt. Bij alleen basisverzekering dacht ik ook, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik was in 2012 overgestapt naar fbto met de module gezinsplanning. In maart 2012 bevallen in het ziekenhuis, paar uurtjes extra kraamhulp gehad. In april de module weer uit gezet. Heb alles vergoed gekregen, ook de eigen bijdrage van de kraamzorg en ziekenhuisbevalling. Ben erg tevreden. Zit nu nog steeds bij fbto en ga er ook nog niet weg. Per 1 januari is er geen half jaar wachttijd meer met de andere modules dus helemaal ideaal. Lekker uitzetten als je ze niet nodig hebt.
Wat ik begreep van Fbto is dat je de meeste modules het kleinste pakket kunt aanzetten wanneer je wilt, maar je hem dan de rest van het jaar aan moet laten staan in 2015.