Laatst met de VK overlegd, en ik moet i.v.m. overgewicht toch echt beneden bevallen Ik wil niet poliklinisch, dus ik heb al een logeerbed geregeld bij mijn ouders (mijn oude bed). Heeft iemand nog meer meegemaakt, hebben jullie tips voor me?
Goeie gordijnen ophangen? Geen idee, ik heb er geen ervaring mee, maar dit zou volgens mij echt helemaal boven aan mijn lijstje staan. Is je badkamer/toilet ook beneden? Het lijkt mij echt heel rot als je om te douchen een half uurtje na je bevalling gelijk de trap op moet klimmen. En mag je in je kraamtijd wel weer in je eigen bed slapen? Dat lijkt me wel zo prettig, zeker als je baby ook boven ligt.
Alleen de bevallig moet beneden. Als er namelijk iets gebeurt, mogen de ambulancebroeders je niet naar beneden dragen van de Arbo. Dan moet je wachten tot de brandweer een raam ontzet heeft en je eruit kan takelen Dus dan toch maar beneden... Gordijnen hangen er gelukkig al De rest van de kraamtijd mag boven.
Ik moet ook beneden bevallen in=vm mn overgewicht. Moet nu nog ff achter een bed aan. Maar ik vind het wel lastig moet mn halve huiskamer verbouwen om een bed te plaatsen maar ik wil ook niet naat het ziekenhuis (tenzij het moet) dus wat moet dat moet. En gewoon daarna lekker naar mn eigen bed.
Het bed hoeft gelukkig niet al weken van te voren in de woonkamer te staan. . Het frame zet ik in de schuur en het matras op zolder (anders wordt dat zo koud). Als ik dan bijna zover ben, zou VK samen met mijn vriend de spullen wel beneden klaar zetten, zei ze. Mijn vriend vindt het allemaal maar niks, die zou het liefste naar het ziekenhuis gaan. Maar ik wil dat niet (tenzij het moet), en ik ben toch degene die het klusje moet klaren. Van de week hadden we het over de plek waar het bed moet komen. Daar was hij het niet mee eens, want dan kon hij niet meer goed tv kijken omdat ik ervoor zou liggen Wat een schat he?
Als je alleen in het bed wilt bevallen zal hij er heus geen weken staan, interessant dat de tv belangrijker is wij hebben een studeerkamer beneden dus daar hebben we het kraambed neergezet. Maar ik heb m voor in de kraamweek, omdat ons bed niet op klossen kan en ik ga in het ziekenhuis bevallen. Wij hebben m trouwens bij de thuiszorg gehuurd.
je hoeft natuurlijk niet in een bed te bevallen. een actievere houding bevorderd vaak de bevalling... eigenlijk is op je rug liggen namelijk de minst efficiente manier om een kind eruit te persen. ik ben zelf in bad bevallen thuis (is zowieso een aanrader), maar je kunt ook op een bal, de bank of wat je maar prettig vind... scheelt misschien wat verbouwen? als je perse een bed wilt misschien een opklapbed? staat minder in de weg!
Mijn bad is boven, dus dat zal niet gaan. Ik wil echt in bed bevallen. De bank staat er dan vlak bij, dus daar kan ik ook nog naar uitwijken. Het is gelukkig geen grote verbouwing, alleen de salontafel moet aan de kant.
Dit is opzich wel zo natuurlijk, maar volgens mij is het ook niet voor niets dat je bed op klossen moet, omdat de verloskundige en kraamzorg dan niet zo hoeven te bukken (arbotechnisch) dus op de bank lijkt me dan geen optie
Als je op de bank zou gaan bevallen, gaan ze je dus gewoon niet helpen, omdat het vanwege arbo-eisen echt minimaal 70 of 80 cm hoog moet zijn... Verder moet ik zeggen dat ik wel zeker de baarkruk ga proberen, want ik zie mezelf ook nog niet zo 1-2-3 liggend persen....
Wij slapen op zolder, dus ook hier moest een bed in de woonkamer...Wel al met 37 weken. Was geen pretje, maar zeker niet onmogelijk. Wij hebben een voor-en achterkamer. In de achterkamer staat de eettafel en die hebben we zo opgeschoven dat het bed achter voor het raam kon staan. Ook in de kraamweek is hij blijven staan, aangezien mijn bed op zolder niet op klossen kon...Tijdens mijn bevalling heb ik de eerste uren mijn weeën staand, lopend, hangend etc opgevangen, maar met toucheren moest ik toch af en toe even op bed. Ook toen ik persweeën kreeg bij 8 cm en ik niet meer op mijn benen kon staan heb ik op mijn zij op bed gelegen, de bank ging echt niet, dat ligt echt niet comfortabel in zo'n situatie...Persen heb ik gewoon met mijn rug in de kussens gedaan en was in 6 minuten geklaart. Ikzelf vond het persen op mijn rug niet erg, sterker nog, het voelde gewoon goed...Maar dat is voor iedereen een persoonlijk iets..Na mijn bevalling kon ik zonder problemen naar boven om te douchen. Ondanks 2 nare uren persweeën wegpuffen, is mijn bevalling goed verlopen en had ik geen knip of scheur oid. Na een uurtje bij komen en knuffelen met mijn meisje, ben ik mbv de kv naar boven gegaan (zij bleef achter me lopen de trap op) en lekker gedouched. Voor het douchen moet ik ook nog eens een enorme stap maken het bad in, aangezien onze douche en bad ineen zijn, maar ook dit gaf geen problemen. De eerste avond heb ik op de kamer van mijn (toen 2 jarige) zoontje geslapen (die een nachtje bij oma sliep), met de wieg naast m'n bed. De 2e avond gewoon op zolder, lekker in mijn eigen bed en Misha lag op haar eigen kamertje. Ook dit gaf geen problemen..Tijdens de kraamweek was ik best blij met mijn bed in de woonkamer, op die manier kon ik regelmatig even liggen en ook gaf ik die eerste dagen het liefst liggend borstvoeding, dus hoefde ik niet constant 2 trappen op om te voeden. Ook was het nodig voor de kv, omdat dit bed dus op klossen stond. Al met al een positieve ervaring met een bed in de woonkamer. Het was wel vol en wat rommelig, maar ik heb me er niet aan gestoord. Overigens was het natuurlijk wel weer lekker ruim toen het bed na de kraamweek werd opgeruimt
Volgens mijn VK is dat alleen voor de kraamzorg. Mijn VK zou zeker wel helpen bij een bankbevalling. Ze helpen toch ook bij een waterbevalling, en dat is toch echt veel lager.
Ik ga in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie) maar hier staat er echt een bed vanaf 37 weken in de woonkamer tot dat ik echt weer helemaal mezelf ben na de bevalling, dus ja dat kan rustig nog 6 weken daarna zijn. Maar dat is hier ook niet meer als normaal, ik ben echt niet van plan om constant met de kleine trap op trap af te doen en alle visite boven , nou nee dank u. s nacht boven slapen en overdag op het bed wanneer ik wil, kan ook liggend met visite praten.. ja tuurlijk moet er iets aan de kant, maar dat intresseert me echt niet, ik wil graag een comforabele kraamtijd. Mensen in mijn omgeving zijn vaak als ze thuis bevallen zoizo beneden bevallen .. ik snap niet zo goed wat voor tips je zoekt, wil prima helpen, maar weet dus gewoon niet wat je bedoelt.. Ja gordijnen is wel handig, verder is het hetzelfde als boven toch? op badkamer na misschien nou als je niet kan lopen wast de vk je wel en dan loop je na een tijdje naar boven/ zittend op de trap omhoog om te gaan douchen.
Zodra ik bevallen ben, ga ik wel weer naar boven. De visite mag van mij best boven komen. Als ik wist wat voor tips ik wilde, hoefde ik er niet om te vragen, wel?