Hoe onbewust asociaal ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik moest een keer in een overvolle trein. Maar dat had ik voorzien, dus ik had een overstapkaartje (van 2e naar 1e klas) erbij gekocht. Kom ik in de 1e klas, helemaal vol dus. Ik zie mensen bewust uit het raam staren... Ik gaf ze nog 2 minuten de kans om uit zichzelf op te staan (mijn dikke buik was al overduidelijk), maar helaas. Toen zei ik: Is er hier misschien iemand die niet een eersteklas kaartje heeft? Ik namelijk wel.
    Toen was er één dame, met een downkindje van een jaar of 10, die nota bene bij haar op schoot zat, die voor mij opstond. Het meisje zei nog: Mama, ik wil niet staan! Maar de moeder zei: Sja meisje, deze mevrouw heeft eerlijk een kaartje gekocht en wij niet, dus mag die mevrouw zitten.

Ik was wel heel blij dat er iemand voor me op stond, want ik kon echt niet een half uur blijven staan! Maar ik vond het schandalig dat uitgerekend ZIJ opstond, en niet één van de 5 personen die onder de 25 waren. Ik durf te wedden dat zij ook geen eersteklaskaartje hadden. :x

Trouwens, in Italië (in ieder geval in Venetië) zag ik in het OV dat er niet alleen zitplaatsen waren voor "minder validen", maar dat aangegeven was dat die plaatsen óók bestemd waren voor ouderen, zwangeren én moeders met jonge kinderen. Zouden ze hier ook moeten doen.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ook ik vond de test niet echt kloppen op de vraag of ik mijn tas weleens op een lege stoel zet heb ik ja geantwoord maar natuurlijk niet in die zin dat niemand zitten kan dus dat er vervolgens meer dan 300 mensen zich per jaar ergeren aan mij vat ik niet helemaal ik haal het tasje toch weg zodra het drukker word

al met al was ik wel goed bezig volgens de test

groetjes nathalie

3. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat klopt ook, beetje erg stom als de bus propvol is en je laat dan nog je tas op de stoel staan...

Nou, dat kun je eigenlijk niet eens onbewust noemen vind ik. Ik heb het wel eens meegemaakt. Een hoogzwangere vrouw (ik schat een maand of 8 ), maar geen hond die even opstond om haar te laten zitten... (ik zelf stond overigens ook ;) )

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb één keer, toen ik zelf stond, een jonge knul (jaar of 20) gezegd: Sta eens even op voor die dame (was een oudere dame). Hij deed het wel meteen en de dame in kwestie was er ook blij mee, maar ik had het niet moeten vragen. Hij had dat van zichzelf moeten doen...

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik moest wel lachen toen die eerste reclame kwam met die gsm op het werk....ik kijk me man aan en zeg kijk percies jou hahahaaha

Deel Deze Pagina