Hallo, Ons dochtertje (3½) heeft zonet haar birkenstock-sandalen ondergeplast..... Hoe krijg ik deze weer schoon? Kan ik ze gewoon in een emmer met water doen? En eventueel wat sop? Groetjes, Hanna
Ff onderdompelen in een sopje, afspoelen en laten drogen. Ze zeggen dat birks niet nat mogen worden, maar dat is hier al vaker gebeurd met al die watergevechten nu
birckenstocks heb ik nooit geprobeerd, wel leren gympen, en andere leren schoenen. Anders, als je het eng vind ze afspoelen en in de zon drogen.
Zou birkenstocks niet om de wasmachine doen. Het kurkmateriaal kan door de vochtopname en gestommel in de machine kapot gaan. Zou ze goed afspoelen, met een sopje boenen en eventueel daarna bespuiten met detol
Ik heb weleens gehoord dat je ze met groene zeep kunt schoonmaken. Ook als ze bijvoorbeeld stinken omdat ze nat zijn geweest. Dit geldt voor alle leren of suède zooltjes.
Heb ze ondergedompeld in emmer met sop, even geschrobd met een borsteltje, daarna afgespoeld. En nu staan ze buiten in de schaduw te drogen.
Ga ik dat proberen! Mijn birckenstocks zijn nat geworden op het werk, en staan nu ergens verborgen omdat het zo erg stinkt Zonde, want ze waren vrij nieuw.
Birkenstocks kunnen heel slecht tegen water. De lagen kunnen loslaten als je ze onder water dompelt. Je kunt met bakpoeder (die kleine zakjes) een pasta maken, dat erop smeren en dan goed laten drogen. Vervolgens alles eraf halen en met een vochtige doek afdoen. Zo krijg ik het voetbed weer mooi schoon, als die na verloop van tijd zwart is geworden.
Ik zou ze nadat je ze schoongemaakt hebt niet in een vochtige omgeving laten staan! Heb het 1x gedaan en toen waren ze opeens groen van de schimmel