Heb mijn laptop voor 100 euro erop staan, mankeren paar dingen aan staat ook allemaal vermeld. Krijg een mailtje 120 euro, ik stuur akkoord wanneer wil je m ophalen, krijg ik dit: Hello good to read from you over this item, i want you to know that i need this item for my wife urgently who is lecturing in abroad (United Arab Emirates) and i will pay you 120euro + 50euro the shipment cost through POST NL for the item and i will pay your money via paypal . so get back with me now with you paypal account, so that i will proceed for the payment immediately okay Wat zouden jullie doen? PayPal is gewoon veilig toch? Maar vind t wel weer een heel gedoe..
Ik zou het niet doen! Je hoort vaak genoeg dat het hiermee mis gaat, ze hebben allemaal een prachtig verhaal, voor hun vrouw, neefje, broer etc.
Ik zou het niet doen. Volgens mij heb ik hier iets over gelezen en is het toch een scam, iets met geld wat ze terug opeisen ofzo, kan dat?
Nee! Niet doen. Heb hier vaker over gelezen en weet niet meer hoe het zat maar je bent dan straks je laptop kwijt en je geld ook....
Hier heb ik laatst ook iets over gehoord. Ze willen dat je toehapt op een bieding die boven je vraagprijs zit. Vervolgens zeg je dat het goed is en verzend je het product en krijg je vervolgens de mail dat ze teveel hebben overgemaakt en of je dat restbedrag terug kunt sturen. Het schijnt dat ze dan bij je bankgegevens kunnen als je dit doet. Geen idee hoe het precies werkt, maar ik zou het in ieder geval niet doen...
Wij hebben een aantal jaar terug veel elektronica verkocht en toen waren dit soort mails orde van de dag. Hebben zelfs ooit een bod voor een PS 3 van 1500 gehad. Zou prachtig zijn natuurlijk, maar totaal niet reëel. Dat soort spul hebben we om gezeik te voorkomen allemaal laten ophalen. Volgens mij reageren ze vooral op electronica.
Nee paypall is niet veilig...voor de verkoper dan. De koper kan namelijk zeggen het nooit te hebben ontvangen en dan zijn geld ( binnen 2 weken) terug halen. Niet doen dus
En meteen doorgeven aan Marktplaats! Als die gasten nog geen argwaan hebben dat ze betrapt zijn en nog actief zijn dan kan MP daar iets mee.
hoogstwaarschijnlijk ga je over 1a2 dagen een mail van mp krijgen dat deze gebruiker is geblokkeerd.....niet doen dus!