Vroeger had mijn moeder een poster in keuken hangen met wat ze moest doen of juist niet doen als....bijvoorbeeld de baby soda eet. Weet iemand waar je deze nu nog kunt krijgen.
Ik kreeg hem bij mijn kinder ehbo cursus, maar heb hem voor scouting bij de apotheek gekocht. De gifwijzer heet hij.
Je hebt er zelfs een app van! Volgens mij kost hij wel een paar euro, maar dat kost die poster ook. Die app leek mij wel handig, omdat je de gifwijzer dan ook onderweg bij je hebt.
leek mij onderweg inderdaad handig, maar ik weet niet altijd waar mijn tel ligt in huis en wel waar de gifwijzer hangt.
hoi dames NIET KOPEN!!!!!! ik krijg zelf ieder jaar kinder ehbo omdat ik met kinderen werk. en de gifwijzer is afgeschaft!!! de nieuwe richtlijn is als volgt: als je kindje iets drinkt wat hij niet hoort te drinken moet je altijd 112 bellen hun vertellen dan wat je je kindje moet geven en hoe verder te handelen... dit omdat er verwarring ontstond door gifwijzer en ouders denken dat het probleem is opgelost als ze gedaan hebben wat er op de gifwijzerstaat. dus gewoon 112 bellen
Mn dochter heeft van de week een heel flesje vitamine D leeggedronken. Heel stom van me; ik had haar gegeven en toen ging ik de keuken in om de afwas te doen en de fles klaar te maken voor baby broer. Intussen had ik 't flesje laten staan. Ik heb meteen de huisarts op zn spoed nummer gebeld, die heeft naar een giflijn gebeld en belde binnen no time terug met het advies.
Nou, ja, ik volg ook ieder jaar kinder ehbo en ik vind de gifwijzer bijzonder nuttig. Uiteraard bel ik ook 112, maar wanneer mijn dochter nu iets krijgt vind ik het als nog fijn zelf de eerste ingreep te kunnen doen en bijvoorbeeld niet water te geven wanneer ze dit niet mag. En ook te weten welke planten enzo giftig zijn. 112 bellen sowieso, maar de gifwijzer vind ik alsnog nuttig, zeker voor die wat is het, 3 euro?
Ik google t gewoon meteen als er iets gebeurt. En daarna bel ik zo nodig de HA (post) of desnoods 112.