Hihi was het maar zo'n feest met die grote hoop dan hoefden wij geen dagen te draaien van 16 uur per dag en dat 365 dagen per jaar
Elk jaar kan ik me voorstellen, maar zo af en toe moet ook iemand zonder gezin in de zomervakantie vrij kunnen nemen vind ik.. Eerlijk alles delen.. Zelf heb ik alleen nooit de behoefte gehad om in de zomervakantie vrij te nemen. Liever in de winter naar een zonbestemming en dan alle weken opnemen
Zo te zien mag ik in mijn handjes knijpen dat ik op mijn werk de enige werknemer met kleine kinderen ben
Ik zou hier ook niet zomaar mee eens zijn. Wat balen zeg! Misschien eens juridisch uitzoeken waar je recht op hebt?
Nee sorry ik vind het eerlijk gezegd niet oneerlijk.. Mijn kinderen gaan nog niet naar school dus zou echt zonder moeite mijn vakantie uitstellen zodat mijn collega met schoolgaande kinderen wel in die periode zou kunnen gaan. Zij zit namelijk vast aan een bep. Periode en ik en mensen zonder kinderen niet. Ik snap dt het vervelend voor jullie is omdat jullie wat te vieren hebben die week maar ik vind het persoonlijk niet oneerlijk dat gezinnen met schoolgaande kinderen voorrang krijgen
Ik bedoel hiermee dat stel jij kunt geen kinderen krijgen of hebt en je wilt toch dan in de zomervakantie vakantie. Dan zou je dus niet mogen omdat je geen kinderen hebt. Mijn man zit bijvoorbeeld aan de bouwvak vast dus zomervakantie. En dan moet ik maar in september vrij nemen en hij juli/aug? Nee dan wil ik graag tegelijk met mijn man wel of geen kinderen. Snappie?! Uiteraard zitten snap ik jouw het is heerlijk om niet aan de zomer vast te zitten en na de schoolvakanties vrij te hebben. Gelukkig heb ik een baas waar het altijd eerlijk gaat en ik vrij kan nemen wanneer ik wil.
Bij mijn werk mocht je om het jaar kiezen. Het ene jaar kon ik vakantie nemen in de schoolvakantie en het andere jaar moest het buiten de schoolvakanties. Ja het is jammer maar ja....
Hoezoooo herkenbaar! Ook mijn man en ik hebben om exact dezelfde reden jaren geen vakantie samen gehad. Hoe gezellig is dat! Jaren later besloot ik het bedrijfsleven de rug toe te keren en ging in het onderwijs werken. Kreeg manlief weer geen vrij omdat wij geen kinderen hadden. Achterlijk! Echt waar. Iedereen is gelijk en heeft evenveel recht op vakantie. Bij mijn man is het gelukkig nu zo dat je soms pech hebt maar het jaar erna kun je dan wel vrij krijgen en heeft een ander pech.
Ik ben er trouwens ook voor dat de grote zomervakantie en de bouwvak worden afgeschaft. Vindt dat echt onzin. De hele economie ligt dan op zijn gat.
Wij snappen de collega's met schoolkinderen natuurlijk ook,maar voor ons is onze trouwdag en verjaardag heel belangrijk, voor andere misschien niet, maar goed dat is ieder voor zich. We hebben nu onderling kunnen regelen dat we een half weekje vakantie krijgen, dus voor ons een goede oplossing gelukkig!
Aan de eene kant snap ik het wel maar... Als je een (half)jaar van te voren aan geeft die week vrij te willen. En je colega's met kinderen veel later vakantie aan vragen en die voor rang krijgen vind ik het niet eerlijk. Als je zo vroeg aan geeft dan is er toch wel iets te regelen miss geen week maar een lange weekend bijvoorbeeld van woensdag tot dinsdag zodat er een weekend er bij zit dus eingelijk maar 5 werk dagen vrij hebt of 2 werkdagen voor of na de weekend?
Ik vind bouwvak nog een andere discussie. Ook dan kan je niet zoveel kiezen. Dat heeft dan niets met kinderen te maken.