Het is zover wij maken (voorzichtige) trouwplannen!! Ik wil heeeel graag 4 bruidsmeisjes vind ik een leuk idee zo'n clubje en een mooi aantal. Maarh oe moet ik nou kiezen?? DE volgende meisjes komen in aanmerking: 3 achternichtjes van 16 en 14 en 7 In totaal heb ik ook 5 meisjes oppaskindjes, leeftijd: 13, 11, 9, 5 en 2. die van 2 valt sowieso af want die is nog wel heel klein en zie ik ook wat minder. Mijn 2 oudste achternichtjes misschien weer te oud? Hoe beslis ik zoiets?? Vind het zo lastig want heb met allemaal goed contact, lijkt me bvb niet eerlijk als ik de ene wel doe en de andere niet.. Misschien tips over hoe ik kan kiezen?
bruidsmeisjes: 5-7-9-11 en voor de oudere meiden wat andere taken? Kaarsen aansteken, stukje voorlezen? Ringen brengen?
Wauw, dat zijn er veel... Ik zou zeggen; alles boven de 13 is te oud om dat nog leuk te vinden. De jongste is te jong, dus 4 Al is 11 ook al op de rand van te oud. De oudsten kunnen veel beter iets lezen, of inderdaad een andere taak doen, als ze dat zien zitten natuurlijk. Maar bedenk wel, vier bruidskindjes, dat is best duur Vier kleedjes, vier kadootjes... ik zeg niet dat het niet mag he, maar budgetair is het misschien handiger om voor 2 ofzo te gaan
Wel gezellig hoor, 4 bruidsmeisjes! Mijn voorkeur zou ook gaan naar de leeftijden: 5-7-9-11! Leuk leuk!
Hier is onze dochter ons bruidsmeisje. Ik vind 4 ook wel een beetje te eigenlijk. Ben zelf bruidsmeisje geweest toen mijn nicht ging trouwen, samen met mijn zus (ik was toen 6, zus 10 geloof ik).
Haha ja wij willen er echt 4 gaan voor royal Thanks voor de reacties!! Maar mijn vriend is half Amerikaans, en volgens hem zijn de bruidsmeisjes in AMerika allemaal 'volwassen'. Maar verder weet hij er ook weinig van zegt hij (hij is hier geboren). Raar toch?? HOe zou dat komen dat verschil?? Volgens hem heb je daar alleen maar kleine 'flower girls' ofzoiets. Vandaar dat ik ook aan mijn oudere nichtjes dacht
Opzich zijn oudere bruidsmeisjes ook niet verkeerd hoor Zie ht idd wel eens op tv in amerika en andere landen zoals ook wel afrika dat daar ook vaak de oudere bruidsmeiden zijn...
In amerikaanse series zijn het inderdaad allemaal volwassen vrouwen die bruidsmeisjes zijn. Alles wat nog niet volwassen is loopt volgens mij voor de bruid uit met bloemblaadjes. Maar goed we wonen in Nederland en ik zou je 3 achternichtjes doen en dan de oudste van de oppasmeisjes. En de andere iets anders laten doen, bv een 'n kaars opsteken, 'n ander de ringen aan laten geven, enz.
Wij hebben uiteindelijk niet voor bruidskinderen gekozen omdat we geen keuze konden maken. Wij zouden moeten kiezen dus 9 kinderen (kinderen van onze zussen). 5 jongens en 4 meisjes. We wilden 2 bruidskindjes. Eerst gedacht om onze petekindjes te vragen. Maar dat zijn 2 jongetjes en ik vond het toch wel heel leuk om er (in ieder geval) 1 meisje bij te hebben. Uiteindelijk dus helemaal niet. Wij konden de keuze echt niet maken.
Misschien is het leuk voor de grotere kindjes om enveloppen te trekken met allemaal zeer belangrijke taken. Bruidsmeisje, ringendrager, bloemstroeier etc. jij hoeft dan deze moeilijke beslissing niet te nemen en de kindjes hebben het lot in eigen hand. Maar er een leuke meidenavond van. Heb je een taak tekort kun je die laten helpen met belangrijke dingen als versiering mee uitzoeken.
4 omg.. ben je een prinses ofzo hier burgelijk 1 was meer dan zat heb gekozen voor dochtertje van mijn beste dinnetje zei bracht de ringen en vond het maar al te leuk om mijn sleep mee te dragen .. zou niet weten wat je als taken moet verdelen over 4 veel plezier met de voorbereidingen
Bruidsmeisje van 2 jaar is te doen hoor Toen ik 5 jaar terug trouwde (inmiddels alweer gescheiden) waren mijn 3 zusjes bruidsmeisje.. en die waren toen 2 jaar, 3 jaar en 12 jaar. Had wel me tante er bij, die een beetje op de 2 kleintjes lette.. bijv. met foto's maken, maar ging hartstikke goed. Tja, ik had verder niet te kiezen.. wilde gewoon dolgraag me zusjes.. dus heb niet echt tips voor je hoe te kiezen.
Wat een leujek tips allemaal! Ik ben zelf ook een paar x bruidsmeisje geweest vroeger, 1 x bij het 2e huwelijk van mijn vader en een paar keer bij oudere nichtjes van mij. Ik had toen niet echt 'taken', ging wel mee in de stoet en op de foto's en bij het de kerk ingaan enzo. Zo wil ik het dan ook doen, niet speciaal dat ze echt taken hebben. MEer voor het 'plaatje' al klinkt dat natuurlijk hee lfout
Ik weet niet hoe groot je je bruiloft verder wilt houden, maar hou je er ook rekening mee dat je ouders er dan ook de hele dag bij krijgt?
Leuk hoor, maar inderdaad lastig kiezen! Ik had 2 bruidskindjes, 1 jongetje en 1 meisje. Het jongetje was 4, en het neefje van mijn man. Het meisje was 6, en is een oppas/pleegkindje van me geweest. Wou toen ook graag het zoontje van m'n beste vriendin, maar die was echt nog iets te klein toen. (2 jaar).
Ik heb mihn 3 achternichtjes gekozen, de twee oudste (15 en 16) worden de bruidsmeisjes en die van 9 wordt het ringenmeisje. Ik wilde zelf graag de oudste en geen jonge kindjes Het is wel erg prijzig om ze aan te kleden enzo...
Ik zou dus voor je achternichtjes gaan (mja je wilt er 4 ipv 3)... zij staan wel dichterbij jou dan je oppaskindjes neem ik aan? En de oppaskindjes verdwijnen op een gegeven moment uit je directe leefomgeving neem ik aan...zonde van de investering
Hangt er vanaf voor welke traditie je wil gaan he; de Amerikaanse traditie van oude bruidsmeisjes komt van het geloof dat de slechte krachten aangetrokken worden door zoveel geluk. De bruidsmeisjes dienden daarom als... lokaas en afleiding, zodat de slechte geesten de bruid niet zouden vinden Daarom vind ik het altijd zo geinig om te zien dat de Amerikaanse bruidsmeisjes tegenwoordig altijd van die spuuglelijke kleren krijgen, zodat ze de bruid niet overschaduwen Omgekeerde wereld geworden zeg maar. Oh, en de 'Best Man' (getuige) dient in Amerika om met de bruid te trouwen moest de bruidegom niet komen opdagen Omdat een bruid ongetrouwd naar huis laten gaan niet hoort, en je dus best een backup voorziet. Tis maar dat je het weet en een beetje een leuke getuige voor je man kan uitkiezen Maar nee serieus, het is maar wat je er zelf van maakt Als jij er vier wil, ga je gewoon lekker voor vier. *edit* Al is het natuurlijk wel rekening houden met de ouders die je er dan bij krijgt, en de kleertjes... kan een duur plaatje worden. Ik zou ze dan toch wel iets laten doen buiten dan op de foto Bloemblaadjes strooien, ringen vasthouden ofzo...