Hoe (onregelmatige) cyclus bepalen/ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flowerpower50, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Wij willen graag voor een tweede kindje gaan.
    (heb trouwens ook een ander account hier; maar omdat we onze 'plannen' nog even geheim willen houden voor familie en vrienden, heb ik een ander account aangemaakt om te kunnen kletsen hier over het proberen zwanger te worden)

Heb in maart mijn mirena laten verwijderen en ben daarna de pil gaan gebruiken. In juni gestopt met de pil, 3 dagen ongesteld geweest, en nu 19 juli tm 23 juli ongesteld geweest.
    Heb geen idee hoelang mijn cyclus is, dus wanneer mijn eisprong geweest is, heb op mijn banner maar 28 dagen ingevuld.
    Heb vanmorgen ovulatietesten besteld via sensitest, dus wil deze mijn volgende ronde gaan proberen. Is toch wat makkelijker om mijn eisprong te bepalen.
    Ik heb wel 1 en 2 augustus een soort roze slijm verloren (sorry voor de details) kan dit van een eisprong komen?
    En wat zijn jullie ervaringen met ovulatietesten?

Groetjes!

2. Hoi hoi,

Dat roze slijm kan heel goed van de eisprong komen. Als je nu weer ongesteld wordt: Tel je vanaf de eerste dag van je vorige menstruatie tot de laatste dag voor je nieuwe menstruatie en dan weet je de lengte van je cyclus. En dan kun je dus ook heel makkelijk uitrekenen wanneer je 'vruchtbare dagen' zijn. Ik doe dit altijd op sensitest.nl. Ik heb tot nu toe nog nooit een ovulatie test gedaan.

xxx

3. flowerpower50

Heb ook even via sensitest mijn 'vruchtbare dagen' uitgerekend, met een cyclus van 28 dagen, en deze geeft aan dat rond 3 augustus mijn eisprong was. Dus dat zou inderdaad misschien dat slijm van 1 en 2 augustus kunnen verklaren.

Dus van 19 juli tot de dag voor mijn nieuwe menstruatie, is mijn 'cyclus lengte' ?
    Dankjewel! Dan is dat iniedergeval al iets duidelijker :)
    Nu maar hopen dat het een beetje regelmatig is hihi.

liefs

4. mamam1

mamam1 Lid

9 aug 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Navje,

De dagen tussen je ei en menstruatie zijn ook wel belangrijk om te weten, want als je onregelmatig bent weet je in ieder geval wanneer je kan testen.
    Je weet namelijk met je ovulatietest dan wanneer je ei is geweest en de dagen na je ei is vaak wel standaard. Ik ben daar nu naar op zoek. Dacht altijd 14 dgn, maar zit nu op dag 16 en test negatief.

Ovulatietesten werken super! Alleen ben je er wel meer mee bezig wanneer je moet klussen en testen etc. MAar ik kan daar toch niet mee stoppen over na te denken, dus ik vind het erg fijn.
    En een nadeel is dat het best duur is. Maar temperaturen daar word ik neit wijs van en vind ik irritant!

Succes!

5. flowerpower50

Hoi mamam1 !

Ook spannend voor jou zeg! Vervelend dat je ook niet echt zekerheid hebt. Heb het wel eens via internet berekend (mijn eisprong) maar elk lichaam is anders, en de eisprong kan ook wel eens een dag eerder of later zijn toch?
    Ben erg benieuwd naar de ovulatietesten. Heb een pakket met 24 stuks besteld, moet ik ze ook alle 24 in een cyclus gebruiken? Er zit ook wel een gebruiksaanwijzing bij neem ik aan hihi.
    Mijn vorige cyclus van juni tot juli was 22 dagen.

Succes!

Deel Deze Pagina