Troy fietsen

Discussie in 'De lounge' gestart door Rozaly, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik wil graag een bakfiets aanschaffen. We hebben een kleuter van 4 en een baby van 2 maanden. Binnenkort verhuizen we en ben ik lopend naar school zo 20 minuten onderweg (enkele reis). De auto heeft mijn man overdag mee dus even snel op en neer gaat niet lukken.
    Een bakfiets leek me dus ideaal, ook om in de zomer eens lekker naar de stad te kunnen fietsen ipv de bus te moeten pakken. Lopend is een uur, dat gaat 'm niet worden met mijn zoontje van 4.

Heb er verschillende gezien, heeft iemand ervaring met het merk Troy? Ze verkopen ook gewone fietsen zag ik en zijn vrij goedkoop met de bakfietsen.. Maar kan dus bijna geen recensies vinden.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb sinds 2,5 maanden een Troy elektrische bakfiets. Een driewieler (ik weet niet of ze ook tweewielers hebben). Prima ding! Ik ben er heel blij mee. Met de vele stormen van de afgelopen weken ging mijn fietsje dapper rechtdoor!

De bak is lekker ruim, de regenkap is stevig maar wel een beetje donker (zwart met 5 raampjes) al heb ik niet de indruk dat de kids daar last van hebben. Die 3 wielen zijn even wennen (net al bij elk ander merk) maar je leert er snel mee omgaan. Eén keer ben ik te scherp door de bocht gegaan, toen klapte hij bijna om, dus dat doe je geen 2e keer.

Ik kan je dus nog niets vertellen over roestvorming o.i.d. want zo lang heb ik 'm nog niet en hij staat altijd binnen.

Maar mocht je er budget voor hebben zou ik voor een elektrische gaan. Je kindjes worden groter en zwaarder en ondanks de versnellingen is het fietsen zonder ondersteuning best pittig, zeker met tegenwind en aangezien je niet even snel de auto kan pakken...

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Elektrisch lijkt me heerlijk maar dat gaat nu echt niet lukken (we moeten ook nog een huis bouwen :D ) Fijn dat je zo positief bent, het is dus geen rammelding! Zaterdag maar eens kijken en een proefritje maken! Al zou ik er het liefst nu 1 bestellen.

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Het is zeker geen rammelding. En ik ben inderdaad erg enthousiast over mijn fiets, zou hem niet meer willen missen.

Denk nog eens na over dat elektrische. Nu misschien een uitgave maar het merendeel van de moeders die ik spreek heeft spijt. Of laten 'm nu staan omdat het zo hard waait en het gewoon niet te doen is. Optrekken, tegenwind en bruggetje op, en ik zou achteruit gaan i.p.v. vooruit met 2 flinke kids (4 en 6 jaar) en bagage erin.

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier ook troy. Driewieler, elektrisch. Erg tevreden mee. Zonder accu is het helaas niet te doen. Erg zwaar! Vooral met je kinderen erin en evt een vriendje of vriendinnetje erbij..

Deel Deze Pagina