Hoe ontbijten jullie met je kindje van 1 jaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door Margriet, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik eet mijn brood vaak wel met mes en vork en ik wil graag dat mijn zoontje met bestek leert eten (niet dat hij dat nu al goed kan hoor...) Het is maar net wat je gewend bent.
    Friet uit een bakje eet ik met mijn handen maar als ik zelf friet maak (wat zelden is) dan eet ik het ook met mes en vork.

PS: mijn zoontje mag trouwens nu best met z'n handen eten hoor maar met twee broodmaaltijden op een dag zijn het goeie momenten om te oefenen met bestek!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik eet mn brood ook met mes en vork dus zo wil ik het mn zoontje ook aanleren!
    Maar.... kan me wel voorstellen dat als ze het zelf kunnen eten dat dat behoorlijk wat tijd scheelt op de vroege morgen! En als dat dan is door met de handen te eten....:):) of ben ik nu heel praktisch ipv opvoedkundig bezig?
    Maar doen jullie dat ook met smeerbaar beleg? Mn zoontje pakt soms het stukje van zn vork en doet t dan met zn handje in zn mond, maar het wordt zo'n kliederboel!
    Of vouwen jullie de boterham dubbel en eten ze het er dan af?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Alleen haar handjes worden dan vies. Na het eten doekje erover en voila, als nieuw

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik doe het net zo als jij. De 25e moeten we weer naar het cb. Ik zal ze eens om tips vragen. Want uit een gewoon bekertje drinken gaat hier ook nog niet echt.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik geef mijn zoontje 's ochtends een fles pap, of een fles opvolgmelk met een boterham met boter, in stukjes. Die stukjes leg ik dan los op het blad van zijn kinderstoel, en die pakt hij dan zelf.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    gewoon een broodje met kaas in stukjes of vleeswaren erop en een beker sap of yogiedrink... soms ook een stukje fruit erbij...

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier elke ochtend een bordje pap en dat geven we haar met een lepel terwijl we zelf brood eten. Drinken erbij is thee uit tuitbeker maar dat doet ze nog niet echt helemaal zelf. Ze heeft hem wel met 2 handjes vast maar optillen snapt ze nog niet en ze gaat er al snel mee kliederen dus geven wij het. Brood eet ze tussen de middag maar over 2 sneetjes doet ze 3 kwartier dus dat zie ik me 's ochtends nog niet doen. Komt wel als ze meer tandjes heeft en wat sneller kan bijten.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan krijgt ook nog een bordje pap 's ochtends. ten eerste omdat dat sneller gaat als we allebei moeten werken en ten tweede omdat Nathan niet zo veel melk drinkt/ toetje eet. Op deze manier komt hij toch aan genoeg zuivel.

9. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat het eten met een vorkje goed is voor de motoriek!

hier hoef ik dat overigens niet te proberen want er gaan hier dus echt gehele borden door de kamer laat staat de vork ;)

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel tandjes heeft je kindje nu?
    Mijn dochter 4 (is nu 15 maanden) en haar eerste tandje kwam toen ze 10 maanden was maar brood eet ze al standaard smorgens en tussen de middag vanaf 8 maanden en werkt zo een paar boterhammen weg, ook toen ze nog tandloos was.
    Dat ligt dan toch niet aan de tandjes?

11. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je wel gelijk in ja en denk dat ik tussen de middag brood met vork eten ga invoeren.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter eet heel slecht brood
    dus smorgens een bordje pap

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Geef jij je kindje dan gewoon nog te eten? ik bedoel voer je hem nog?

Mijn zoontje is bijna 16 maanden en wij geven hem vaak nog zijn eten in zijn handjes omdat hij met een lepel of vork echt helemaal niks eet of op de grond gooit maar vraag me af of ik stug moet vol blijven houden want hij kan dalijk helemaal niet met bestek eten nog en hij wordt wel ouder. Het is denk ik ook gemakzucht van ons :D om hem nog te voeren zodat hij echt wat binnenkrijgt.

Maar OT: mijn zoontje krijgt gewoon een papfles 's ochtends en dat is eigenlijk ook gemakzucht! 8) Ja zit er zo in gebakken dat ik niet eens nadenk om een boterham te smeren voor hem. Hij vind het nog heerlijk en dan krijgt hij genoeg zuivel binnen.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt nog iedere ochtend een fles pap bij ons in bed. Hij wordt erg vroeg wakker en we kunnen het rekken tot kwart voor 7 maar dan heeft ie ECHT honger. Wij staan alleen op z'n vroegst pas om 7 uur op, laat staan dat ik zin heb om al om kwart voor 7 met hem aan tafel te gaan zitten. Dan zou ik direct hup uit mijn bed aan tafel moeten schuiven (nu maakt manlief de fles terwijl ik met mijn zoontje in bed blijf en gaat manlief vervolgens als eerste douchen, etc.).

Brood eten wij zelf overigens met onze handen. Ik voer mijn zoontje nu zelf met de hand. Als ik hem zelf laat eten, knijpt ie het brood helemaal fijn en gooit ie het door de lucht. Ik laat hem wel oefenen met een vork als ie zijn fruit eet. Dat gaat overigens redelijk goed.

Hij krijgt tijdens zijn middag broodmaaltijd een tuitbeker met water en hij drinkt dan zelf tussen het eten door. Melk geef ik hem vaak met een beker om te oefenen, maar daar krijgt ie dan maar een paar slokken van binnen.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn eet elke ochtend 2 broodjes met beleg, en drinkt daarbij een tuitbeker met melk.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    brood eten we hier niet met een vork, dat doet ze met het avondeten altijd..
    ze krijgt ook als ze wakker is een fles pap en een uurtje later een boterhammetje... die eet ze dus gewoon met de hand hoor...

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah ontbijt nog steeds met een fles melk! Heb al van alles geprobeerd maar 's ochtends staat ze te schreuwen om haar fles melk. 's ochtends krijgt ze dan al gauw fruit en een bakje pap of iets anders tussendoor. Maar wel een wat zwaarder tuusendoortje dan 's middags. Krijg haar gewoon niet op andere gedachtes en ze doet het er goed op.

18. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ze eet een boterham soms 2 in stukje gesneden of soms gewoon dubbelgeklapt. Soms eet ze cruesley met melk (met haar handen, jammie). Meestal helpen we met een beker melk erbij maar daar is ze nog best slecht in. Toen Sofie 1 was kon ze dat al lang dus dat hangt echt van het kind af. Ze houden wel van melk allebei.

Oh, ze is van 10-10-2008

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

joh ze eten straks nog lang genoeg zelf

heerlijk tegen je aan met een fles
    geniet er nog maar mooi van.

20. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik wil toch een stapje maken met onze zoon, dus ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen of hij zelf z'n brood wil eten, dus zelf uit z'n bord pakken. En daarna wil ik toch eens proberen om hem z'n melk uit een tuitbeker te geven, maar ik ben toch bang dat hij dan minder drinkt. Ach ja... lastig soms die kleintjes!

Deel Deze Pagina