Hoe ontsla ik mn werkster...

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ja dat heb ik indd ook beetje hoor. Ze kan onderhand een mooie bos kopen van de extra salaris. En ze werkt pas net bij me, nog geen 3 mnd. Als t nou na jaren is...

2. Msee

Msee Niet meer actief

Uurtje vrij nemen van werk mogelijk? Dan zou ik langs gaan als ze een krappe 3 uur gewerkt heeft.

Wat ik wel bizar vind is dat je iemand in huis neemt, sleutel geeft en geen idee hebt waar ze woont. Dat zou ik bij een volgende hulp anders aanpakken.

DeeLighT vindt dit leuk.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan zou ik bellen inderdaad.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je haar niet een keer in de avond uitnodiven (dat bedoelde ik meer) ;)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Tja, heb ik wel over gedacht. Maar dacht als ze mn huis leeg wil halen, doet ze t toch wek. Eerste 2 x kwam ze als ik thuis was, omdat t via via was enze daar ook de sleutel had durfde ik t wel aan.
    Als zij niet komt zit er ook alarm op t huis dusja. Maar misch heb je gelijk

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ja precies, dat kan. Maar als ik zeg kan je even langskomen weet ze denk ook genoeg... Voelt ook beetje gek! Pfft niks voor mij dit haha

7. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ik zou gewoon zorgen dat ik de volgende keer thuis was. Zeggen dat je niet tevreden bent over hoe het gebeurt en vooral dat ze zich niet aan de afspraak houdt dat ze vier uur zou werken. Dan zou ik haar de keuze laten: die dag nog werken terwijl jij controleert en dan duidelijk maken dat hoe ze dan heeft schoongemaakt de manier is waarop ze altijd moet schoonmaken (als je dan wel tevreden bent) of meteen weer terug naar huis. Sowieso zorgen dat je je sleutel terugkrijgt.

8. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Iemand die vraagt voor meer uren dus ook meer geld en dan zo brutaal is om dit niet netjes te doen en gewoon eerder weggaat met der extra centjes zou ik ook echt niet me best voor doen om haar netjes face-to-face te zeggen dat ze niet meer hoeft te komen. En al helemaal niet een uur eerder weg te gaan van me werk.

Ik zou haar dus gewoon opbellen. Sleutel kan ze aankomende week nog wel komen brengen en in je brievenbus gooien of na je werk tijd en dan kan ze nog wel een thee of koffie krijgen maar meer dan zoveel moeite zou ik er echt niet voor doen. Ook omdat ze nog niet zolang bij je werkt

Chelsey88 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Misschien kijken of je een keer even van je werk weg kan als zij bij jou thuis werkt?
    Ze heeft dan sowieso je sleutel bij der en je kan het gelijk afsluiten.

Zal inderdaad niet leuk zijn voor der maar is geen rede om haar dan maar te houden.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou inderdaad naar je huis gaan als ze er is en dan zeggen dat het niet meer hoeft en haar de sleutel laten terug geven. Maar ik ben ook paranoia en zou denken dat ze misschien stiekem eerst een sleutel bij laat maken voor ze die inlevert.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Gewoon een afspraak maken met haar bij jou thuis. (Wel aangeven dat ze de sleutel mee moet nemen)
    Zeggen wat je vind en duidelijk maken dat je dat meerdere keren hebt aangegeven.
    Vervolgens zeggen dat je je sleutel terug wenst en verder niet meer van haar diensten gebruik wenst te maken.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou de volgende x als ze komt thuis zijn en uitleggen dat dit de laatste keer is ... en of je meteen de sleutel terug mag hebben. Onhandig met je werk waarschijnlijk maar zo heb je en meteen je sleutel terug en is het afgerond.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Dit. Zorgen dat je die sleutel terug krijgt! Hoeft wat mij betreft niet met heel veel fatsoen hoor, dat is zij ook niet.

Best tricky hoor, niet weten waar die vrouw woont en ook niet wat voor een persoon het is.

Gelukkig woon ik in een klein dorp en weet precies wie wie is etc. Maar helaas heb ik geen werkster :p

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Is het niet mogelijk om of later van huis te gaan zo dat je op haar wacht tot ze komt (als ze ook al niet later start) of (nog)eerder te komen om het gesprek af te handelen, je hebt meteen de sleutel. Zou dat niet via de telefoon doen, misschien krijg je dan als nog niet de sleutel terug.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Hmm ik zit ivm zwangerschap en een stugge teamleider niet in de positie om eerder weg te gaan of later te beginnen.
    Net kwam ik nog t e.e.a. Tegen wat niet schoon was. Gasfornuis niet onder de roosters en achterkant nog vet, haren in de badkuip, badmat niet even uitgeklopt etc ik ga t wel weer zelf doen... ;) Ik wil haar gewoon niet meer laten werken, ga haar vanavond of morgen even bellen! Dank allemaal.

16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk liever een bosje bloemen kwijt zijn, en zeker weten mijn huissleutel terug te hebben. Maar ik begrijp dat jij er anders over denkt.
    Ik zou het minder schijnheilig vinden, dan bijvoorbeeld via een appje ofzo. (Niet dat je dat van plan bent) of iemand te laten komen terwijl je weet dat je diegene binnen 10 minuten weer wegstuurd omdat de samenwerking eindigt.

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Maar een bos bloemen heeft ze echt nuet verdiend. En ik vind t anders als ze hier al 3 jaar zou werken, maar nu is t gewoon zakelijk. Maar snap je wel hoor!

18. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dan zou ik bellen en vragen of je vanavond langs mag komen om je sleutel op te halen.

Ysabella en Ukkie1 vinden dit leuk.
  19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou het face to face doen! Even een afspraak maken en de boodschap brengen. Ik snap dat het lastig kan zijn, maar als jij geen goed werk levert op jouw werk dan krijg je dit ook te horen van jouw leidinggevende, toch? En als je niet verbetert dan hangen daar ook consequenties aan vast.

Ik zie dat nu niet anders.

Ysabella en Ukkie1 vinden dit leuk.
  20. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Misschien rare vraag maar wat moet ze doen in 4 uur???
    Badkamer en keuken kosten gewoon veel tijd zeker als je het goed wil doen...
    En je kan ook gewoon een gesprek aanvragen met haar het dan bespreken en dan goed uitelkaar gaan desnoods gooit ze dan later de sleutel door de bus...

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina