Hoe ontsla ik mn werkster...

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ze doet boven en beneden soppen, stofzuigen en dweilen. (geen heel groot huis en wij ruimen alles vooraf op , dus echt alleen schoonmaak) bedden verschonen en dan elke de week of de badkamer, of de keuken uitgebreid of de ramen lappen erbij. Net wat ik nodig vind.
    Als ik t zelf doe, heb in aan 4 uur ruim voldoende, en daar ruim ik dan nog bij op... Alles is al netjes als zij komt.
    Maar bijv pas zou ze dan de keuken uitgebreid doen, had ik opgeschreven of ze de kastjes en de koelkast wilde meenemen. Had ze alleen de buitenkant afgenomen... Dus im stuurde joh is t niet gelukt of niet aan toegekomen? Wist ze niet dat dat ook moest... Sorry hoor, maar wat heb je dan uitgebreid gedaan...? De keuken is helemaal niet groot, geen groot aanrechtblad oid..

Ivm zwangerschap leek t me fijn, maar nu t zo gaat ga jj t liever weer zelf doen. 40 euro per week is een hoop geld

2. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Oké das idd wel veel geld per week.. en idd het zou moeten lukken.
    Wat ook wel is werkt gewoon een lijstje maken met wat je gedaan wil hebben,
    werkt beter voor sommige mensen.
    En erbij zetten mocht je tijd over zou je dit of dat kunnen doen...
    En zeggen dat als je eerder weg gaat minder geld mee moet nemen....

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ja maar heb nu dus eeb lijstje met de vaste dingen, ooh wat ik wil als ze de keuken etc doet en een lijst extra taken. Tja ik ben er gewoon klaar mee, maar mocht ik tich iemand anders zoeken indd maar duidelijk noemen allemaal. Maar lijkt me eigenlijk ook wel gewoon logisch..

4. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Hier komt eens in de drie maanden iemand het hele huis doen: boven en beneden afstoffen, stofzuigen en dweilen, ramen lappen, keuken en badkamer (niet in kasten, maar wel aanrecht, fornuis en meubels). Meestal heeft ze dan nog wat tijd over voor bijvoorbeeld de strijk. Super tevreden over haar. Altijd heel netjes en grondig gedaan (radiatoren afstoffen en afwassen, deuren en klinken even meenemen bijvoorbeeld). Ze doet dit allemaal op vier uur tijd en we betalen haar vijftig euro. Ik zou helemaal niet tevreden zijn met wat jij beschrijft.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Nou, indd, dit verwacht ik eigenlijk ook, ook beetje initiatief... Achja ik ga t zrlf proberen en als t niet gaat (bekkenpijn) zoek ik iemand anders :)

Ciska85 vindt dit leuk.
  6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar is ze niet ook een halfuur eerder begonnen? Als je haar nooit ziet weet je toch ook niet Hoelaat ze start?

Niet tevreden? Gewoon bellen zo snel mogelijk heb je t gehad :)

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Nee, mn man gaat pas rond half 9/kwart voor 9 weg :)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ah oké duidelijk.
    Dan zeker gewoon zsm opbellen :)

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Oei, wat een herkenbaar topic! Ik zit met eenzelfde probleem en vind het ook zo lastig. Ik ga zelf denk ik ook gewoon zeggen dat ik het voorlopig zelf ga doen en dan op zoek naar een ander. Ik vind onze schoonmaakster echt heel erg lief en wil haar gewoon niet kwetsen. Ze loopt niet de kantjes ervan af zoals de jouwe, maar ze heeft gewoon een ander idee over wat schoon is dan ik. Ik heb haar al heel veel feedback gegeven en het heeft allemaal nul effect. Ze verdiend ook nog eens boven gemiddeld. Voor dat geld moet het gewoon schoner kunnen.

Overigens heb ik van de zomer met eenzelfde smoes onze tuinman ontslagen, nadat hij tot 3x toe in onze tuin tijdens het werk keihard ruzie ging maken met z'n collega/werknemer die altijd mee is om hem te helpen. Hij was zo aan het schreeuwen dat ik er gewoon bang van werd. Durfde hem toen echt de waarheid niet te zeggen. Iemand die zo onbehoorlijk boos kan worden in het openbaar, zoek ik liever geen conflict mee op ;).

cowgirl80 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze wil haar ontslaan omdat ze haar werk niet goed doet, dan ga je toch niet langs met een bloemetje????
    Ik zou nog 1 afspraak met haar maken als je thuis bent en dan aangeven dat dit de laatste keer was en dat je de sleutel graag terug wil.

Popidepi vindt dit leuk.
  11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kan je man het dan niet doen?

Emilie69 vindt dit leuk.
  12. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Joh, trek die pleister ervanaf. Je laat haar de volgende keer komen en je zorgt dat je haar ontslaat voor ze gaat werken, of je gaat eerder naar huis en zorgt dat je haar nog treft en meld dan dat ze niet terug hoeft te komen.

De waarheid is gewoon het beste. Ze gaat er eerder vandoor (moet ik bij mijn baas niet flikken om voor 8 uur te schrijven en met 7,5 uur weg te gaan). Ik vind het een vorm liegen of beter gezegd, bewust verzwijgen... dat doe je niet!
    Daarnaast functioneert ze dus ook niet naar behoren.

Ik zou zo iemand niet vertrouwen. Je hulp moet goed zijn en daar moet je blij mee zijn. Met een goed gevoel thuis bij komen. En niet op je werk moeten denken of ze er nog wel is en of alles goed gedaan is.

Manque vindt dit leuk.
  13. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

ik zou de volgende keer dat ze moet komen schoonmaken onaangekondigd thuis blijven. Als ze er is zeggen, zodat je zeker bent dat je je sleutel terug krijg.

Kangerootje vindt dit leuk.
  14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dus omdat je iemand gaat ontslaan mag je geen bloemetje geven misschien is het verder wel een ontzettend aardig mens?

Die 5 euro voor een bloemetje zou me weinig boeien, als ik mijn sleutel maar terug heb.
    Bovendien kun je toch gewoon "goed uit elkaar gaan" ookal stopt het "dienstverband"

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zeg: sloten veranderen. Later

Nee ff serieus. Ik zou het eerlijk zeggen.

Dat je de sloten veranderd hebt.

Schuurpapier, Blosjes, Skatje en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ben benieuwd of je nog gebeld hebt @Ukkie1?

Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249
    113
    Ja, heb haar gesproken, ze vond t jammer maar was blij dag ik t zei. Komt de sleutel even afdroppen vd week. Viel dus mee ;)

Manque, Meiske2015 en ElizaR vinden dit leuk.
  18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Goed van je! Hopelijk vindt je snel een ander.

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    En heb je t nu eerlijk verteld?

20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.830
    2.249