Wie ook keelonsteking/ keelangina?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owwh vind dat zoooooo pijnlijk. Maar ik heb t weer te pakken. Weliswaar de 2e keer dit jaar. Heb eerst verkoudheid gehad met 'gewone' keelpijn en nu na ruim 2 weken en ook nog een bijholteontsteking, heb ik sinds vandaag al méér keelpijn gekregen en zie ik allemaal witte dingen achter in zitten. En heb nog maar 2 paraatjes over :( Kan wel janken, zo'n pijn dat t doet. En wat doe je er aan? helemaal niks, want t is een virus en dat kun je niet bestrijden.. Wie heeft er ook vaker een keelonsteking/angina?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb chronische keelangina gehad. Had het vanaf mn 4e tot mn 14e 2x per jaar en altijd rond dezelfde datums.

Laatste x zei de huisarts ik geef je weer ABkuur en als het dan weer terug komt worden je amandelen geknipt..

En laat dat nou net de laatste x zijn dat ik het gehad heb :D

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn amandelen zijn al geknipt (gelukkig).?

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oeh en weet je zeker dat het een virus is?

Bij mij was het elke keer bacterieel en moest dus en AB kuur en gorgelen met een of ander smerig drankje..

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben gister nog bij de ha geweest en die zei dat t een hardnekkig virus betrof.. maar nu het ineens in een paar uur tijd een stuk erger word? misschien morgen toch maar weer bellen :s

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik moest standaard bloed laten prikken met angina om te kijken of het idd een virus of een bacterie was.

misschien ook gewoon even een bloedtestje vragen

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb het eindeloos vaak gehad. En dus ontelbare antibioticakuren gehad. Nu zijn mijn amandelen verwijderd en ben ik hopelijk voor altijd van die ongein af :D

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Zoonlief heeft vandaag net voor de laatste dag zn antibiotica tegen zn eerste keelonsteking. Hoor het echt overal dus zal wel heersen, helaas.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb het ook heel vaak gehad, gelukkig na het knippen van mijn amandelen nauwelijks meer. Enige wat bij mij tegen de pijn hielp was hete kamillethee met honing en grote hoeveelheden paracetamol.

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik zweer bij Tijmsiroop tegen de keelpijn. Voorheen had ik pilletjes uit Thailand maar die zijn nu op. Het was iets homeopatisch en bevatte bijen. Dat schijnt enorm ontsmettend te zijn. Daarom zoek ik nu iets Nederlands wat hetzelfde werkt, maar nog niet gevonden.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kamille en honing zijn ook ontsmettend. Je hebt bijvoorbeeld kamilledruppels die je zou kunnen proberen. Maar kamillethee werkt ook (wel lang genoeg laten trekken, minstens 5 minuten)

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik ook en 1 gesprekje van 5 minuten bij de KNO arts kostte mij (eigen risico) 100 euro!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja maar mijn keel en neus amandelen zijn al geknipt.. Bedankt voor jullie tips. heb ook net even bij de buurtsuper paraatjes ingeslagen en laurierdrop wat t ietwat verzacht.

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Heb het dit jaar ook al 2 keer gehad - de HA zei dat het lang geleden was dat hij het nog zo zwaar gezien had :).
    Aangezien ik toen 8 weken zwanger was, heb ik geen AB genomen. Volgens de HA is het enige effect dat ik er misschien 1 dagje vroeger vanaf geweest was. Ook PCM heb ik zo goed als niet genomen, enkel af en toe een homeopatische keelspray.
    Gewoon uitzieken dus...

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja ik heb hem momenteel weer te pakken, althans hij begint weer.. Maar goed deze week maar even de ha bellen en dan door naar t ziekenhuis is ondertussen in een half jaar tijd al de 4e keer dat ik keelontsteking heb. Dus nu maar eens door naar de kno arts.

16. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik heb het vorige week gehad, nu heeft mijn jongste dochter het.
    Vind het zo sneu voor haar!!!
    Ze heeft wel een ABkuur gekregen

Deel Deze Pagina