Hoe ooit kruipen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miss84, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van ruim 7 maanden wil niet op haar buik liggen. Ze begint al snel hard te huilen. Afleiden lukt niet. Ze legt dan ook al snel haar hoofd neer.
    Ik heb het veel geoefend maar ze vindt het gewoon helemaal niets!
    Ze steunt ook niet op haar ellebogen oid ze doet d'r armen wijdt en schreeuwen maar. Oefen dit nu al maanden maar ik zie geen vooruitgang.
    Maar ik vraag me dus af hoe ze ooit gaat kruipen.
    Ze slaapt wel vaak op haar buik.

Hebben jullie tips? Geruststelling?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ze is zeven maand. Dus Nee... Ik denk niet daar het ooit komt. Ze zal altijd op haar rug blijven liggen. alleen dan zal ze gelukkig zijn

oké. Natuurlijk niet waar. Geef het gewoon tijd. Ze vind het niet leuk. Elke dag en paar keer oefenen dan komt het vanzelf. Jij ziet geen verandering maar die is er vast wel. maak je niet druk.

3. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje wilde ook niet op zijn buik liggen, dikke drama. Hetzelfde gold op een gegeven moment voor op zijn rug liggen, meneer wilde zitten .
    Niet geheel onverwacht dus dat hij ging billenschuiven, wel pas met een maand of dertien. Inmiddels loopt hij en ook al is hij iets trager dan gemiddeld, het is allemaal goed gekomen.

4. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Allebei mijn dochters vonden het ook helemaal niks in het begin om op hun buik te liggen. Pas toen ze goed konden omrollen, van rug naar buik en terug, werd het leuk op de buik. Mijn jongste dochtertje kon toen ze 6,5 maand naar haar buik draaien, maar nog niet terug.. Dikke drama voor haar, want ze vond het niks op haar buik.. Met 8 maanden kon ze van buik terug naar rug en vanaf toen begon ze het steeds leuker te vinden..
    Nu is ze 10 maanden en ligt helemaal niet meer op haar rug :). Ze tijgert, of is druk bezig om zich overal aan op te trekken..

Ik zou niet oefenen; ze gaat het op een moment vanzelf leuk vinden.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier hetzelfde probleem!
    Ze kan sinds kort op haar handjes leunen als ze op d'r buik ligt en ze kan omrollen, maar daar houdt het ook mee op.

Ik vraag me echt af of het wel normaal is.

Ze is al bijna 9 maanden!

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hebben we hier ook gehad, veel geoefend en voor gedaan en leuk gemaakt met speeltjes. Ging pas bij 10 maanden kruipen. . En misschien gaat ze inderdaad nooit kruipen, zijn er ook genoeg van.

7. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Wij hadden hier dat probleem met 2 maanden, zoon gilde alles bij elkaar op zn buik, maar moest van de fysio ivm zn afplatting..
    We kregen een buikligtrainer te leen (van lamaze).. elke dag even daarop.. eerst 1x 5 min en dan steeds uitbreiden..

8. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Inmiddels gaat het prima! (Mijn bericht was nog niet af)

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is nu 10,5 maand

Vorige maand met 9,5 maand kroop ze voor het eerst
    Hield niet van op de buik liggen en ook nooit geoefend, in mijn ogen doen ze dit allemaal zelf wel

Nu is ze 10,5 maand en gaat zelf op de buik, gaat zelf zitten ze kruipt, gaat staan, loopt langs de tafel en van tafel naar bank en van bank naar tafel en ze loopt achter een loopkarretje en soms gaat ze dapper doen en laat ze 1 hand los ;)

Het kan opeens heel snel gaan !

Aan de andere kant ....mijn middelste, die heeft nooit gekropen, ze is gaan zitten, billen schuiven en van daaruit gaan lopen,

Het komt allemaal vanzelf !

9 van de 10 keer kunnen ze op de basis school vrijwel het zelfde mbt tot zelf aankleden tekenen verven inkleuren zindelijk billen afvegen boterham smeren lopen springen rennen huppelen ;)

Echt het komt goed ;);)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou zelf om iets medisch (nekje, nekwervel die niet lekker staat) een afspraak bij een osteopaat maken. Deze loopt het hele lijfje na. Misschien is het letterlijk niet prettig om op haar buik te liggen.

En je kan altijd naar en kinderfysiotherapeut gaan maar een osteopaat heb ik zelf prettige ervaringen mee zowel voor beide dochters alf voor mezelf.

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier ook dat punt gehad dat ze er niks aan vond op haar buik, dat was met een paar maanden oud. Toch blijven oefenen en toen ze met 4 maanden op haar buik kon draaien vond ze het ineens veel leuker. Bij 5/5,5 maand(en) ging ze ook van buik naar rug draaien en sindsdien ligt ze alleen maar op haar buik. Ook tijdens het luier verschonen wil ze het liefst op haar buik liggen. Sinds een paar dagen is ze aan het kruipen en proberen op te trekken.

Allemaal misschien wel vroeg, maar ik geloof niet dat er iets mis is als dat langer duurt. Anders misschien een keertje langs de HA om toch even te laten kijken of er niks anders is waardoor het misschien bemoeilijkt wordt?
    Al is het maar voor je eigen gevoel toch?!

12. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn zoontje wilde ook nooit op zijn buik liggen, die ging met een maand of 13 billenschuiven. Heeft nooit gekropen.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij komen bij een kinderfysiotherapeut om de ontwikkeling van mijn jongste te volgen (10 weken te vroeg geboren) en zij ziet toch graag dat elke baby tijgert of kruipt voor het lopen. Ook voor de coördinatie in de hersenen. En als het op de buik liggen zo vervelend is zou ik echt proberen te achterhalen of het iets is waar wat aan gedaan kan worden.......

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter vond het ook niets. Kon me er niet druk om maken, ging haar niet krijsend laten liggen. Dan maar niet. Met 10 maanden kroop ze en 16 maanden liep ze.

Onze zoon vindt op z'n buik liggen prima en tijgerde al met 8 maanden. Tja, wie weet loopt hij evengoed ook pas met 16 maanden. Niet boeiend.

15. Alf

Alf Niet meer actief

Mijn zoon heeft niet getijgerd of gekropen. Was bij fysio en ook die kreeg hem niet zo ver. He hebt er van die types bij. Hij liep met 18 mnd los, en ging van ruglig naar zitten puur op zijn buikspieren. En billen schuift als de snelste. Als er verder niets loos is (en dit is door fysio of arts bevestigde): accepteren. Zoon én ik werden gek van het moeten oefenen.

Deel Deze Pagina