Hi dames, Mijn zoontje van 15 weken slaat met vuistjes tegen speeltjes aan ipv met geopende handjes te grijpen. Is dit normaal in de ontwikkeling of moet ik hier iets mee? Het valt me sowieso op dat hij het merendeel van de tijd zijn handjes tot vuisten gebald heeft. Ik dacht dat dit rond deze leeftijd niet meer zou zijn. We zijn al bij een osteopaat geweest vanwege spanning in zijn lichaampje. Nu twijfel ik of we niet te vroeg zijn gestopt met de behandelingen. Herkent iemand dit? En moet ik hier iets mee of hoort het bij de ontwikkeling?
Hoi! Volgens mij sloeg onze dochter rond die tijd ook meer tegen de speeltjes dan dat ze ze eerst pakte. Daarna begon ze met grijpen en trok ze het hangende speelgoed zo vd babygym Als je twijfelt over de ontwikkeling of vragen hebt, kun je ook kinderarts vh CB vragen. Niet elk kindje ontwikkeld zich hetzelfde, de ene begint eerst met dit en de andere met dat. Zo was onze dochter voor mijn gevoel heel laat met kruipen. Toen ze kon zitten stond de tijd even stil, begon ze op gegeven moment met billenschuiven en met 10 maanden "pas" te kruipen. Maar daarna ging het weer heel snel, met 11 maanden stond ze zelf. Ze is gisteren 1 jaar geworden, loopt nog niet, maar dat duurt niet lang meer. veel suc6! Groetjes
Bedankt ja is ook zo dat ieder kindje zich anders ontwikkelt. Ik vraag me vooral af of hij niet heel gespannen is en daardoor alles met vuistjes doet.
Slaan tegen speeltjes komt voor het grijpen. Niks aan de hand veel oefenen enthousiast zijn en dan komt alles goed en vinden ze het leuk
Ja joh geef het wat tijd, de vuistjes gaan vanzelf meer open. Is voor nu nog niets om je zorgen over te maken