Wat te eten/drinken bij ziek zijn?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chocolat, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wat geef jij je kind te eten/drinken als ze ziek zijn?

Ik geef ze waar ze zin in hebben en zorg voor biscuitjes/taksi/chips.

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Gewoon normaal eten en misschien een keer wat extra sap. Verder gewoon brood enz. Ik ga zeker geen extra koekjes enz geven. Misschien dat hij dan ala hij zijn brood niet zo goed eet een volkomen beschuitje krijgt of zoiets.

3. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    In ieder geval geen chips en taksi..

Thee en craccottes doen het hier dan altijd goed.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wel een beetje waar ze zin in heeft, maar iets van chips ofzo kan alleen maar averechts werken omdat het vet is.

Hier is het dan een beschuitje, soep oid, soepstengel, waterige ranja

5. Storm

Storm Niet meer actief

Gewoon waar ze zin in hebbe. Evetueel bij blijven braken wel meer water en cracottes, masr verder het normale dieet.
    Als ze echt flink ziek zijn (komt zelden voor) willen ze toch niet eten.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    Ook wel waar ze zin in hebben. Vaak ook wel een paar zoute chipjes, zodat ze lekker gaan drinken daarna. Wel probeer ik altijd eerst het gewone eten aan te bieden. Bij buikgriep beschuitjes/geroosterde broodjes/bouillon en zeker geen vette dingen.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Waarom taksi en chips?

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ligt ook beetje aan hoe ziek je kind is lijkt me.
    En hoe graag het uberhaupt wil eten of drinken.

Zit je kind tegen uitdroging aan van 3 dagen overgeven... Kan ik me voorstellen dat je eerder wat lekkers pakt om te laten drinken dan wanneer je kind een beetje koortsig is sinds die ochtend :)

In principe geef ik liever wat gezonds trouwens.
    Kan me niet heugen dat ik taksi heb gekocht :)
    hooguit als limonade bij een kindermenu ofzo :)

9. Saskia78

Omdat je van beiden meer gaat drinken :)

10. Chocolat

Daarom heb ik ook de (naturel)chips in huis, zodat ze wat zout binnen hebben de ORS willen ze niet drinken.
    Ik heb nu voor het eerst taksi gehaald normaal drinken ze ranja of water/thee.

De ha had tegen een kennis van mij gezegd chips en cola!

11. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier gewoon normale dingen. Meestal doet een biskwietje of beschuitje met wat suiker het ook wel goed hier.

12. Chocolat

De combi van zout en suikers tegen uitdrogen, ORS willen ze niet drinken.
    Van zoute chips krijg je dorst dus dan willen ze wel drinken. Is trouwens voor het eerst dat ik taksi en chips heb gehaald, normaal gewoon water/ranja/thee, biscuitje/cracker.

13. Saskia78

Volgens mij is cola alleen goed als je last hebt van een darmbacterie ofzo :)

Ooit.. Toen cola nog niet was ontdekt als frisdrank verkochten ze het bij de apotheek... Dus die gedachte is zo gek nog niet :)

Ik kreeg een cola-advies mee naar Egypte trouwens.. Om te voorkomen dat je ziek word.

Toch zou ik het mijn 7-jarige niet zo snel geven... :)
    Stom eigenlijk :)

14. Chocolat

Ze heeft gelukkig geen diaree!
    Het enige wat ze aan cola krijgt is een cola ijsje en ik ga haar echt niet wijs maken dat er ook drinken van is.
    Prik stel ik zo lang mogelijk uit.

15. Saskia78

Nouja ik bedoel bij ziek zijn dan he...
    Gewoon in het dagelijks leven krijgt ze het sowieso niet :)

16. Chocolat

Misschien dat ik het bij een darmvirus wel zou doen ja nu ik er van gehoord heb maar anders niet nee.

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Als ze hier ziek is, krijg ik er geen taksi en chips in namelijk...

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    Oh, bij erge buikgriep geef ik mijn oudste gerust cola. Ik heb liever dat hij dat dan drinkt dan helemaal niet. Ben al eens met hem in het ziekenhuis beland met uitdroging en dat wil ik niet weer. Dus bij mij maakt het niet uit wat het is, als hij maar drinkt. En idd, onze ha zegt ook altijd zoute chips en cola hoor.
    Ik heb het bij mijn jongste ook wel eens geprobeerd toen hij heel ziek was, maar dat wilde hij niet haha. Geen wonder natuurlijk.

19. Chocolat

Hier ook de oudste in het ZH beland met uitdroging en dat wil ik niet nog een keer!!

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Bouillon, appelsap, water, thee, crackers/beschuitjes met boter en suiker.

Mijn dochter is het afgelopen weekend heel erg ziek geweest. We gaven gewoon wat ze wèl wilde drinken en eten. Dat was water, een paar cherrytomaatjes, een koekje en een cracker (verdeeld over twee dagen).

Dat advies van cola tegen diarree ken ik. Zoute chips klinkt logisch (maar ik pak liever bouillon). Van zoete drankjes wist ik niet.

Waterijsjes zijn trouwens ook handig om toch vocht binnen te krijgen, net als het sabbelen op een nat washandje.

Share This Page