Ik heb echt een zooi mieren op m'n aanrecht lopen. Nu had ik op internet gelezen over een mengsel van stroop met bakpoeder. Dus dat heb ik vannacht laten staan in een klein bakje. Er ziten er veel in maar ook omheen. Verder heb ik alles van m'n aanrecht verwijderd. Ik heb vannacht zo slecht geslapen ervan omdat ik bang was dat m'n hele aanrecht onder de mieren zou zitten. Het is niet zo erg als verwacht maar er zijn er wel veel. Ben er niet bang voor ofzo. Ik kan geen lokdoosje er neer zetten ivm kat en kinderen. Ik weet niet waar ze vandaan komen. Ik denk uit m'n stofzuiger anders weet ik het ook niet. Had er een paar opgezogen die in de gang liepen en de stofzuiger staat in de bijkeuken. Misschien dat het daar van komt? Verder in de gang zitten er niet zoveel als i n de keuken. Help.....
Ik zou het ook wel fijn vinden als ik nu eens ontdekte waar ze vandaan komen. Ik heb ook steeds mieren op mijn aanrecht, al minstens 3 weken en ik kan gewoon niet gevonden krijgen waar ze uit komen. Ik heb dus ook geen tips voor je. Ik zit haast te denken om een keer 's avonds mijn hele aanrecht te bedekken met een laagje bloem, zodat ik 's ochtends het spoor kan volgen... O ja en zo'n lokdoosje? Daar lopen ze gewoon overheen... Hier gaf er volgens mij 1 een concert, want er zat 1 mier op het doosje en er zaten er een stuk of 10 omheen.... Niet een heel populaire mier, dus...
Hier ook veel last van mieren, liepen ook over het aanrechg, bah! Ik wist gelukkig waar ze vandaan kwamen. Normaal doe ik er kokend water over en is het probleem met een paar dagen verholpen, maar nu werkte het niet... Nu afwasmiddel gespoten over de ingangen en kaneelpoeder op de plek waar ze het huis inkomen. Vanochtend geen mier te bekennen!! Blij!!!
Ik had wat kaneel om een mier heen gestrooit om te kijken wat die deed maar die liep er gewoon omheen. Moet ik eigenlijk het spoor van de mieten volgen of buiten kijken naar een mieren nest??
Welkom bij de club ! Brrr hier sinds dinsdagavond ook een miereninvasie. Lopen dooor mijn keuken, in de kasten, door de vriezer en de koelkast. Heb al een lokdoosje gezet waar ze binnen komen (dat weet ik dan weer wel) en vanmorgen wat gemaakt met zelferizend bakpoeder. Hopelijk zijn we er snel vanaf!
Ik had dit een aantal weken ook, maar na het zetten van een lokdoosje heb ik ze niet meer gezien!... gelukkig!