Hoi, in mijn titeltje heb ik de 2 vragen dus al gesteld, mijn zoontje is bijna 7 weken en krijgt sinds een week volledig flesvoeding (voordien combinatie afgekolfde bv en fv). Totnutoe eet hij nog 7x per dag (nachtvoeding inbegrepen). Ik zou het graag naar 6x terugbrengen. Momenteel krijgt hij 135 cc water + 4,5 schepjes Nutrilon HA. Hij eet dit meestal op, maar 's avonds en 's nachts laat hij al eens 30 ml staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er 4u tussen de voedingen gaan zitten? Zou ik bijvoorbeeld kunnen omschakelen naar de gewone Nutrilon? Er zijn namelijk niet echt allergieën of zo in de familie, en hij kreeg het aanvankelijk om het verschil met de bv niet te groot te maken. Na hoeveel tijd zou ik dan verschil moeten merken met andere voeding? Mijn tweede vraagje betreft de laatste fles. We voeden nog steeds op verzoek, en er is dus nog niet echt sprake van een vast schema. Soms eet hij zijn laatste fles pas om 23u30 of 01u, en wil dan terug eten om 3u of 3u30. Ik zou graag zijn laatste fles wat vervroegen naar 22u30, maar dan zou ik hem moeten wakker maken. Bovendien heeft hij dan bijvoorbeeld om 20u nog gegeten. Is het dan niet te snel? En kan het kwaad dat ik hem wakker maak na bijvoorbeeld 3u of 3,5u? Ik zag hier trouwens ook een ander topic over het stilaan weglaten van de nachtvoeding. Daar droom ik natuurlijk ook al stilletjes van, maar wil eerst de vorige stapjes nemen en dan zien we wel! Alvast bedankt! Sunnyke
Ik persoonlijk denk dat je de flessen niet te veel kan sturen. Je kindje gaat het zelf aangeven. Hier hetzelfde gehad. Je wilt het liefst naar minder flessen, maar dat hangt toch ook een beetje van je kindje af. Ik heb het op een gegeven moment opgegeven en het Kyra zelf laten doen. En dat ging eigenlijk beter dan verwacht
Tja, hier ook 6 flessen op een dag en qua late en nacht dezelfde tijd als jullie. Ik ben persoonlijk ook een voorstander ervan om ze zelf t te laten regelen. Onze dochter besloot bijv met 6 weken om ineens geen nacht voeding meer te willen, die maakte we daarom wel wakker om 23.00. Ze sliep dan de hele nacht door tot 6.30. Tim die komt zo tussen 23.00 en dan zo rond 3.00 en tussen 6.00/7.00. Ik zou niet als je om 20.00 een fles geeft, om 22.30 alweer de volgende doen. Dan weet je denk ik zeker dat ie snachts een fles wil. Zou eerder zeggen probeer t zo rond 0.00, zodat ie misschien de nacht doorkomt. Maar zolang als ze t nodig hebben, ontkom je er niet aan denk ik. Tenzij je t drastisch wil doen en m laat huilen, er zijn er bij die daar bij zweren. Een paar nachten laten huilen en dan zijn ze er aan gewend zeggen ze.... Maar ik kan dat dus niet, als ze genoeg hebben aan de flessen overdag laten ze vanzelf de nachtvoeding vallen
je geeft nu net 1 week fv, dus geef het nog even de tijd. ook zal ik niet nu al overstappen op de Standaard, kindjes moeten al wennen aan andere voeding (de darmen dan), om dan ook nog eens binnen een week op andere voeding over te stappen zal ik niet doen....wacht daar minstens nog 4 weken mee. Het geeft veel onrust namelijk. hoe zwaar is je kindje? en hoeveel uur laat hij op de dag tussen zijn voedingen zitten? is dat 4 uur? en soms 3 u? Voor zijn leeftijd zou hij al wel op de 4u kunnen zitten, beetje afhankelijk van hoe zwaar hij is. Wel zal ik er een ritme in proberen te krijgen, dus elke 3 u of elke 4 u een fles. Op de dag wakker maken als er max 4 u tussen voeding zit. Mijn cb zegt dat de dag moet beginnen om 07:00 zo ongeveer en dat je de laatste fles om 23:00 u geeft. Als het goed is komen ze dan voor 1 nachtvoeding, en die vervalt vanzelf een keer. Belangrijk is wel dat je elke dag op zelfde tijd begint. Mijn zoontje wordt zelf elke dag wakker zo rond 07:30, of hij nu een nachtfles om 04:00 u heeft gehad of om 05:30...dat maakt niet uit. Grappig he....en voelt dat zelf dus al aan. Als hij om 05:30 u een nachtfles krijgt, krijgt hij toch om 07:30 nog een fles (beide iets kleinere flessen, zodat de volgende fles zo rond 11:00 is). zo zitten we weer in het ritme van de dag. Anders is nl elke dag anders. Is voor mij onhaalbaar, maar voor t kindje ook niet handig/duidelijk. misschien heb je er wat aan.
nog even een aanvulling: dus ja, wakker maken voor de laatste fles. Doe ik hier ook elke avond, hij is snel wakker, dat scheelt.. als ik hem niet wakker maak, komt hij rond 00:30u en dan moet ik er 's nachts 2x uit...Hebben we wel een tijdje aangekeken, maar t werkte niet, maakte allemaal niets uit...Dus daarom maar wakker maken.
Hoi, mijn zoontje weegt nu 4,4 kg. Hij komt overdag meestal om de 3u en is eigenlijk ook een heel goede eter, waardoor ik met 7 flessen boven de hoeveelheid zit die hij normaal zou mogen hebben (7x15O ml bereide voeding!) Daarom dat ik ook liever minder flessen zou hebben. Als er 4u tussenkomt, ben ik er he. Maar hij wordt nu echt wakker en hongerig na 3u, dus daarom dat ik dacht dat het misschien ook is omdat de melk zo licht verteerbaar is... Ik ga toch ook proberen om hem zijn laatste fles om 23u te geven. Dat hij 's nachts nog komt, maakt mij niet uit hoor, maar anders ben je om 1u bezig, en dan nog eens om half 5 (hetgeen ik toch ook nog nacht noem hoor). Om een voorbeeld te geven, zijn uren zagen er gisteren zo uit: 6u30 - 9u30 - 12u30 - 16u30 - 19u15 - 1u - 04u30 Ik zal zien wat hij vanavond doet, en als hij blijft slapen na zijn voorlaatste fles, maak ik hem toch tegen 23u wakker. Groetjes, Sunnyke
ik heb altijd flesvoeding gegeven: maar hoe wij het hadden: 06.00 10.00 14.00 18.00 22.00 03.00 hij heeft eigenlijk nooit later zijn fles gekregen, dit is hoe hij het wou ( wij lieten het hem zelf regelen) maar ik ken mensen die het niet zelf lieten regelen en die dwongen haar op tijden. en die hadden 3 dagen een zeurig kind maar het heeft bij hun wel geholpen, wat je ook kunt proberen is om 22.00 gewoon een "droom"flesje proberen ( in de slaap de fles geven,) om 22.00 de laatste fles is het beste voor kinderen zegt mijn cb, want rond 22.30 zitten ze meestal net in hun diepe slaap en daar komen ze snachts maar 1 keer in.