Speen verdwijnt haast in zijn mond!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cynthia85, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Hoi dames,

Vannochtend had Fatih haast heel zijn speen in zijn mond, het scheelde niet veel, dit is toch levensgevaarlijk en moet toch ook niet kunnen?
    Hebben er meer moeders dit meegemaakt? Zijn er speciale grotere spenen voor dit soort problemen?

Groetjes Cynthia

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    welke speen gebruik je nu?

3. sim

sim Niet meer actief

mijn zoon heeft dit gehad met een speen van difrax! die kreeg hij dus helemaal in zijn mond!

de schildjes van 0-6 maand zijn smaller als die van bibi, maar blijven net zo groot ook al worden de tutjes groter. het schildje van difrax 'groeit' wel mee, dus ws stappen we straks weer over op difrax, hij speelt namelijk ook veel met zijn speen,

ben benieuwd welke speen je gebruikt

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.223
    36.001
    113
    ik ken ook iemand die dit had met de spenen van difrax.. Ik geef die daarom alleen als ik er zelf bij ben, anders gebruik ik bibi spenen. Op hun internet site staat dat het kan gebeuren, maar dat ze ze nooit in kunnen slikken, nou ik vind het wel best, wil het tegendeel niet bewijzen..

5. sim

sim Niet meer actief

ik was er ook bij met mijn zoon, hij zat bij mij op schoot

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    De spenen van de difrax moet je idd erg mee oppassen, maar die van bibi passen idd ook op een gegeven moment in de mond, ik doe een spuugdoekje door de ring en als ze straks wat groter is dan een luierdoek, dat deed mijn zus ook, ze kunnen de speen dan zelf ook makkelijk terug vinden in bed.

Mijn moeder had laatst ook een kindje van de creche die thuis bijna gestikt was in de speen van de difrax.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Toen ik net bevallen was van mijn eerste had ik ook een difrax speentje. De kraamhulp raadde die mij ten zeerste af om bovenstaande reden. Alle babyproducten moeten in Nederland voldoen aan de strengste eisen, ik snap dan ook niet dat deze spenen nog verkocht mogen worden...

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Die 'tot 6 maanden' speentje van Difrax zijn idd wel erg klein.
    Ik heb nu de spenen vanaf 6 maanden en daarbij is het schildje wel een stuk groter hoor!

9. sim

sim Niet meer actief

ik heb ook nog één van na 6 maand en die is groter dan bibi, het schildje dan, bibi krijgt ie ook al bijna in zijn mond. gelukkig heeft ie overdag niet zo vaak een speen, alleen als hij heel moe is in de auto ofzo.

10. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik gebruik een bibi speen vanaf 6 maanden! Ik heb het idee dat de spenenschildjes van difrax nog kleiner zijn.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had dit met het speentje dat ik had gekregn in het paket van prenatal (-2/+2md) van difrax en schrok me ook een ongeluk. dit speentje had ik er eerder al een keer me enaar bed gegeven. nu krijgt ze alleen maar speentjes van bibi zien er een stuk veiliger uit.

12. sim

sim Niet meer actief

doen ze die nu ook al bij prenatal in de doos, ik had m bij kruitvat gekregen. de schildjes bij de spenen vanaf 6 maand zijn naar mijn idee wel groot genoeg en veilig, maar omdat het speentje bij die andere ook kleiner is, is de hele verhouding gevaarlijk (vind ik)

13. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties heeft dit ook gehad met spenen van Bibi. Die propte hij een paar maanden terug helemaal in zijn mond. Nu gebruik ik nuby spenen en dat gaat gelukkig goed.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Omdat Sam een heel klein mondje heeft, was dit juist het speentje wat ze het beste kon hebben. En nu nog zou ie niet in haar mondje passen hihihi.

Maar ik heb genoeg baby's gezien waarbij ik het eerste maatje van difrax echt wel te klein vind.

15. sim

sim Niet meer actief

nuby is inderdaad een stuk groter, alleen die wil hij niet meer, denk door die nopjes, die van difrax voor na 6 maand kauwt ie alleen maar op, maar die vorm is ook wat anders dan bibi, en ik vind m wat harder, maar ja zoals ik al zei heeft ie m vaak alleen snachts

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    klopt en het staat ook in het boekje wat er bij staat
    nou toen ik dat las heb ik hem maar meteen weggegooid zat gratis bij een doos maar mijn tweede moet er trouwens ook niets van hebben

17. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    nou, hier verdween dus ook de 6 mnd speen van bibi geheel in het mondje... altijd blijven opletten dus

18. sim

sim Niet meer actief

en toch is het raar, want je heb een slaap speen en één met ring, niemand blijft toch een nacht toezicht houden? en ja om de speen eruit te halen zodra de baby slaapt :) dat gaat hier echt niet lukken

Deel Deze Pagina