ze klaagt heel vaak over buikpijn . ze heeft t gewoon es van mij gehoord toen ik zwanger was van nr 2 . hij is nu 4 maanden en sinds een aantal weken zegt ze steeds dat ze buikpijn heeft . volgensmij zeggen meer kinderen dit of moet ik t toch serieus nemen ????
lastig... als ik hoofdpijn heb zegt mijn dochter ook dat ze hoofdpijn heeft. Maar als ze er wat vaker over begint en nu na 4 maanden nog zal ik het wel een keertje na laten kijken..
Je kan ook vragen hoe het komt... als ze dan bijv zegt: ik heb een baby in mijn buik dan is dat vrij duidelijk...
mja ze kan om 1000 redenen zeggen dat ze buikpijn heeft... varierend van "ik wil meer aandacht" tot daadwerkelijk buikpijn. vaak zeggen kinderen als er willekeurig iets is dat ze buikpijn hebben dus er zal vast iets zijn.. maar het kan ongeveer alles zijn.. incl de geopperde baby in haar buik
Maar is je dochter dan verder vrolijk en speelt ze gewoon als ze 'buikpijn' heeft. Of heeft ze alleen 'buikpijn' als ze zelf geen aandacht krijgt? Je zou een keer met haar naar de huisarts kunnen gaan. Wat wij dan vaak doen is zelf 'doktertje' spelen. Meestal is de pijn die ze heft dan ook weer over.
ik zou haar goed observeren. vaak wil je met buikpijn minder eten, slechter eten. Hoe is haar ontlasting? Ruikt urine normaal? Strakke kleding om haar buik?? Kortom ga eens goed kijken naar welke non verbale signalen ze afgeeft. Vertrouw je het dan nog niet, dan zou ik zeker even langs de HA gaan. Maar goed, mijn dochter van 3jr en 8 mnd klaagt ook continu over pijntjes.....en ze zegt er zelf al bij dat die dan vanmiddag/morgen of dan en dan over zijn
Meestal als die van ons klaagt over buikpijn moet hij poepen ... En dan vraag ik moet je poepen? Ja .. Dan gaan we samen naar de wc en over
ze heeft altijd vrij harde ontlasting . als ik kiwi geef is ie weer goed , doe ik dit een paardagen niet dan is t weer hard . ze eet eigenlijk nooit heel veel alleen als we iets eten wat ze ook heel lekker vind dus als t echt is zou ze dat ook niet eten denk ik . ze zegt wel altijd ik heb buikpiijn dat komt omdat ik teveel brood heb gegeten hihi.
Hier klaagt ze ook wel eens ovr buikpijn en ook ik wist niet of ik het altijd serieus moest nemen. Maar de laatste keren was het "au buikpijn...!" en kort daarna "prrrrrrrrrrrrrrrrttt" een dikke scheet. Ik neem het dus tegenwoordig echt serieus.
Mijn dochtertje is ongeveer even oud en idd zegt ook van veel dingen die ze de laatste tijd per ongeluk van mij heeft gehoord dat zij het nu heeft. Al halverwege me zwangerschap ben ik al heel bewust gaan stoppen met hardop zeggen dat ik ergens last van had. (toen rugpijn) maar kleine prinses zegt nu nog zeer regelmatig dat ze rugpijn heeft. Tja, wat al geadviseerd is; goed observeren en noteren wanneer ze over buikpijn heeft geklaagd en kijken of je een verband ziet met eten of ontlasting. Mijn meisje vind een honger gevoel trouwens ook buikpijn ze eet dan een hoeveelheid waar me mond gewoon van open valt!