Dit jaar willen we weer op vakantie, maar Layla is dan bijna 2 jaar, en Dani ca 9 maanden. Graag willen we vliegen, maar de kids hebben geen eigen stoel. en hoe zit het dan met een kinderwagen/buggy in het vliegtuig en een luier verschonen??? Kan iemand me dit vertellen? Wil wel een juiste keuze maken en weten waar ik aan begin.
Ik zou iig niet te ver weg gaan dan... Ik moet bekennen dat ik geen idee meer heb hoe dat ging met verschonen, maar de buggy ging gewoon in 't bagageruim, mocht niet mee. Maxicosi wel. Maar we hebben 't over zes jaar geleden, misschien is er wel heel veel veranderd... Ik zou zelf nooit meer zo gauw gaan vliegen met zo'n jong kind, om eerlijk te zijn... (Ben met m'n toen tien maanden oude dochter naar Curaçao geweest.)
verschonen kan in de wc van het vliegtuig, daar werd bij ons een plank uitgeklapt over de wc heen, waarop je je kindje kon verschonen. Een buggy mag mee tot aan de gate (maar dus wél een buggy, géén grote wandelwagen) en die krijg je in nederland dan terug zo'n beetje in de slurf. In Griekenland kregen wij hem terug op de bagageband.
Wij zijn van plan om naar curacao te gaan. Maar layla zit in een buggy dus dat zal geen probleem worden. Maar Dani is dan (eind juli-begin aug) 7 maanden, dus die heeft eigenlijk nog een wandelwagen. Dat zal een probleempje worden. Als iemand nog ervaringen heeft, hoor ik dit graag!
Wij zijn toen met Kylian (toen 1 jaar) naar mijn zus in amerika geweest. Wij mochten de buggy gewoon meenemen de slurf in en op een bepaald punt moest je het achterlaten. Of je wel of geen wandelwagen mee mag nemen moet je even checken bij de luchtvaartmaatschappij weermee je vliegt. Kindjes onder de 2 jaar mogen voor 10% van de prijs van de vliegticket mee maar die komen dan met een gordeltje bij jouw op schoot te zitten. Voor babytjes zijn er wiegjes die je voor je kunt hangen en waar je kindje dus in kan liggen. Voedsel voor je kindjes mag je meenemen in het vliegtuig. Verschonen doe je gewoon in het toilet er is in 1 toilet altijd zo'n plankje aanwezig waar je je kindje op kunt verschonen. Groetjes Anita
Extra stoel boeken voor de oudste, ook al hoeft het nog niet verplicht? Kost wel geld, maar voor een vlucht naar Curacao zou ik het wel doen, denk ik. Met twee kids 9 uur op schoot, wordt niemand vrolijk van. En op Schiphol zou ik de jongste in een draagdoek meenemen, scheelt een hoop gesjouw en ze is nog zo klein en licht, dat gaat prima, ook al duurt het een paar uur. Een baby van 7 maanden mag ook wel in een buggy, als hij maar helemaal plat kan. Meeste buggies kunnen dat wel. Maar om eerlijk te zijn, zou ik een jaartje vliegen overslaan, denk ik. Ik vond vliegen met 1 baby van 5 maanden al een hele onderneming, laat staan met twee kleine kinderen. Dan maar een jaartje wat dichterbij op vakantie. Succes in elk geval, als je het wel doet. wanneer ga je?
Persoonlijk lijkt het me vreselijk, vliegen met twee van die ukken. Waarom zou je? Zij hebben heus niet door of je nou naar Drenthe of Verweggistan gaat. Zo lang onze uk klein is, wil ik dichtbij (met de auto bereikbaar in minder dan vier uur, waarbij we een tussenstop maken). Maar goed, dat was je vraag niet. Voor de oudste kun je dus je buggy meenemen (wel even zo'n reistas ervoor regelen, want ze gooien best wel met spullen en zou zonde zijn als hij stuk ging). Voor de jongste een knoopbare (geweven) draagdoek, zou ik doen. Kun je ook je oudste nog mee dragen trouwens. Ze nemen weinig plek in, en zijn echt ideaal. En neem speeltjes en wat te eten/drinken voor ze mee, uiteraard. Boekjes om uit voor te lezen? Desnoods zo'n draagbare dvd-speler? Succes, en goede reis vast!
Wij gingen meestal maar gewoon naar Center Parcs, toen wij met kleintjes zaten. Ok, 't weer kan dan wat tegenzitten, maar op die overdekte plaza's was het wel altijd goed toeven, ook al had je geen dertig graden. Voordeel van die bungalows, dat je er alles bij de hand hebt: kinderbedje, box, kinderstoel. Niks geen gesleep met al dat soort spullen. En ook bij het zwembad, de restaurants zijn ze volkomen berekend op baby's: overal verschoningskussens en prullebakjes en dat soort dingen. Handig!
Hoi! Hier hetzelfde, wij gaan begin september met onze zoon van dan 23 maandjes en onze meid van dan 10 maandjes met het vliegtuig op vakantie...wij gaan iets dichterbij ( menorca, 2 uurtjes vliegen ) Ik neem ons meisje mee in de draagdoek en onze zoon gaat mee in de buggy... En ach het is maar 2 uurtjes dus dat lijkt me wel te doen, met een beetje geluk slapen ze die 2 uurtjes... Ik zelf zou persoonlijk niet zo lang gaan vliegen met 2 ukkies maar anders zou ik zeker een stoel bijboeken voor de oudste... Succes!
Bedankt voor alle tips, we denken er uiteraard nog over na. Maar wil wel ruim van te voren weten waar ik aan begin.
een maxicosi mag je alleen mee als je een eigen stoel boekt, buggy tot aan de gate. Wat iemand over die wiegjes zei zou ik wel checken, want niet alle maatschappijen hebben die. Succes met vliegen..
Ik denk dat het dit jaar nog geen verre reis wordt. een stoel bijboeken is het verstandigst voor zo'n lange reis, maar dan zijn we 7000 euro minimaal kwijt. Daar moeten we toch wel wat langer voor sparen dan enkele maanden Wordt Frankrijk of Italie met de auto denk ik
Wij gaan naar Menorca, 2 uurtjes vliegen. Vorig jaar met de auto naar Italie geweest ging erg goed maar zie het nu niet zitten om met 2 ukkies een hele dag of 2 dagen in de auto te zitten.. In jullie geval zijn beide kids ook nog gratis om te vliegen, zou alleen niet zo ver weg gaan.
We zijn eruit waar we heen gaan!! Alleen... heb ik daar weer een grote vraag over.. (zie mijn topic daarover)