domme opmerkingen van cb

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ijsje82, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mn dochter is nu 9 maand. Ik moet haar overdag maar water te drinken geven en de bv afbouwen naar 500 ml per dag, want straks is ze 1 jaar en dan moet ze van de bv af zijn want dan kan ze wel gewone melk drinken.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    500 ml, jaja. Heb je niet aan die mevrouw gevraagd of je de maatstreepjes op haar borst eens mag bekijken?

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah idd hoe doe je dat dan?

Heb je niet gezegd dat je dit wel even zelf beslist hoe en wanneer je minder bv gaat geven....

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Gewone melk?
    Maar...dat is jouw melk toch? :(

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oh brrrr!
    Ik kreeg hier van de arts ook een prachtig (afbouw) advies met 6 maanden.Ik moest maar naar voedingen per dag want dat deden fleskindjes ook. Ene oor in andere oor uit.
    De verpleegkundige is altijd een stuk beter in haar advies die zien we begin april. Ben benieuwd.

6. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hahahah gewone melk? Is jouw dochter een kalfje dan??

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jep, adoptiekalf. :D

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, ene oor in en andere oor uit.
    Borsten met maatstreepjes, waar zou je die kunnen kopen?

Ik mocht vorige maand gewoon een open beker halfvolle melk geven want een fles hoefde niet meer. Tsja... ik kon niet eens wat uitbrengen van verbazing maar mn man kon gelukkig nog wel uitbrengen dat ze ook niet uit de fles heeft gedronken (op een aantal keer na als ik er niet was) maar borstvoeding krijgt.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Waarom toen pas een open beker? Bij ons cb raden ze aan rond 7 maanden te beginnen met bekers.

Blijft grappig die verschillen qua cb's. Bij ons cb vonden ze de nachtvoedingen wel wat veel, maar de 6-8 voedingen op zich vonden ze helemaal prima. Wij geven echter ook kv omdat ik niet genoeg kolf. Daarvan werd wel aangeraden over te stappen naar koemelk. Maar de bv hoefde er zeker niet af.

10. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Wat een idioot advies. Mijn cb-arts had er ook echt geen verstand van...ik moest het aantal voedingen maar afbouwen, want zoveel voeden was niet nodig....net of ik kon zien hoeveel mijn zoontje dronk...
    Met negen/tien maanden moest ik hem maar 3 maaltijden geven (pap, brood en warm) met daarnaast twee tussendoortjes en drie voedingen...jaja...dan moet je wel een kind hebben wat goed eet...en dat is nou net hetgeen wat de meeste kinderen op die leeftijd nog niet doen. Het heet niet voor niks BIJvoeding, mijn zoontje deed niet meer dan een beetje proeven...

Mijn oren klapperen af en toe met wat ik allemaal om me heen hoor zeggen door 'deskundigen'.
    Afgelopen week hoorde ik nog een kraamhulp zeggen tegen kersverse onzekere ouders dat ze zo snel mogelijk af moesten van de nachtvoeding...kind is 1 week oud:$

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaven met 6 mnd een open beker. Ze bedoelde dat een fles helemaal niet meer hoefde (sommige ouders geven naast een open beker of tuit/rietjesbeker melk of ander drinken in een fles) en opvolgmelk ook niet. Ze raden hier ook aan om eerder met een open beker te oefenen.

Ze ging er dus bij voorbaat al vanuit dat ik geen borstvoeding geef, dat was een beetje het punt waar ik zo flabbergasted door was op dat moment want met 11 maanden was ik ook nog geweest en gaf ik ook borstvoeding.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze verontschuldigde zich nog wel en betreft borstvoeding: vooral zo doorgaan en voorgaande mocht ik vergeten zolang ik borstvoeding geef :)

13. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Haha wat een stom advies ;)

Ik mag geen nachtvoedingen meer geven. Mijn dochter heeft geen honger, maar zoekt aandacht en het is tijd dat ze nu is gaat doorslapen. Aldus mijn cb arts ;)

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Kijk, dat advies snap ik nog toen wij het kregen, met bijna 10 maanden, maar met 4 maanden vind ik wel erg snel. Wij hebben trouwens nog steeds 2 a 3 nachtvoedingen.

15. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik vind het inmiddels niet eens meer erg, ben er op ingesteld.
    En haar buikje rammelt/knort gewoon van de honger... Ooit gaat ze vast wel doorslapen!

16. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vanochtend het advies om naar 3 voedingen te gaan en daarbij 3 volledige maaltijden, waarbij ik bij de broodmaaltijd een beker melk (!) moet aanbieden... Ik had eigenlijk moeten vragen wat voor melk ze dan precies bedoelt :)

17. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik maak mijn borst(en) nat! Donderdag ga ik naar het cb. Ik hoop dat ik geen raar advies met jullie hoef te delen ;)

Off topic: Als jullie drinken met een open beker geven, is dat met een beker met oren, geven jullie het aan jullie kindje of doet hij/zij dat zelf?

18. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een beker met oren en ik help dl met drinken. Ze probeert het wel zelf, maar dat gaat niet altijd goed.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Belachelijk zeg, dat ze je adviseren om te gaan kolven terwijl je ook gewoon live kan voeden ;)

20. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk eigenlijk dat ze kv bedoelde. Ze was namelijk ook al verbaasd dat ik 's avonds geen flesje kv gaf, dat was namelijk wel zo makkelijk.

Deel Deze Pagina