hallo! marinte kon een paar dagen heel moeilijk poepen, denk door de de bijvoeding. ze eet wel alles op maar misschien toch wat teveel geweest ofzo. nu heb ik gister geen fruit en groente gegeven. alleen de fles. ze had er genoeg aan. "vroeg" niet om de fruit of groente. vandaag heeft ze een beetje pruim op en gewoon alle flessen. ze heeft inmiddels flink gepoept maar vanavond wilde ik eigenlijk witlof voor haar maken. maar nou vraag ik me af: kan ik niet nog even een dagje wachten. even dr darmpjes nog wat rust gunnen? ze spuugt vandaag ook veel. denk door die pruim ofzo. of toch gewoon de groente geven dalijk.? pfff moeilijk soms hoor.
hoe lang geef je nu al bijvoeding want de darmpjes moeten er ook aan wennen, als je dan iedere keer een dag overslaat lijkt me ook niet zo fijn voor de darmpjes uiteindelijk..
ik ben begonnen met 5 maand en ze is nu bijna 6 maand. maar goed heb het natuurlijk opgebouwd. heb ze vanavond nog een heel klein beetje groente gegeven. 10 hapjes ongeveer. en dit ging goed. maar ze at de laatste week wel 150 gram dus das misschien teveel geweest.
Ik merk bij mn zoontje dat bij sommige groentenhappen de ontlasting ook wat dikker / vastere wordt. Maar fruit laxeert juist! Pruimen ook, maar das misschien net iets te heftig geweest? Mijns insziens kun je gewoon doorgaan met bijvoeden,. Hou t gevarieerd en goed afwisselen met groenten en fruit. Misschien wat extra vocht tegen verstopping? En de bananen prak even laten staan
Hier nog steeds vrijwel altijd harde poep hoor. Van de bijvoeding inderdaad. Hij heeft er overigens geen last van, moet alleen hard persen en het komt de hele dag door met beetjes. Niets helpt. Fruit laxeert bij hem overigens ook niet. Dingen als banaan vermijd ik al, maar dat werkt ook niet. Hopeloos!