Hey, Even wat vraagjes over de voeding vanaf 6 maanden want vraag me af of ik het wel goed doe. Mijn dochter heeft sinds 2 dagen dit schema. 7.00 Borstvoeding 10.00 fruithap, ongeveer 125 gram 11.00 180/7 en 3 schepjes rijstebloem 14.30 liga/rijstwafel 15.30 180/7 18.00 warme maaltijd 100 gram ( Ze wil nu nog nu nog niet meer) 20.00 180/7 Is dat zo goed? En wat ik me ook afvroeg. In al die 'Warme maaltijd' potjes van Olvarit zit ook vlees/vis toegevoegd. Mag ze dit gewoon elke dag hebben? En geven jullie ook al zo'n warme maaltijd of alleen nog maar groentenhapjes? Mijn dochter is nu bijna 6,5 maand. Ik vind het echt maar lastig allemaal. Moet ik bijvoorbeeld al beginnen met brood geven. En ik wil eigenlijk de borstvoeding van 's ochtends vervangen door flesvoeding maar hoe moet ik dit aanpakken zodat ze niet boven de 700 ml opvolgmelk komt? Een hoop vragen, ik weet het, maar hopelijk kan iemand me hierbij helpen. Groetjes
Eerst een paar vragen: - waarom rijstebloem in de fles van 11:00? - waarom om 14:30 een liga /rijstwafel - waarom 7 scheppen? Het is toch de bedoeling 6 scheppen op 180ml water? Of heb je een ander merk? - waarom een maximum van 700 ml opvolgmelk? Als je wilt dat je kindje meer gaat eten moet er waarschijnlijk een fles uit. Ik zou dit schema willen voorstellen: 7:00 pap (fijne granen vanaf 6 maanden) 10:00 fruit (150-200 gram) 12:00 1/2 fles, boterham oefenen (gewoon stukjes geven) 1/2 fles 15:00 fles 18:00 warme maaltijd (150 -200 gram) 20:00 fles + optioneel rijstebloem De fles van 12:00 gaat er dan als eerste uit, vervangen door een boterham + drinken (sap of thee) Daarna kun je de fles van 15:00 verkleinen en daarna vervangen door een tussendoortje. Dan komt die liga om de hoek kijken met drinken (water, thee, sap) Hopelijk heb je hier wat aan maar zoals ik al begon.. er is me wel wat onduidelijk in je huidige schema.
Hey, Bedankt voor je antwoord! En sorry, heb het gewoon fout getypt. Ik doe wel gewoon 180 cc en 6 scheppen. Die rijstebloem geef ik nu nog om 11.00 omdat ze om 7.00u borstvoeding krijgt (als ik stop met de bv kan ik de rijstebloem om 7.00 u eventueel geven) en de arts van het CB zei dat ik dit dan wel om 11.00 u kon geven totdat ze een hele boterham krijgt. Verder adviseerde ze me ook om rond 14.30 een tussendoortje te geven, waarom is dit niet goed dan? In het boekje van het consultatiebureau en ook gewoon op internet staat dat een baby van 6 maanden maximaal 700 ml opvolgmelk mag hebben omdat ze anders te veel vitaminen binnen krijgen. Groetjes
Het is maar net wat het beste werkt voor jullie. Ze geeft zelf wel aan als er een te lange tijd tussen zit. Maar er zitten wel een paar dingetjes die ik anders zou doen. -Ik vind dat de fles van 11 uur wel erg snel na de fruithap komt en dat de volgende fles pas erg lang daarna komt. -Waarschijnlijk wil ze niet meer dan 100 gram warm eten omdat het te dicht op de fles van half 4 zit. Ik zou me idd aan het schema van zwaantje houden met een paar kleine aanpassingen: -de fles van 15 uur iets verkleinen -tussendoor al wat water/ sap/ thee geven. En die potjes met vlees en vis mag je gewoon elke dag geven hoor. En wat die 700 ml heb je gelijk hoor, daar mag je qua flesvoeding niet boven komen maar dan zit je met dit schema goed. Succes ermee!