Ik word gek! dreumes eet niet meer...

Discussie in 'Voeding' gestart door FB1984, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Help!

Ons zoontje wilt de laatste tijd bijna niet meer eten!
    Leeft op flessen melk...
    Zodra ik met eten aan kom slaat hij het uit mn handen.
    Eet hooguit 2 hapjes.
    Het maakt niet uit wat we geven.
    Hij komt al bijna niks meer aan, maar als hij zo door gaat blijft hij afvallen!

Vla, melk enzo wilt hij wel. Soms wat brood, maar ook weinig.

Wat moet ik nou doen??? Word gek!!
    Kan wel janken... :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja je kunt kijken of er iets medisch is

Maar zelf uit ervaring weet ik dat kindjes soms fases hebben van weinig tot niks eten.

Mijn dochter spant de kroon want die eet nu nog bijna niks. Ze groeit goed, is gezond en is nooit ziek of moe.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als het zo extreem is: niet eten. Dan zou ik er mee naar de dokter gaan. Misschien heeft hij last van zijn mond. Hoe lang is dit al gaande (misschien kiezen waar hij veel last van heeft?)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Laat je hem zelf eten?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hielp het toen ook heel erg om haar zelf te laten eten...
    Ze kon ook woest worden als ik haar in de stoel wilde zetten om te eten.
    Rond de leeftijd die je zoontje nu heeft kreeg ze 4 kiezen tegelijkertijd, dus toen wilde ze ook niks eten en gaf ik haar 8 granenpap van Bambix ipv brood en van warm eten at ze wel aardappels en groenten die zacht waren zodat ze niet te veel hoefde te kauwen...

Je kunt er voor kiezen om bijv wel volle producten te gebruiken (volle melk, volle yoghurt/kwark, roomboter op brood etc).
    En probeer er zelf niet teveel strijd/ drama van te maken, dat merkt je zoontje en dan duurt het vaak alleen maar langer voordat deze fase weer over is.
    Succes, want leuk en gemakkelijk is het niet...

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik zou ook denken aan tandjes. Als hij echt afvalt naar de dokter. Wat hier hielp was de laptop aanzetten met filmpjes van het zandkasteel ofzo. Dan ging het er gedachteloos in. Misschien niet pedagogisch verantwoord maar bij een kind met medische eetproblemen was t hier de keuze tussen dit of sondevoeding. Moet je t misschien w weer afleren erna

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier is het puur gedrag, ze eet vaak weinig, heeft gewoon geen geduld om aan tafel te zitten en compenseert evt honger wel aan de borst :)

De oplossing is hier om haar lekker na 5 minuutjes en 3 hapjes van tafel te laten en haar gang te laten gaan. Toen ze nog niet liep ging ik dan naast haar zitten en stopte maar hapjes in haar mond tijdens het spelen, voorlezen, of wat dan ook ze ging doen. Nu ze zelf loopt komt ze steeds langsgewaaid en eet het grootste deel van haar eten alsnog wanneer ze van tafel is.

Misschien niet educatief verantwoord in de ogen van sommigen hier, maar ik las ooit ergens dat je van een 5-jarige kunt verwachten dat ze ongeveer 20 minuten aan tafel blijven zitten. Met 1,5 kan ik me dus voorstellen dat ze nog veel minder zitvlees heeft. Ik denk dat het nog wel weer eens veranderd en wil geen punt maken van het eten.

8. fafa

fafa Niet meer actief

:D whahaha... hier nog eentje die hoogdravende idealen had over "bewust-met-je-eten-bezig-zijn" enzo

en nu... gaat het meeste eten erin tijdens het voorlezen. En denk ik maar: "ach, ze geniet zo van het voorlezen, dus met een beetje geluk krijgt ze dan alleen maar positieve associaties met eten" Je moet het toch een beetje verantwoorden voor jezelf he? ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook bakjes fruit etc op de eetplek. Zó stoer is dat, dat je langs kunt kruipen, een hapje kunt nemen, even (2 sec) verder kunt spelen en dan zomaar, helemaal omdat je dat zélf kan, weer naar het bakje toe en nóg een hapje nemen. Mijn zoontje is helemaal in zijn nopjes ermee. Hij eet al zelf sinds hij 6 maanden is maar eten op de grond en niet aan tafel is toch wel helemaal te gek.
    Ik zet vaak druiven neer bijvoorbeeld, reepjes komkommer, schijfjes appel etc.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is het kind verder ziek? Is het lamlendig, wil het niks, klaagt het over pijn, slaapt het veel (verbrand je ook minder). Naar een dokter dan.

Hoeveel flessen geef je? 300cc zuivel is nu voldoende. Als je maar melk blijft geven omdat er zo tenminste voeding in gaat, wordt het een vicieuze cirkel; melk, vla ed vult, dus is er minder ruimte voor ander eten.

Ga eens opschrijven wat er wel gegeten wordt; dus ieder hapje opschrijven: 3 hapjes fruit, een half koekje, een soepstengel, weer 2 hapjes fruit, een bakje vla, een doosje rozijntjes enz. Bij elkaar is het vaak meer dan je denkt.

Vergeet niet dat een kind van die leeftijd even minder snel groeit. Mijn zoontje heeft tussen 12 en 18 maanden vrijwel alleen van moedermelk geleefd. Hij was met 12 maanden 12 kilo en daar is de afgelopen 2 jaar 3,5 kilo bij gekomen.

Een kind dat zich goed voelt, veel beweegt en niet teveel vullende zuivel krijgt, gaat vanzelf eten als het honger heeft. Mits er niks medisch aan de hand is tenminste.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn idee ook ja.
    Onze jongste wil absoluut niet 'gevoerd' worden.
    Dan eet hij absoluut niet.

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hij heeft vandaag voor t eerst weer avond eten op!!
    Ik heb zijn fles in de middag weggelaten...
    Dus toeval? Of misschien zat had hij geen honger met middagfles.

We hadden trouwens alles al geprobeerd:
    Potje, vers geprakt, stukjes, zelf eten, voeren.
    Niks hielp!

Vandaag by arts geweest, goed aangekomen, en niks onder zn leden

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom heeft hij 's middags nog een fles bij 13 maanden?
    Maar fijn dat je de reden gevonden hebt en dat hij weer goed gegeten heeft! Dan is dit het moment denk ik om die middagfles te laten vallen??

Fijn ook dat hij goed was aangekomen en niks onder de leden heeft!

Deel Deze Pagina