Hoe leer je een baby van 8 mnd wat anders drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door MamavanTroy, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanTroy

15 okt 2015
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.

Met veel interesse kijkt mijn kleine van 8 mnd naar ons als wij wat drinken, dit doet hij al vrij lang.
    Ondertussen heb ik wel 5 tuitbekers geprobeerd en al voor een flink aantal weken, maar niks werkt. Hij snapt het maar niet :D
    Het enige wat hij wil is uit ons glas drinken. Ook hebben wij een uitsnede beker van Difrax maar dat wordt echt een enorme rommel.

Wat hebben jullie gedaan? Uit de fles wij hij overigens niks anders dan melk.... pfff... kleine kieskeur :)

Ons Ritme is erg wisselend.. ik zie dat sommige van jullie nog maar 3 flessen geven... respect.... Ik geef er nog 5... kom er maar niet vanaf.... tips??? (hij eet trouwens als een bootwerker!)

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een rietjesbeker? Een gewone beker?

3. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Gewoon blijven proberen. Bij onze kleine man van bijna 8 maanden probeerde ik het ook vanaf 6 maanden maar lukte het voor geen meter. Even tijdje niet gedaan en nu sinds een weekje weer opgepikt en ineens drinkt ie een paar slokjes water. Doe het trouwens uit een gewonen ikea beker en dan gewoon een goede slab om. Beetje knoeien moet kunnen toch?

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Rietjesbeker (ik zweer bij die van Hema) of gewoon open beker en vooral blijven aanbieden. Komt vanzelf.

5. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Als t met een open beker een rommeltje wordt zou je eens kunnen proberen om te beginnen met yoghurt geven in een open beker. Dat drinkt heel makkelijk en zo hebben ze t snel onder de knie.
    Ons meisje van 6 maanden heeft dit een weekje zo gedaan en ze drinkt er thee en water uit alsof ze nooit anders heeft gedaan.

6. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Blijven proberen. Komt vanzelf. Sommige kinderen hebben langer nodig om het onder de knie te krijgen.
    Mijn oudste en jongste konden met 6 maanden uit een rietjesbeker drinken. De middelste snapte er niets van. Uiteindelijk heeft ze gewoon uit een beker leren drinken hoor.
    Nu een pleegkind van 12 maanden die er nog helemaal niets van snapt. Bied wel elke dag wat in een beker aan maar tot nu toe alleen maar zooi.
    Hij krijgt ook gewoon nog zijn flesjes. Wel kleintjes. 4 keer 120. Ik doe er dan wel wat extra water bij.
    Zo krijgt hij in ieder geval zijn vocht binnen.
    Het komt wel.

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier gewoon begonnen met een lepeltje te geven, en nu drinkt ze ook wel uit haar flesje wat diksap. Tuitbeker is nog niet echt een succes

8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Begonnen met zo'n uitgesneden beker, dat ging in het begin voor geen meter, veels te veel zoog hij naar binnen. Later "hapte" hij alleen maar in het water. Bij mijn broer en z'n vriendin een beker met zo'n hard rietje in de rand geïntegreerd (bij zeeman of Kruidvat te koop en alleen in de zomer geloof ik dat ze zei). Dat snapt ie als geen ander. Maar goed nu wil ik niet dat hij alleen uit een beker met rietje kan drinken, want als we een keer (Dik)sap geven, is dat volgens mij niet zo goed voor z'n tanden. We blijven oefenen en knoeien en nog meer knoeien en wassen ;)

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier duurde het tot 18 mnd voor ze uit iets anders dronk dan fles en hier was rietjesbeker vd kruidvat de oplossing daar kun je beetje in knijpen dan begreep ze dat ze moest zuigen. Nu sinds paar weken drinkt ze melk uit oefenbeker en dat gaat steeds beter nu.

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Tuitbeker wilde hier ook niet en rietjesbeker ging meteen goed :)

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    We geven wel eens, sinds hij 6 maanden is, de laatste slok uit de mok/glas. Dat gaat zonder veel geknoei.
    Wij waren redelijk snel met afbouwen van de fles/melk omdat die boef vond dat ukkies (terwijl hij ook niet de grootste is) uit een fles dronken. We zijn toen begonnen met slappe, lauwe thee, water en diksap aan te bieden. Uiteindelijk was de tuitbeker van de hema, kost maar €1,50, een succes. Later de rietjes beker van tommee tippee. En diksap was/is geen succes, als we het in huis hebben moet ik het maar drinken :) Zl drinkt het liefst water of wat sterkere (dan heel slap) thee ipv slappe thee. Enige melk moment is de pap als ontbijt.

12. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van acht maanden geef ik water uit een gewone beker. Tuitbeker snapt ze niet en uit de fles wil ze alleen melk.
    Ze vindt t super leuk om net als wij uit een beker te drinken. En iedere dag lijkt het beter te gaan, kleine slokjes.. ook erg leuk om te zien :)

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

Rietjesbeker van de Hema idd!
    Je kan zachtjes knijpen aan het rietje en dan gelijk geven zodat hij niet zo hard meer hoeft te zuigen. De beker tot aan de rand vullen!
    Qua flessen geen tips. Hier juist eentje die z'n flessen al met 6 maanden weigerde :D

14. Louloute

Louloute Niet meer actief

Oh en anders ook de difrax fles met handgrepen. M'n zoontje vond het helemaal leuk om z'n fles zelf te kunnen vasthouden. Ik heb op die manier water blijven geven. Nu is hij aan de smaak (of het gebrek daarvan...:D ) van water gewend en wil hij prima uit rietjesbeker drinken!
    Tuitbeker drinkt hij iedere keer maar een halve slokje van.

Deel Deze Pagina