Hoe open zijn jullie over intieme zaken tegenover jullie man?

Discussion in 'De lounge' started by femkepeeters, Aug 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oona

Oona Actief lid

Jul 2, 2018
    436
    518
    93
    Ik voel me 100% mezelf bij mn man en schaam me nergens voor. Maarrr ik vind het zelf gewoon echt niet prettig om een gebruikte tampon voor mn man zn gezicht te slingeren of keiharde scheten in bed te laten. Dat heeft niks te maken met iets willen verbergen, maar mezelf aantrekkelijk vinden voor mijn man. En ik vind het niet aantrekkelijk om alle details te delen. Gelukkig is hij ook zo. En bij de bevalling was hij er wel gewoon bij en als ik ziek ben helpt hij me ook. Maar als het niet noodzakelijk is hoeft hij niet overal deel aan te nemen.

Emsy, Madelie, Adrianaj and 3 others like this.
  2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Wij zijn heel open naar elkaar.
    Maar poepen gebeurt toch wel achter een dichte deur. (niet op slot)

3. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

Aug 22, 2014
    1,297
    75
    48
    Hier ook totaal geen schaamte voor elkaar.

4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Hier geen schaamte voor elkaar. Een gebruikte tampon of inlegkruisje hoeft hij dan weer niet te zien, maar dat heeft niets met schaamte te maken maar met hygiëne...

5. Manque

Manque Niet meer actief

Wat @Oona ook zegt, ik schaam me niet, maar ik hoef niet alles te delen en ik hoef niet alles te zien. Niet alles dat ik voor mezelf houd is iets waarvoor ik mezelf schaam. Sommige zaken zijn gewoon voor mezelf.

Jessi79, chrystel73 and bosi333 like this.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Zo zien wij (allebei eigenlijk) het ook.

Mijn man heeft mij volledig verzorgd na mijn operatie, incl het brengen, schoonmaken en afhelpen van de wc. Dit + de bevalling hebben ervoor gezorgd dat ik totaal geen schaamte voel of wat voor beperking dan ook.

Maar toch doen wij beide de wc dicht en hou ik de menstruatieafval ed voor mijzelf.
    Gewoon omdat ik het ook niet plezierig vind om te bekijken bij een ander.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier delen we ook eigenlijk alles. Maar als niet nodig is deel ik het ook niet.

Schat kijk eens ik heb de x gepoept van kusje! Doen we zeg maar niet.

Maar de eerste drol van onze dochter op de pot hebben we wel met ons 3en doorgespoeld

8. Oona

Oona Actief lid

Jul 2, 2018
    436
    518
    93
    :roflmao: hahaha! Waarom niet? Gemiste kans voor een romantisch gebaar.

chrystel73, Ila and jolien 1986 like this.
  9. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik ga mijn man of kinderen echt niet speciaal roepen als ik moet poepen of maandverband wisselen. Zo van joehoe hier zit ik, kom eens lekker mijn ranzigheid bekijken en ruiken. Maar als er 1tje binnenstapt zal het me een worst zijn. Niet mijn probleem. Als ze het niet willen zien of ruiken, zijn ze zo weer weg hè :D

Maar vooral dat bloed vinden beide kinderen erg interessant. Hoe komt dat mama, doet dat pijn, waarom heb ik dat niet? Etc
    Dus eigenlijk gebruik ik die vragen als voorlichtingsmoment. Die ze al 100x gehad hebben overigens maar steeds weer opnieuw en soms met wat nieuwe toegevoegde informatie. Afhankelijk van hoever ze doorvragen of te kennen te geven weer even tevreden te zijn met het antwoord.

En nou zeg ik niet dat iedereen hier dat zo (zou) moet(en) doen hè.
    Dit is hoe het in ons gezin gaat.

10. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

May 28, 2018
    1,623
    1,757
    113
    Female
    Hier is dat ook zo. Hetzelfde als ik aan het douche ben en mijn dochter komt binnen met de vraag "waarom heb jij haren op je billen" (schaamhaar haha).

Hier eigenlijk ook totaal geen schaamte, tuurlijk vind ik het soms niet prettig als hij mijn vetschort ziet maar het is niet zo dat ik het verberg. Naar de toilet gaan doe ik meestal met de deur open aangezien ik dan de kids in de gaten kan houden en mijn man altijd met de deur dicht en op slot.

Eke84 and Mamavanvier95 like this.
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Zo sta ik er ook in.
    Ik schaam me niet maar vind het erg fijn om deze dingen voor onszelf te houden.

Beetje privacy is wel fijn,dat ik getrouwd ben wil niet zeggen dat ik alles maar moet delen. Zie op mijn werk al genoeg poep,plas,en vieze dingen.

Wel praten we makkelijk over als er iets is,pijntjes etc. Ik werk ook in de zorg dus vaak is het ook een vraag vanuit man bijv. En ja ook een doos tampons haalt hij zo maar thats it.

Ik stap inderdaad lekker ruikend niet scheten latend in bed. En mijn man ook gelukkig.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Nou, we gaan niet zitten poepen in de badkamer waar de ander bij is. Ga beneden maar zitten stinken met de deur dicht.
    Scheten soms wel in bed, maar we hebben al 12 jaar ofzo een stinkdierenknuffel genaamd ‘Stinkie’ in bed liggen die we daar altijd de schuld van geven :oops::thumup:.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja dat doen wij ook. Maar we laten ook geen boeren of scheten in elkaars bijzijn, gewoon uit fatsoen.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Oh maar dat doen wij ook niet hoor. We proberen er wel nog altijd zo aantrekkelijk/charmant mogelijk uit te zien voor elkaar en de illusie dat ik nooit poep en altijd lekker naar roosjes ruik laat ik graag nog "intact". :D
    Maar qua praten over menstruatie of andere intiemere aangelegenheden zijn we heel vrij. Dat hij me toen in een nogal gênante positie heeft gezien en verzorgd betekent niet dat hij dat nu ook nog moet. ;)

amdaa and suus1983 like this.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Haha nee precies.

16. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Wij ook niet hoor, maar dat komt ook vanuit de opvoeding.

suus1983 likes this.
  17. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

wij zijn heel open naar elkaar toe eigenlijk al vanaf het begin zo'n 7 jaar geleden. Mijn schat heeft wel een eigenschap en dat is dat hij soms TE bezorgd is. Hij is op jonge leeftijd 19 jaar zijn moeder verloren en de verzorging van haar heeft hij een jaar samen met zijn pa gedaan waardoor ik hem ook alles kan vertellen en zeggen. Hij kan heel goed luisteren, maar heb ik ergens een lichamelijk ongemak dan kan ik hem gerust vragen even te kijken. En tampons kopen of in brengen dat vind hij ook niet erg, weet dat er vrouwen op zijn werk zijn die het hem ook rustig vragen en tegen mij zeggen, jouw man maakt dat geen reet uit he. Poepen bij hem hoor ik niks dat gaat zo snel dat ik me niet aan hoeft te passen. Zelf geef ik vaak even een waarschuwing af niet uit schaamte maar met maar 1 toilet in huis krijg hij dan de kans even te gaan plassen, ik kan het toilet zeker tijdens maar nu na de zwangerschap nog wel eens wat langer bezet houden.

18. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Brengt hij tampons in bij zijn collega’s?:D

19. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089