Deze hoeveelheid voeding goed??Beetje twijfel....

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Raffel, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en is een flinke goede eter. Nu weegt ze bijna 9 kgs en vorige week was ik op het cb bureau en ik vertelde dat ze haat fruit en groentehap zou goed eet dus toen raadde ze aan om van 4 naar 3 flessen te gaan.

Mijn schema is nu:

07:00 - Fles 180/6 opvolgmelk + 1 schepje pap

10:30/11:00 - vers fruit (1,5 stuk fruit met liga)

12:00/12:30 180/6 opvolgmelk (kan ik hier een korstje bij geven ? ik heb al broog geprobeerd en dat vindt zr heerlijk, maar ik weet niet of het te vroeg is)

15:00 fles 90 cc opvolgmelk en soepstengel (deze fles wil ik graag vervangen naar een flesje sap/diksap met soepstengel/rijstewafel, is dat goed want ik heb het idee als ik meer melk geef ze zo vol zit...)

16:30 - potje groente (pot vanaf 6 maanden die ze graag helemaal opeet dus bijna 200 gram)

19:00/19:30 - fles 180/6 opvolgmelk met 2 schepjes rijstebloem.

is dit een beetje goed schema. Ze groeit en slaapt hardstikke goed maar heb altijd wel twijfels.

Moet ik misschien die fles van 15:00 dan maar even zo houden tot ze haar diksap wat beter drinkt want aan hoeveel vocht moet ze per dag precies komen ?

Ik begrijp dat je ook thee mag geven. Welke thee kan ik dan geven ?

Hebben jullie nog wat tips ?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 6-8 maanden is het advies om ongeveer 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Wanneer je 3 flessen gaat geven kun je bijvoorbeeld 210 ml water met 7 schepjes aanhouden. Als 4 x 200 ml beter gaat is het ook geen probleem om dat nog even zo te houden. Korstje brood mag je wel proberen hoor. Gewoon even kijken hoe het gaat. Schema ziet er goed uit. Qua thee kan je rooibosthee geven. Ongeveer 1 liter vocht per dag is voldoende, dit is inclusief, melk, sap, toetje.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina