red 500 ml melk niet,

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lauri, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een probleempje. Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en ze heeft nu dr eerste tandjes. Maar sinds ze tandjes heeft weigert ze de fles;). Alleen als ze heel moe is wil ze de fles nog wel eens. maar ze moet toch voldoende melk naar binnen krijgen.
    Dit los ik op door pap te geven. maar om die 500ml naar binnen te krijgen moet ze 3x per dag pap eten, en dat vind ik wel veel. Ze is verder een goede eter, alles gaat er in. brood, fruit en groente is geen probleem. haar schema ziet er ongeveer zo uit.

ontbijt: 150+5 +granen
    tussendoor fruit
    lunch 1 broodje met beleg met 150+5 melk
    tussendoor rijstewafel o.i.d.
    avondeten potje+ toetje
    10 uur laatste fles voor nacht 210+7+ rijstebloem o.i.d.(wisselt)

Vaak wil ze de melk smiddags niet. heb al eens geprobeerd de laatste fles te later vervallen, zodat ze overdag wat meer eet, maar dan komt ze om 5 uur snachts al. werkt dus niet. ook vind ik dat ze weinig drinkt (eigenlijk bijna niks). Sinds we hebben ontdekt dat ze al met een rietje kan drinken, gaat het iets beter. Maar nog steeds niet je van het. Dr luiers zijn ook niet altijd even nat (volgens mij). Maar ze is alert, speelt lekker en voelt zich prima, gewoon een vrolijk meisje>

Kan ik het zo laten, of moet ik toch proberen meer melk of ander vocht te gaan geven. Of moet ze misschien al weer aan de vitaminen D.

Groetjes Lauri

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Lauri,

Vervelend dat je dochtertje wat slechter drinkt. Fijn dat ze wel lekker in haar vel zit. Het kan heel goed komen doordat ze tandjes krijgt, dan is het tijdelijk. Heb je al geprobeerd om de melk iets kouder aan te bieden? Soms gaat dat beter. Je kan ook eens proberen om haar wat extra yoghurt te geven, soms vinden kindjes dit tijdelijk wat lekkerder.

Het is fijn als je dochtertje wel 500 ml melk/vocht binnenkrijgt per dag. Mocht ze erg droge luiers krijgen dan is het goed om even met de dokter te overleggen. Mocht ze minder dan 500 ml melk drinken, dan kan je vitamine D (10 druppeltjes) geven.

Groetjes Linda

3. Lauri

Lauri Actief lid

20 jul 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie en advies. Dan ga ik maar met vit D druppels beginnen. Ze vind eten van een lepeltje momenteel gewoon veel interessanter dan een fles. En de melk wat kouder geven ga ik ook maar even proberen.

Groetjes Lauri

Deel Deze Pagina