Hoe oplossen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annie24, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je graag een schema aan wilt houden. Fles is gewoon heel anders dan borst. En je kan wel elke keer kleine beetjes gaan geven, maar je weet nooit of hij nu wel of niet nog 3 of 4 keer die avond gaat komen. Dus weet je ook niet hoeveel hij binnen krijgt (genoeg of teveel).
    Persoonlijk zou ik dat dan ook niet doen.

Ik zou dus ook wel een schema aanhouden, maar wel mee spelen. S'ochtends laten komen wanneer hij wil en dan steeds zo'n 4 uur tussen de voedingen aanhouden. Komt hij een keer een uur eerder of half uur later, gewoon laten gebeuren. Op die manier hou je ongeveer een schema aan, maar maak je het jezelf en je kindje niet te moeilijk.
    En over smiddags en savonds bij je willen zijn: ik zou er gewoon even lekker aan toegeven. Veel kindjes hebben zo'n moment. Wordt straks wel weer anders. En misschien is een buikdrager/draagdoek iets voor die momenten.
    Succes he!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    FLes is anders dan borst, maar juist voor kinderen die geflest worden is op verzoek gevoed worden zodat ze hun instinctieve vol-is-vol gevoel houden veel gezonder!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

waar geen wetenschappelijk bewijs voor is... of op verzoek gezonder is hangt van zo ongelofelijk veel andere factoren afhankelijk af... Doe vooral waar jij je als ouder goed bij voelt.

4. misa

misa Niet meer actief

Mee eens.. :)
    Ouder en kind moeten zich er goed bij voelen.

Daarbij blijf ik erbij dat het erg lastig is om geheel op aanvraag te doen met fles. Want je weet dat nooit of ze juist nog wel of niet vaak komen en of ze dus te veel of te weinig binnen zullen krijgen.

Ik kan dat iig niet. Ik geef om de 4 uur. Maar komt mijn mannetje een uurtje eerder of later, dan is dat ook goed. Maar geheel op aanvraag voel ik me niet goed en onzeker over. Maar gelukkig vind ons ventje dit ook goed!

Deel Deze Pagina