zelf naar 5 flessen??????

Discussion in 'Flesvoeding' started by mariska1976, Mar 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Andy,heeft maandag/dinsdag(de piek) last gehad van haar 2 maanden sprongetje.(is nu net 7 weken)
    Dus ik denk ah,ze komt in haar ritme.Nou mooi niet dus.

Nou moet ik haar vanmiddag wegen,maar ik schat haar tussen de 3900 en 4000 gr.

Dit was het ritme van Dinsdag:
    24.00/5.40/9.00/11.45/15.50/19.00

dit is het ritme tot nu toe:
    2.10/6.45

Ze is wel langer wakker,dus ik vraag me af of ze zelf aan het regelen is om naar de 5 voedingen te gaan.Ik heb zelf de nachtvoeding opgehoogd van 130cc naar 150cc.Die schoon op ging.

Helaas was het bij mijn oudste anders,die sliep van een op andere dag,na de voeding van 20.00 uur ineens door naar 6.00 in de morgen.En ik toen maar denken,dat ik haar in de nacht niet gehoord had.Ik geloofde het toen niet echt..............

2. misa

misa Niet meer actief

Als jij denkt dat je kindje eraan toe is, gewoon proberen hoor! CB hoeft nooit toestemming te geven, maar enkel advies wat je zou kunnen opvolgen.

Mooie maatstaaf om te onthouden:
    150ml x ...kilo = hoeveel die ze per 24 uur mogen (dus delen door het aantal flessen)
    Maar op mijn cb zeiden ze al dat je die som met 160 ml moet doen. Dat wist ik niet. Maar goed, het gaat erom dat je ongeveer een richtlij hebt.
    Dus bijvoorbeeld 160x4=640. Dus 5 flessen van 130 (afgerond). En dit is de totale voeding, dus incl water en poeder.
    Dus misschien beginnen met de laatste voeding wat ophogen en kijken hoelang ze doorslaapt. Dan kun je zo naar 5 voedingen.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hoi allemaal en Jois,

Ik had net het cb aan de lijn(telefonisch spreekuur)
    En ik kon wat hun betreft 5 flesvoedingen van totaal 130 cc gaan geven.
    Dus Jois,precies wat jij aangaf.
    Straks even wegen en dan gaan we kijken,wat voor tijdschema ik moet hanteren.
    Zelf zegt ze,dat het niet erg is,dat als ze een dag erbij heeft,waarop ze een 6e fles wilt hebben.
    Maar straks weten we het echt.

4. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu dat met 5 naar 4. Mijn dochter is bijna 5mnd en ik heb haar nog op 5 flessen zitten en geef haar af en toe wat fruit als het uitkomt(als ze wakker is) Maar wanneer weet je nou wanneer je kindje aan 4 flessen van 210/7 toe is?
    Ik moet haar wel voor de laatste fles slapend uit bed halen en dan drinkt ze deze meestal nog wel op.

5. misa

misa Niet meer actief

@Belly: ik denk dat je het gewoon moet proberen. Werkt het dan niet, dan kun je alsnog wel 5 flessen blijven doen. Succes!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volg je kindje gewoon. Kinderen weten vaak heel goed wanneer ze honger hebben, dus geef die fles gewoon als je kind er om vraagt. Ze weten ook vaak nog wel wanneer ze genoeg hebben, dus een beetje laten staan van een fles is ook niet erg.

Als je gewoon de flessen op verzoek geeft en je kind volgt, en noteert hoeveel je kind per 24 uur binnenkrijgt, dan is het ook helemaal niet erg als je kind de ene dag 5 en de andere dag 6 flessen neemt. Zolang je kind gemiddeld per dag maar ongeveer drinkt wat normaal is voor het gewicht.
    Een kindje van 4 kilo moet per dag ongeveer 600cc aangemaakte voeding drinken. Dus in totaal per dag ongeveer 18 schepjes poeder binnenkrijgen.

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Nou aan die 600 cc per dag heeft mijn dochter van 4 kilo niet genoeg aan.Dit hebben we geprobeerd en mevrouw kwam dus ipv 6 weer 8,met gevolg,dat ze tussen de 700 en de 800 zat.
    Dus 100 cc,daar heeft ze in combinatie voeding/per voeding niet genoeg aan....Mijn oudste ging net naar 110cc.

Ik weet ook niet of dit te maken heeft,dat mijn jongste 1.5 week te vroeg kwam en een hongerig kind is.
    Mijn oudste was met 40 weken en 3 dagen 2750 gram.De jongste bij 38.5 weken 2785,volgens het diagnostisch centrum en het ziekenhuis had de jongste tussen de 2900 en de 3000 moeten wegen.

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Vandaag is het weer hopeloos.....
    Gisterenavond om 23.00 een fles van 150 cc gegeven(proberen) om te kijken of ze iets doorslaapt.
    Niet dus,mevrouw kwam 3.15 weer.ze had gepoept.O.k.
    Nou ik heb haar na de verschoning weer in be gelegd,speentje erin.
    Maar die gooide ze er uit,na 10 keer proberen,ben ik om 3.30 maar weer de fles gaan geven.
    De 130 cc gingen er met gemak in.
    Maar dan.................................. 7.00 mevrouw kwam weer.
    Dus weer een fles van 130 cc gemaakt.En ja die ging er dus niet in.ze liet er 30 van staan...

Overigens heb ik haar voor de fles van 23.00 wakker moeten maken.Ze kwam dus zelf niet!!!!!:(

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Waar ik ook bang voor was,is dus uitgekomen.
    Doordat zij maar 100 heeft gedronken.,begon ze rond half 10 te huilen.Ik heb het nu 1 uur met de speen kunnen rekken en ik laat haar tot 11 uur maar huilen......:(Anders loopt haar schema weer niet zoals het moet.

Iemand tips.....Want dit werkt niet...Om 11 uur de fles, 3 uur weer komen en om 7 weer.:(

10. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat vervelend..! Als ze echt honger heeft, zou ik haar niet laten huilen en je schema toch een beetje los laten. (makkelijk gezegd, ik weet het!)
    Misschien komt dat nu ook doordat ze in een sprongetje zit en is het over een paar dagen wel weer beter en kun je je oude schema weer oppakken van 6 flessen. Dan komt ze straks misschien wel ineens met een nacht doorslapen. Kun je dan naar 5.

Ik weet niet welke voeding je geeft, maar als je meisje zo hongerig is is voeding voor hongerige baby's wel een idee. Heb je van meerdere merken. Het heet forte geloof ik.

Veel succes vandaag!

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    ik zou haar ook niet laten huilen als ze honger heeft hoor... Dan maar even het schema in de war. hoeveel zou ze drinken als ze d'r gang mocht gaan? en met hoeveel is ze wel tevreden?

kinderen zijn geen machines die allemaal hetzelfde zijn.
    mijn mega baby dronk in het begin echt "veel te weinig" en groeide ook maar weinig, maar dit hoorde gewoon bij mijn kind. en zo is ieder kind weer anders.

succes hoor!!!

12. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Als ik het schema in de war laat schoppen,dan gaan de flessen niet leeg en dan komt ze 7 a 8 flessen en dan iedere keer 100/110
    dan komen we weer tussen de 2 a 3 uur uit en dat voor een kind,dat a.s. woensdag weer 2 maanden is.Dit is dan toch ook niet goed.
    Ze komt verders goed aan.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoeft niet perse niet goed te zijn hoor. Heel veel kinderen doen het beter op vaker een kleine fles i.p.v. maar 4 of 5 keer op een dag een grote plens.
    Belangrijkste is dat je uitvogelt wat het beste bij je dochter past!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wat kun je het jezelf moeilijk maken met per se op uur en tijd willen voeden!
    Ik zou zeggen geef dat kind toch te eten als ze daarom vraagt en als je dan niet uitkomt met je flessen, verdeel dan het aantal cc wat ze nog mag drinken over de rest van de dag.

Bv ze mag 600 cc per dag en zes krijgt flessen van ongeveer 120 cc. Maar om twee uur wil ze de fles van drie uur al zodat je om 7-8 uur een probleem hebt. Geef dan die fles, dan mag ze nog 240 cc op de rest van de dag en dat verdeel je dan over 3 flessen ipv 2. Of je geeft er een dag een extra fles bij. Als je dan de volgende dag weer 5 flessen doet is er toch niks aan de hand?

15. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou als ik haar laat komen,dan komt ze op de verkeerde momenten .
    Bijv een half uur voordat ik haar zus van school moet halen,met als gevolg,dat madam alles eruit gooit.

16. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben al inmiddels achter de oorzaak,waarom ze op rare tijden verschillend eet.(ja gisteren de eureka tijdens het kijken van Terminator salvation)

Normaal is het zo,dat een baby na de geboorte afvalt.
    De norm is 10% mijn jongste is dus 12% afgevallen,vandaar dat ze zo hongerig is en veel wilt eten en dat ik om de 4 uur niet haal....

Ik wil vandaag uitgaan proberen,om haar om de 4 uur(6 voedingen) te voeden en ipv 130/110 cc.....

Daarnaast,thans dat denk ik wat betreft doorslapen,dat het ietsjes langer gaat duren.
    De oudste sliep met 7 weken door.
    Mijn jongste zou in princiepe als ze met 40 weken zou zijn geboren,dat ze 5 a 5.5 weken oud zou zijn geweest.Dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
    Dit laatste is natuurlijk gokken,maar ik denk wel zoiets

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik wens je veel succes, ik ben zelf niet zo van het rekenen. Ze komt als ze komt en ze drinkt wat ze wil (fles en borst). Maar ik begrijp dat je nog een kindje hebt en dat het soms niet handig uitkomt.

Probeer haar niet teveel te dwingen, honger is honger en ik ben van mening dat ze zelfs als ze zo jong zijn niet moeten leren te eten omdat het moet maar omdat ze honger hebben, ik vind dat onze generatie veel te weinig naar zijn lichaam heeft leren luisteren wat eten betreft.

Hier drinkt Simone soms 4 keer op een dag, soms 7 keer, en dat kan best ook midden in de nacht zijn (maar dat komt niet zovaak meer voor). Flesjes op een bepaalde tijd geven is ons nog nooit gelukt, ze moet ze gewoon niet als ze er niet aan toe is :) En ik weet niet eens meer wanneer ze ging doorslapen, ik vond het niet zo belangrijk, zolang ze een happy baby is vind ik alles prima :)

Share This Page