Ik heb een aantal dagen geleden al een topic geopend over de nare hoest die m'n zoontje al een klein weekje had. Inmiddels zijn we daarvoor naar de huisarts geweest en blijkt 't pseudo-kroep te zijn (geweest). Hoestdrankje gebruiken, zetpilletje en verder niet teveel aan doen. Oké dan, moet goed komen. Twee dagen is hij echt ziek geweest, koorts en veel hoesten en snotteren. Daarbij ook nog misselijk waarschijnlijk vanwege het vele slijm wat los kwam en niet goed kunnen slapen vanwege de hoest. Afijn.... het waren dus al behoorlijk vermoeiende dagen. Afgelopen nacht (nog steeds koortsig) heeft hij welgeteld 2 / 3 uurtjes geslapen na een dag van ook maar een uurtje of 2 slaap. Om de tien minuten (echt waar!) werd hij wakker, huilde hij of hoestte zo erg dat we er wel heen moesten voor ons gevoel. Natuurlijk hebben mijn vriend en ik dit een beetje verdeeld maar aangezien mijn vriend vandaag nog moest werken heb ik toch de meeste toerbeurten maar op me genomen. Van 12 tot 1 heb ik geslapen en van 4 tot 6 ongeveer. Nog niet zo heel erg, we zijn wel wat gewend met ons kereltje, 't is nou eenmaal geen enorme slaper, maar de laatste tijd ging het juist weer erg goed en ik ging er net aan wennen om weer eens nachten van 6,5 / 7 uurtjes te pakken. Maar goed, vanochtend was Dennis dus een stuk beter, dat kon je gelijk merken en zien en van vermoeidheid was eerst ook nog geen sprake. Ben lekker met 'm in bad geweest met de douche erbij aan - goed voor de luchtwegen - en heb nog even met 'm gespeeld voordat ie z'n fruithap kreeg, ook heeft hij nog even alleen op z'n kamer gespeeld - ik was wel in de buurt natuurlijk - (hij kruipt sinds een weekje, daarvoor was het een billenschuiver dus er valt veel voor 'm te ontdekken op 't moment. ) Tijdens het eten van de fruithap begon meneer in z'n ogen te wrijven en aan z'n oren te trekken en te jengelen dus ik dacht: 'hallelujah, hij wordt moe!' Het is nu 40 minuten geleden dat ik 'm in bed heb gelegd... en ben alweer 2 keer bij 'm geweest. Hij zat doodleuk rechtop in bed te kraaien en te doen alsof er niets aan de hand is en hij net wakker is geworden! Ik wilde eigenlijk gewoon m'n hart even luchten want ik ben doodop na de afgelopen 3, 4 dagen en nachten. Vind het nu niet echt leuk meer ook... lol. Krijg tegenzin om naar 'm toe, (vooral omdat ie zo ligt te geinen en mij dan met zo'n blik aankijkt waar de ondeugd van af straalt) maar moet wel omdat hij anders zittend in slaap valt (als hij al in slaap valt...) en dan wordt ie een half uur later min of meer in paniek wakker. Het is wachten op de vermoeidheid die toch ook eens bij hem moet toeslaan... toch??? *gaap*
Herkenbaar inderdaad.. Onze dochter heeft dat laatst ook gehad na een aantal dagen ziek te zijn geweest, absoluut niet slapen maar wel doodmoe.. Ik heb haar eerst in de wandelwagen gezet en rondje gewandeld in de hoop dat ze in slaap viel maar helaas, daarna in de auto gezet en gaan rijden en binnen twee minuten vertrokken. Terug naar huis en campingbedje beneden gezet en voorzichtig overgelegd met jas en al en ze heeft drie uur geslapen! (en mama ook) Succes!!
Dank voor je reactie Sandraske! Omdat hij nog niet weer helemaal beter is neem ik hem nog niet mee naar buiten, huisarts adviseerde hem nog een paar dagen binnen te houden i.v.m. zijn nare hoest. Ik zou inderdaad graag even met 'm willen wandelen of zo, al is het maar sporadisch dat ie daarvan in slaap valt ook, haha! Hij is nu trouwens al een minuut of 10 stil.. zou 't dan toch nog? Kan ik de hond even snel uitlaten. (Grote broer van 12 is thuis hoor )
Nee, zolang hij nog verhoging/koorts had en nog hoest was het beter om nog eventjes binnen te blijven. Evt. even de hond uitlaten of zo kan geen kwaad (gister ook gedaan en vanmiddag gaan we weer), maar nog geen hele lange wandelingen. Normaal is het goed om bij pseudo-kroep naar buiten idd, maar de combinatie met de koorts maakt dat 't dan juist beter is om niet te lang naar buiten. *edit* Hij heeft overigens vanochtend dus al met al een kwartiertje geslapen. Daarna weer mee naar beneden want hij was klaarwakker. Werd tijdens het eten weer moe (overigens nog geen halve boterham gehad omdat hij zo'n beetje te moe was om te slikken) en ligt er nu weer 20 min. op en hij is (zoals 't nu lijkt!) stil. Pff... ik ga ook even liggen denk ik.
Dank je! En inderdaad, ik heb me er enorm over verbaasd de afgelopen dagen, hij was zo zielig en ziekjes, maar slapen? Ho maar! Vanavond ook weer, ik leg hem om half 7 in bed (vanmiddag heeft ie een kleine 2 uurtjes geslapen trouwens), hij was ècht, echt, echt moe maar ik heb 'm weer tot 4 keer moeten neerleggen omdat ie weer enorm aan 't keten was geslagen in bed. En maar roepen 'Nijntttiee' (muziek Nijntje hangt aan zijn kast).... Uiteindelijk is ie om kwart voor 8 eindelijk stil gebleven. Gelukkig gaat het verder wel stukken beter met 'm, daar ben ik wel heel blij om natuurlijk. Eens afwachten hoe het vannacht zal gaan.