Hoi, Onze zoon gaat al naar een kinderdagverblijf maar omdat ik merk dat ik het sporten in teamverband erg mis heb ik besloten weer te gaan sporten. Erg leuk maar onze oppas (overbuurmeisje) is helaas verhuisd en we moeten dus een nieuwe oppas vinden voor deze 4 uurtjes per week (van 8 tot 10, 2 avonden per week). Ons zoontje slaapt op deze tijden al, ik kan hem zelf op bed brengen dus dat is wel fijn. Maar nu lukt het gewoon niet om een oppas te vinden! Ik had een advertentie op marktplaats gezet maar kreeg hier echt hele vreemde reacties op (van hele oude vrouwen tot meisjes/jongens van 12 die 's nachts mailen en ook aanbieden dat ze klusjes in huis willen doen). Ik kreeg er een heel vreemd gevoel bij en heb de advertentie er maar weer afgehaald. Hoe zijn jullie aan je oppas gekomen? En wat zijn jullie "eisen" aan een oppas? Dus mogen het ook jongens zijn, oudere vrouwen of meisje van 12/13?
Hoi Yummy, ik heb zelf echt jaaren opgepast vanaf mijn 15e. Op een gegeven moment ging dat gewoon via via en had ik zoveel adressen dat ik het gewoon als inkomen kon zien. Mijn tip is dus ook, informeer op de creche, bij vrienden, bij je sportclub of whatever waar andere moeders zijn of zij misschien iemand weten. Vaak heeft iemand misschien ook wel een dochter die kan oppassen! ik heb ook bij zoveel collegas en tennismaatjes van mjn ouders op de kinderen gepast! succes met zoeken!
Ja misschien viavia. Misschien kun je eens ouders of medewerkers van het kdv aanspreken of ze iemand kennen. Veel rondvragen. Ja, of marktplaats, maar dat lijkt me ook wel beetje eng.
Voor mij zijn jongens als oppas ook echt wel acceptabel. Waarom niet. Mijn broer en ik hebben vroeger ook beiden opgepast op kindjes uit de buurt. Maar de eerste associatie met oppas is meestal een meisje inderdaad. Overigens vind ik een jaar of 14 wel minimaal
Ik zou nooit een oppas via Marktplaats aannemen. Het beste is om het via via te doen en bijvoorbeeld goed in je netwerk te verspreiden dat je opzoek bent naar een oppas. Wij hebben een leuk 17 jarig meisje dat de dochter is van een van de leidsters van mijn zoontje. Op de kdv's heb je vaak stagiaires of dochters van of zusjes van die als oppas werken. Daar heb je ook wel een grote kans om iemand te vinden. Succes. Oh ja, criteria: liever geen jongens, minimale leeftijd van 16 jaar.
hoi yummy, ik weet niet waar je woont maar ik pas op in arnhem en omstreken. wie weet kan ik je verder helpen. groetjes
Ik zou denk ik ook voor minimaal 16 jaar gaan en geen jongen, tenzij het m'n broertje of neefje is ofzo. Hier willen we ook nog een keer een vaste oppas, ik geloof dat de buurvrouw een meisje heeft wat geregeld bij hen oppast, wil ik nog eens naar informeren. Nu past mijn zusje af en toe op, m'n nichtje zou het misschien ook willen doen maar dan zitten we weer met halen en brengen (20 km afstand).
Ik ga voor via-via, dat voelt voor mij vertrouwder dan een helemaal-vreemde. Als het wel een echt vreemde is, altijd referenties nabellen. Minimumleeftijd: 16 jaar. Liever nog wat ouder (onze huidige oppas is 19, de vorige was 25), ik vind de verantwoordelijkheid best groot. Bovendien wil ik het zonder schuldgevoel redelijk laat kunnen maken en dan is het fijn als ze zelf nog met de tram naar huis kan, ipv dat ik haar thuis moet brengen. Zelf paste ik trouwens ook op bij de kinderen van mijn zus toen ik pas 14 of 15 was, maar dat is al heel lang geleden. Het lijkt mij een goede om aan andere ouders op het kdv, of bij je in de buurt, te vragen of zij een goede oppas weten die er wel een adresje bij wil hebben.