Hoi, Wat betalen jullie per uur aan de oppas aan huis? (Dus als jullie eens een avondje weg gaan etc, geen dagopvang) Wij zoeken voor 1 á 2 avonden per week een oppas (van 19.30 tot 22.00) en ons zoontje slaapt op deze tijden al (ik breng hem ook zelf op bed). Net een kennismakingsgesprek gehad met een meisje hier uit de buurt en ze vraagt voor deze uren 5,50 per uur. Is dit een normaal/redelijk tarief? En hebben jullie ook verschillende tarieven als kinderen al slapen of wanneer ze nog op bed moeten worden gebracht etc?
Ik vind 5,5 euro juist helemaal niet te weinig voor een avondje op de bank zitten. Ze hoeft zich immers niet met je kindje bezig te houden. Wij betalen 5 euro per uur, dat vind ik overigens ook wel max voor als ze niets hoeft te doen. Onze oppas past ook weleens overdag op en dan krijgt ze 6 euro per uur. Is ze heel blij mee, ze is 17.
ik vindt het ook wel vrij veel voor als hij al op bed ligt. Hier is het 4,50 als die al op bed ligt en 5 euro als die nog wakker is dit gebeurt zelden. overdag past ze nooit op hebben we kdv of oma voor die zeldzame gevallen
ik vraag zelf ook 5 euro per uur, veel meer krijg ik er als 24 jarige ook niet uit.. dus ja vind rond de 5 euro een goede prijs.
Ik betaal mijn oppas 15 euro voor een avond. De ene keer ben ik 2 uur weg, de andere keer 4 uur... gemiddeld komt ze op een euro of 5-6 per uur. Ik vind het per avond betalen erg makkelijk, hoef ik niet te rekenen, te haasten etc en zij weet ook hoeveel ze gaat krijgen. Mocht ze overdag komen hou ik 6 euro per uur aan en rond het bedrag altijd naar boven af, geeft wat makkelijker... soms is mijn dochter wakker als ze er is en soms niet....
Ik vind het veel! Ik pas hier ook voor 5 euro per uur op, meestal 's avonds en soms overdag en 3 kindjes. 's Avonds doen de ouders ze op bed, overdag heb ik er meestal maar 1 en soms de anderen uit school halen. Hier paste ik vroeger op voor 3 euro per uur. Nibud zegt voor avond babysitten 2,50 tot 3,80 per uur. Overdag 3,80 tot 5,70 voor 1 kind.
Hier meestal 3,5-4 euro per uur (ligt aan het afronden). Dat vind ik ook eigenlijk meer dan genoeg voor een avondje oppassen als de kids slapen. Ze gaan hier zitten studeren ipv thuis. Daarnaast zou het voor mij heel scheef voelen dat onze gastouder 3,90 / uur krijgt voor de zorg voor mijn kind waar ze overdag veel meer voor moet doen en een oppas voor de avond dan meer zou krijgen.
mijn go krijgt 4 euro per uur zou er toch echt heel hard over nadenken als ik dan iemand voor de zorg van alleen mijn zoon terwijl hij op bed ligt meer te gaan betalen!!
Wij betalen 6 euro per uur, ongeacht het tijdstip van de dag en of ze al slapen of niet. Ik ga ook geen toeslag betalen als ze tóch weer wakker worden, dus om die discussie voor te zijn betalen we gewoon altijd het zelfde bedrag. Vind het een schappelijk bedrag. (vorige oppas betaalden we 7,50 per uur, maar omdat ik hier had gelezen dat dit écht veel was, hebben we deze 6 aangeboden en daar ging ze gelijk mee akkoord) Het is een studente van 19 jaar, en geen familie. Oppassen bestaat bij ons meestal uit: eind van de middag komen, eten met de kids, nog even spelen, ze naar bed brengen en daarna (als het goed is) tv kijken of studeren tot wij weer thuis zijn.