hoe opruimen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Calimero, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo dames

dit is misschien een hele rare vraag :oops:
    maar als je nou op bed ligt en je vruchtwater is gebroken
    wat doe je dan? ik bedool dan hoe ruim je zoiets op?
    ik ga er van uit dat je hele bed zeiknat is en dan heb je dat zijltje eronder
    waar naar mijn idee alles gewoon boven op blijft liggen..

of zie ik het een beetje TE rampzalig?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik weet het niet, maar volgens mij breken maar bij 10% van de bevallingen eerst de vliezen, dus de kans dat het gebeurt in bed is sowieso niet zo groot.

3. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Volgens mij zijn er 101 scenario's mogelijk maar als je vliezen breken in bed wil niet zegen dat je meteen "zwaar" aan het bevallen slaat zeg maar, dus dan kun je het volgens mij nog best zelf opruimen. Het zijn ook geen liters water die eruit stromen volgens mij, alhoewel ik die visioenen af en toe wel heb :)
    En de kraamverzorgster of verloskundige komen ook kijken en assisteren en dan ruimen ze het ook wel op lijkt mij, mocht je het zelf nog niet gedaan hebben.

4. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    bij mij braken de vliezen eerst lag lekker te slapen der is toen wat in bed gekomen en de rest heb ik opgevongen in een bakje.
    Ik ben toen naar beneden gegaan en stond in de keuken en toen kwam het er in een golf uit en toen kreeg ik ook al gelijk weeen dat in de keuken heeft mn manlief nog snel opgeruimd voordat de vk kwam en het bed heeft de kraamhulp verschoond :)

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ MarionM: Nou bij mij kwam er toch heeeeeeeeel veel vruchtwater uit, bij elke wee een golf... Dat wil je toch liever niet in je bed hebben :)

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn vliezen braken om 04:00 toen ik toevallig net de badkamer binnen stapte om te plassen.. schoon bed dus :D ...

Maar ik denk dat het wel losloopt. MOCHTEN je vliezen breken in bed, dan is het (op een uitzondering na) niet zoveel dat je je bed uitdrijft... het vocht zal wel in je beddegoed trekken, en het zeiltje beschermd je matras. Je kan iig niets meer dan zo goed mogelijk je bed beschermen ;)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat komt allemaal wel goed hoor meid! Als je bevalling snel daarna begint ruimt de kraamverzorgster het wel op en gebeurt er verder nix dan kan je man of zelfs jijzelf het bed nog verschonen ;)

8. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    oh leuk, en ik maar denken dat het wel meevalt met dat vruchtwater :rolleyes: ;)
    Dus die visioenen van golven vruchtwater kunnen best wel eens kloppen :)
    Overigens zijn wij al van plan een nieuw matras te kopen en dat gaan we dus na de bevalling doen. Dus dat komt wel mooi uit. Wat niet wegneemt dat ik hoop dat ons matras een beetje droog blijft :)

9. sweetangel100

Hahaha dat hoop ik ook Marion...
    Nieuw matras kopen NA de bevalling is in elk geval een slim idee!
    Het golfde er bij mij wel uit ja... Ze hebben in t ZH mijn vliezen gebroken en heel vaak het zeiltje verschoond onder me haha

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Die golven had ik idd ook! Als de wee wat heftig was, leek het wel prettig dat er vruchtwater uit liep...(kan het niet anders omschrijven dan op deze manier..)
    Idd vaak het zeiltje verschonen. ikzelf heb van heel het vruchtwater geen drup gezien ;)

11. sweetangel100

Ik ook niet Kiz hahaha
    Maar voelde me wel onprettig dat het de hele tijd eruit golfde... Dat weet ik wel nog... Voelde vies nat en klef... Nee vond het niet fijn haha... Ik was blij toen ik 'leeg' was :)

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm nou ja ik wacht het wel af.. zit nix anders op :)
    maar ik beval in het ziekenhuis dus zou het zelf wel op moeten ruimen als mijn water eerder breekt dan de ween beginnen....

Deel Deze Pagina