Draagzak/doek en de fiets wel of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 7nov12, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg al maanden 'dat doe je toch niet!' Maar ik begin nu toch een beetje te twijfelen of ik niet een beetje overdrijf? Een collega zei laatst dat ze dat wel gewoon doet omdat je anders nergens meer komt.

Ik ben verslaafd aan mijn fiets en ik mis het echt dat ik niet even op de fiets even ergens heen kan. Toch heb ik het de afgelopen 8 maanden niet gedaan met mijn zoontje. Hij kan nu bijna zelf gaan zitten merk ik, binnenkort zal hij voor op de fiets kunnen. Ik kan dus nog wel even het geduld bewaren. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe anderen dat doen!

Ga jij met je kindje in de draagzak/doek op de fiets of vind je dat absoluut niet kunnen?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    nee ik zou het niet kunnen.

Moet er niet aan denken te vallen met zo'n kleintje (ik ben een keer met mijn 2.5 jarige peuter achterop de fiets gevallen en dat heeft al een enorme emotionele impact gehad). Helemaal in zo'n doek hebben ze nergens stevigheid om zich heen als je valt.

Of stel je voor dat je een noodstop moet maken en dan met je kleintje het stuur hard raakt.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Nee daar heb ik de babymee voor! War de maxicosi in kan. Vind hij prachtig.

4. Metire

Metire Niet meer actief

Ik zou het never nooit erop willen wagen, straks val je of wordt je aangereden.. veel te eng. daarom heb ik een bakfiets aangeschaft, daar kon ik de maxi cosi in een speciale houder inzetten en nu kan hij ondertussen op een stoeltje op het bankje. Als dat te duur is zou ik mijn kindje eerder in zo'n fietskar zetten, ook al vind ik dat ook een beetje eng zo achter je fiets.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou niet doen. Maar zo wel, dan op mijn rug, sowieso niet op mijn buik.

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    niet doen! levensgevaarlijk.
    ik zie soms moeders zo fietsen en wil het liefste haar ter plekke een mep verkopen.
    wat als je aangereden wordt? omverwacht moet stoppen en het hoofdje knalt op het stuur? en al die schokken die het hoofdje op moet vangen door hobbels in de weg?
    i
    k zag laat een moeder fietsen, kind in draagzak op de buik, 1 hand achter het hoofdje andere hand aan de telefoon:$

dan maar een paar maanden lopen of met de bus en desnoods een babymee maar dat lijkt me ook gevaarlijk en hobbelig.

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik ben dus niet de enige die het maar een eng idee vind :)

Zo'n babymee heb ik wel overwogen maar ik vroeg mij altijd af wat je dan met je maxicosi doet.... Die laat ik echt niet op me fiets staan hier in Amsterdam!

Ik wil graag een bakfiets maar die kan ik hier niet buiten laten staan, teveel hangjeugd hier en we hebben geen grote schuur.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Ik doe het niet. Maar als als als, dan alleen op mijn rug

9. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Ik zou het niet doen!

Ik ben ook een fietser maar heb echt gewacht totdat hij kan zitten in het fietszitje. Moet er niet aan denken als ik zou vallen.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Inderdaad misschien op je rug wel een mogelijkheid...ik bedoel maar als je kindje eenmaal voorop de fiets zit en je valt...dan kan je kindje ook met zijn/haar hoofdje op de straat terecht komen. Op mijn buik zou ik persoonlijk niet doen!

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

ALS ik het zou doen, zou ik baby altijd op mijn rug dragen. Ik doe het zelf niet want vind het te eng. Maar je moet zo denken, ook als je wandelt kun je aangereden worden.

Is een fietskar geen idee? Minder groot dan een bakfiets en misschien past die wel in de schuur?

12. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik fiets met mijn zoontje op mijn rug. Op mijn buik zou ik niet zo snel doen.

13. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ik zou het ook niet doen. Ik snap wel je problemen wat betreft babymee of bakfiets. Ik zou dan zelf voor een fietskar gaan. Velen zijn makkelijk tot kinderwagen om te toveren. Maar ik zou hem volhangen met die oranje vlaggetjes omdat hier op alle rotondes fietsers voorrang hebben, maar veel automobilisten blind en haastig zijn.

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

15. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ja ik heb t wel gedaan wel korte stukjes hij vond t prachtig..
    Vallen en aangereden worden kan ook als ik gewoon op de fiets zit met de kids ik fiets overginds ook met 2 kids en de hond zie gern probleem..
    Hond is goed genoeg opgevoed om te weten dat ze absoluut moet luisteren.
    Bakfiets leek me ook super maar die kan hier niet door de poort.kan de draai ni wniet maken.
    Maxicosi drager vind im maar een eng ding en ook zit dochtet al achterop...

16. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Maar even voor mijn beeldvorming. Jullie hebben het over vallen en aan gereden worden, maar dat is toch net zo gevaarlijk als ze in een fietsstoeltje zitten?

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nooit je hebt niets geen bescherming.

Ik pas gaan fietsen toen ik een goed zitje had en een goede helm.

En natuurlijk toen ze goed uit zichzelf gingen zitten

18. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik zal nu wel afgeslacht worden hier:) maar ik doe het wel!!! Met dochter en zoon altijd gedaan in de babybjorn buikdrager, en nu met nummer 3 (3 weken oud) ook. Op mijn buik, tegen me aan....
    Ik vind de ergerlijke blikken die ik krijg, zo van "wat een loeder van een moeder", ook erg overdreven... Iedereen heeft het over vallen of aangereden worden, maar ik rij heel rustig en heb goed overzicht op de situatie in het verkeer, neem geen onnodige risico's, en bel ook niet op de fiets etc.
    Als we op die manier gaan denken, dan kunnen we niets meer doen met onze kinderen, want in je auto kan je ook aangereden worden en over de kop vliegen etc.... noem maar op. Overal is gevaar.

Ik doe het, omdat het leven toch doorgaat. Andere kinderen moeten naar school (gelukkig bijna vakantie) en als ik alles dan lopend af moet dan moeten we 2 uur eerder de wekker zetten;)

Dus als je altijd alert bent en geen onnodige risico's neemt, dan moet kan je het gewoon doen, maar dat vind ik:D

19. Metire

Metire Niet meer actief

Ja klopt, alleen is het kindje wanneer het in een stoeltje kan zitten al wat groter en zit naar mijn idee dan stevig in de gordeltjes en je kan als moeder niet bovenop je kindje vallen. maargoed alsnog gevaarlijk natuurlijk.

Mijn persoonlijke keuze is ook een bakfiets. daarin zit mijn zoontje stevig in een stoeltje met gordels in een stevige bak met stalen 'bumper' eromheen. Met een bakfiets voelt het voor mij het veiligst maar in realiteit is natuurlijk alles gevaarlijk. het is maar net waar je voor kiest. een kindje in draagzak zou ik nooooit doen maar ik zou een moeder die het wel doet niet schuin aankijken.

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    nou en ik doe het wel. strak in de doek tegen mn lichaam aangeknoopt zodat het hoofdje stil blijft en een moederfiets met moeder stuur zodat er genoeg ruimte is. op mn rug kan ze niet, mn zoontje zit al achterop. en zo slaapt ze heerlijk. en wij kunnen naar makkelijk naar de stad zonder met de auto naar de parkeer garage te moeten en daarna een pokke end lopen en ons scheel betalen :) ook voor zl is het heerlijk, dus waarom zou ik het hem ontnemen?

Deel Deze Pagina