Kan iemand me nu uitleggen, of Soja nu wel of niet kan, naar aanleiding van dit onderzoek? (omdat er ook op mensen gedoeld wordt) Mocht ik niet reageren, we gaan straks helpen en eten (bbq) bij de buren Dwerghamster - Onvruchtbaar door soja? Alvast bedankt!
Bij mensen bedoel je? In heb gelezen dat Soja bij mensen ook onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Ik geloof dat het in het boek van hormoonbalans stond. Zal het nog ff opzoeken.
Dank je wel alvast, schrok hier behoorlijk van, het idee dat je ondanks een gezonde levensstijl hierdoor niet zwanger kan raken. Weet iemand toevallig ook of extra magnesium ook kan helpen tijdens het zwanger raken, ze zeggen dat dit er voor zorgt dat de baarmoeder beter ontspant?? Waarom deze vragen? een vriendin van mij zit met deze vragen, en mag zelf dus niet (vanwege streng geloof) op internet van haar man.
Ik heb zoiets ook wel eens gelezen, maar volgens had dat alleen bij mannen negatief effect op de vruchtbaarheid ofzo. Weet het ook niet meer precies.
Dit is wat ik vind op internet Neem niet te veel soja producten zoals sojayoghurt, sojamelk, tofu en tempeh. Soja bevat fyto-oestrogenen, plantaardige stoffen die verwant zijn aan het vrouwelijk hormoon oestrogeen en kunnen de hormoonhuishouding verstoren.Normaal, matig sojagebruik kan geen kwaad. In mijn boek van het hormoonbalansdieet staat dat het een hormoonboester is: met mate, goed is voor vrouwen. Remt de oestrogeendominantie voor de overgang en verminderen de gevolgen v e oestrogeentekort na de overgang. Hoge inname van Soja kan via een verslechterde mineraalopname de schildklier vertragen. Dus ik neem aan dat dat betekend om het niet te doen. Want we hebben het hier niet over de overgang. Er staat me iets bij dat de schrijver van dat boek ook eens iets heeft geschreven over Soja en zwanger worden maar kan het niet meer vinden
Hmm... Ik ben al vanaf mijn eerste aan de sojamelk (koemelkallergie) en bij ons was de eerste ronde meteen raak. Manlief dronk gewn sojamelk (nu wel trouwens) maar gebruikte bijv. wel sojaboter etc. Tja wat moet je er van zeggen? Ik geloof er niet in iig. Edit: we zijn trouwens ook nog vegetarisch... Dus tofu staat hier toch wel minimaal 1x per week op menu.... En soja vleesvervangers ook...
Ik eet ook geen sojaproducten meer. Past niet in mijn Endometriose dieet ivm hoeveel hormonen die er in zitten.