Mijn man wil zich wat meer gaan verdiepen in het katholieke geloof. Daarvoor is hij op zoek naar een (informatief) boek. Heeft iemand een goede titel? Hij zoekt ook een soort dagboekje zoals protestanten die hebben.
Hoi Lionne, Voor mensen die over willen gaan tot het Katholieke geloof of die vanuit de hervormde kerk komen en meer willen weten over het Katholieke geloof raad ik je het boek:" Word toch Katholiek " aan. Ik heb even de mijne opgezocht, voor het isbn nummer en de schrijver, maar ik kan hem niet vinden, ik denk dat ik hem heb uitgeleend. Het is een duidelijk boek over hoe en wat Katholieken geloven, met daarbij (uit mijn hoofd) de bijbelteksten aangegeven, zodat je dat terug kunt vinden in je Bijbel. Het is een boek wat met name gericht is op mensen die vanuit een andere richting komen die Katholiek willen worden. Ik heb op dit gebied een enorme bibliotheek, dus mocht je nog eens wat specifieks willen weten, pb me gerust over wat je man zoekt, dan kijk ik wat daar op aansluit en kan ik je eventueel wel meer titels geven.