Pap uit een boord?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Vanaf wanneer moeten baby's gaan leren om pap uit een boord te gaan eten en niet meer uit een fles?
    Amy is nu 9 maanden, maar pap uit een boord... echt niet.
    Hoe zijn jullie daarmee begonnen en wanneer?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Tsja, sommigen eten het wel en anderen helemaal niet. Dit is niet verplicht. Je kan de pap ook vervangen door melk met een boterham.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano eet sinds hij 7 maanden is pap uit een bord. dat gaat prima. maar hij eet ook groente en fruit van een bordje met een lepel.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Toen Louise voor het eerst pap kreeg (met een maand of 5) hebben we dit meteen met een lepeltje gegeven, nu we groente en sinds gisteren ook fruit krijgt, eet ze dat met een lepel en krijgt ze haar pap in de fles.

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik ben hiermee begonnen toen ze 6 maanden was,nu wil ze nog alleen maar eten van een lepeltje,want de fles krijg ik er niet meer in....
    Ik denk wel dat het voor ieder kindje anders is...je kan ook boterham en flesje geven!

Groetjes,

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meestal zo met een maand of 6. Pap in een fles doe je alleen voor het gemak als je geen tijd hebt om lepeltjes te voeren, want van pap uit een fles leren ze niets.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb Emme vanaf zes maanden pap gegeven en meteen van uit een bordje met een lepel. Is ook beter voor de ontwikkeling van de spieren in de mond (en dus ook voor de spraak). Doe het nu nog steeds. Het kost idd meer tijd, maar ik vind pap uit een fles onzinnig.

Pim

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

We hebben nooit pap in de fles gegeven maar meteen van een lepeltje en het gaat heel goed ze was 5 maanden toen we daar mee begonnen

9. Hester

Hester Niet meer actief

Vanaf 4 maanden hebben we het uit een bord gegeven, maar we geven het ook af en toe uit de fles. Het gaat hier ongeveer even snel en netjes met lepel of fles, maar soms wil ik ´m lekker op schoot tegen me aan hebben liggen met de fles voor de gezelligheid (ipv in de kinderstoel uit een bordje eten).

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ligt het eraan......als hij 's morgens pap eet dan gewoon uit een bordje en als hij 's avonds na het badderen lekker rozig is dan neem ik hem heerlijk op schoot met een fles pap
    verder krijgt hij fruit warme eten yoghurt en evt smorgens pap met een lepel dus die ene fles zal het hem niet doen qua mondmotoriek etc.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    pap uit een fles is echt geen gemaktszucht. Daan heeft pap een tijdje heerlijk gevonden maar alleen uit een fles maar hij houd ook van zijn flesje:)
    Van een bord wilde hij het echt niet dus het is geen gemakzucht

12. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Als je baby al fruit, yoghurt en groente van een lepeltje eet, maakt het volgens mij niet veel uit of je de pap nou in de fles geeft of ook op een lepeltje. Het lijkt me inderdaad dat hij dan al voldoende oefening krijgt voor de motoriek. Of heeft het een andere reden?

Wij geven pap meestal als laatste voeding. Dan is hij al moe en rozig en ik vind het dan ook prettig om hem lekker tegen me aan te hebben.
    Lijkt me voor hem ook wel knus, zo vlak voor het slapen gaan.

13. emmie

emmie Niet meer actief

nou ik heb net voor het eerst bambix pap met granen en vezels gegeven, in een bordje! maar pffffffffff wat een geklieder! :(
    en we hebben er ongeveer 40min over gedaan! maar ja zal ook wel ff wennen zijn.. verder de groente en fruit doen we ook met een lepeltje.

Maar Seff is hier altijd zo wild als ik met een bordje en lepeltje bij hem kom zitten, hij slaat dat wat om zich heen en begint met zn voetjes te spartellen...hebben jullie kids dit ook?
    XXX

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van mij probeert alles om het bordje te pakken

15. emmie

emmie Niet meer actief

ja inderdaad het bordje het lepeltje, maakt niet uit!
    of zit zn mondje helemaal voor, hup doet ie zn handje er bij in!
    ik moet ook echt leren wat geduldigeren te zijn! ik zit nu alweer te denken, of zou ik het toch in een fles doen? :(

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kind zelf ook een lepel geven dat is ie afgeleid en kan ie 'helpen', dat geeft veel rust.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb zo'n kinderstoel waarvan je het stoeltje kan kantelen en vanaf 6 maanden en daar gaat het beter in dan in de wipper

18. emmie

emmie Niet meer actief

ja daar zat ik ook al aan te denken...waar heb jij hem vandaan?
    in de wipstoel is het zo ongemakkelijk, ik zet hem dan altijd bij mij op de bank.

en een lepel in de hand dat kan ik ook wel even proberen ja....
    thx

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja klopt de wipper heb ik dan ook op de bank....dat deed ik tot gisteren met brood en fruit en de warme hap en yoghurt ging in de gewone kinderstoel
    maar gisteren besloten om de rest ook in die stoel te doen
    meneer gaat ook gewoon zitten in de wipper ook al zit ie half in de ligstand
    hij wurmt zich zo met zijn ellebogen dat hij kan zitten en dan probeert hij alles te pakken hihi
    de stoel heb ik bij babypark gekocht.....(wel 3 jaar geleden voor mijn eerste zoontje)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een wipper is ook helemaal niet veilig om in te eten. Door de halfliggende houding is de kans op verslikken veel groter.
    Beter is het om rechtop te zitten, of op je schoot of in een kinderstoel (eventueel beetje ondersteund met een kussentje.)

Deel Deze Pagina