spugen bij bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavabiam, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    met 4 maanden zijn wij begonnen met bijvoeding, worteltjes en bloemkool e.d. Dat ging eigenlijk heel erg goed. Hij begon zelfs al een beetje te kauwen.
    De dietist vond dat toch wat te vroeg omdat hij verschilllende allergieen heeft. Dus zijn we gestopt...
    Gisteren zijn we dan toch weer begonnen, door hem worteltjespuree te geven. Meteen begon hij te kokhalzen en kwam er een hele lading moedermelk weer uit (anderhalf uur daarvoor gegeven)
    Vandaag hebben we het met de rapley-methode geprobeerd, zowel wortel als komkommer, maar bij allebei reageerde hij weer precies hetzelfde.
    Wat kan dit zijn?

2. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

ik heb eens gehoord dat dat kokhalzen (neem aan dat je dat bedoelt) erbij hoor. omdat het kokhals reflex bij baby's eerst voorin de mond zit. dat moet zich verder gaan verplaatsen. ik merk het bij mijn kleintje ook "vloeibaar" voedsel gaat er goed in, maar zodra er maar iets van stukjes inzitten begint hij te kokhalzen. ik blijf het proberen en het gaat al steeds beter.

groetjes
    Deb

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat betekent dat hij het op het moment niet zo goed verdraagt. Misschien zit er een griepje aan te komen. Wacht even een weekje, en ga dan opnieuw.

Deel Deze Pagina